Pappan avled....
Anonym (vad händer nu??) skrev 2011-12-03 22:21:31 följande:
barnbidrag får han inte eftersom han är 16 år, han får studiebidrag från csn som utbetalas till mig. Underhåll ska jag väl ändå inte betala henne. Hon är inte vårndashavare utan det var ju pappan. Jag kommer att betala till sonen det han behöver.. Jag har tyvärr inte henens telnummer, bara pappans och sonens nummer. Men jag vill inte pressa sonen med en massa beslut så tyck vad ni vill om att mogna till. Jag kan prata med pappans sambo men hon vägrar prata med mig. Jag fick kalla blickar då jag bara drack en halv kopp kaffe på morognen vid köksbodet då hon satt där.. Jag blev ivägkörd och har tyvärr inga bekanta i sth som jag kan bo hos utan då är det hotell eller dyl som gäller. Jag har inte gott om pengar och det kommer att vara tufft att försörja men jag fixar det.. Det gäller bara att snåla in lite mer och se till att barnen har det bra.
Att lämna honom där går jag efter sonens vilja.. Det sista jag vill är att tvinga honom hem. Han trivs så bra i skolan och har superbra kompisar så jag vet att han är trygg hos sina kompisar. Han får bo hos sin bästa kompis när han vill och hur länge han vill. Därför är jag trygg att lämna honom där uppe. Sonen skulle bara må sämre om jag tvingar honom hem... Varför ska man göra det.. Han valde att gå gymnasiet i sth och det måste han få göra.. Anse mig omogen men jag tar hänsyn till vad min son vill.. Skulle jag inte vilja hans bästa så skulle jag tagit hem honom på engång och struntat i vad han tycker.
Allt går på sonen vilja och den dagen han säger att han vill flytta till mig så får han göra det.
Tyvärr så anser pappans sambo att hon bestämmer allt. Jag har tyvärr inte energi och kraft att diskutera utan all kraft går till att se till att barnen och de andra familjemedlemmarna mår bra. Jag har ju andra barn som också behöver mig.