Tips mot envisa vårtor?
Läste i allas för ett tag sedan att man kunde sätta tejp, vanlig genomskinlig, över vårtan.

Läste i allas för ett tag sedan att man kunde sätta tejp, vanlig genomskinlig, över vårtan.

Apotekets starkaste vårtmedel, en skalpell, kirurgtejp och en massa tålamod (och uthärdande av smärta).
Jag hade mina vårtor i 10 år innan jag fick nog. Hade gjort några försök att få bort dom (frysning, plåster etc) som jag inte ens själv fattade var halvhjärtade förrän efteråt.
Hursomhelst. Det krävdes 1-2 månaders behandling. Det gjorde skitont. Skrapa bort så mycket vårta som möjligt, pensla på medlet och gå ingenstans innan det har torkat. Sätt på en kirurgtejpbit så att medlet stannar kvar. Gör om proceduren 1-2 ggr om dagen - och varje gång du gör det bör du skrapa så mycket som möjligt med skalpellen. Det gör inget om du börjar blöda. Det är faktiskt bra (då rusar vita blodkroppar dit - vårtan är ju ett virus och det är slutligen de vita blodkropparna som kommer att döda den). 
Uthärda. 
Ge inte upp i förtid.
Efter ett tag kommer vårtan att ändra färg och se läskigt ut. Och det gör skitont att droppa syra i vad som ibland är sår. I mitt fall blev vissa t.o.m. svarta. Till slut, när jag skrapade av ytskiktet, kunde man se att eländet var borta under. Man märker skillnaden. Då kan du låta det läka. 
I efterhand - så himla värt det! 
Helt vårtfri för första gången i mitt vuxna liv!

Pensla vetegroddsolja på morgon/kväll. Det stryper syretillförseln.
Gå till läkaren & frys/bränn bort dem?

Mina vårtor gick bort med Pleurocaps. 2x3 kapslar dagligen i 2 månader. Har inte kommit tillbaka på 3 år.