Börjat blöda igen efter snitt?
Jag fick min son med kejsarsnitt för snart 3 veckor sedan. Jag blödde (avslag) väldigt lite efteråt och frågade redan när jag åkte hem från BB om det var normalt, jag var lite orolig för att blodet "samlades upp" där inne. Men jag fick svaret att de gör rent så bra när de opererar att det är helt normalt att blöda bara lite. Därefter blödde jag lite grann i en dryg vecka, men kunde mestadels använda enbart trosskydd. Nu har jag inte blött något alls på ca en vecka.
I fredags vågade jag mig äntligen ut på en liten promenad med barnvagnen (jag har fortfarande ont och är därför mest hemma) och en halvtimme senare fick jag en störtblödning! Dvs jag blödde ner kläderna jag hade på mig. Sedan dess blöder jag hela tiden, dock inte så mycket.
Nu till min fråga... Har ni erfarenhet av något liknande? Kan man börja blöda igen efter ett snitt (eller för den delen efter en vaginal förlossning) även om man trodde att avslaget hade upphört?
För det kan väl ändå inte vara mensen som kommit tillbaka redan?? Känns orimligt att jag skulle ha kunnat ha en ägglossning i så fall, det är ju som sagt mindre än tre veckor sedan jag snittades...