• rödnos

LCHF för gravida!

Loreena skrev 2012-01-20 21:04:24 följande:
    Om en vecka så flyttar vi hem till Dalarna igen. :) Äntligen! Jag har kikat runt lite och hittat en sida där man kan beställa naturbetesköttfärs för 79 kr/kg! :D www.bondenara.se
    Hur bra som helst ju! Då kostar det inte mer att äta klimatneutralt kött med mycket omega3 än vad det skulle kosta om jag skulle handla vanlig köttfärs på Ica. Här i Gbg har vi handlat på Björlanda gård ibland. Har ni hittat några bra ställen att köpa naturbeteskött på där ni bor?
    Ligger det i Torslanda?
    vad betalar du där? 
  • rödnos
    Loreena skrev 2012-01-21 11:47:34 följande:
    Vi ska ju flytta upp till Dalarna igen om en vecka, så jag kommer inte att skrivas in förrän i v. 19 (18+1). Men jag pratade med BM i telefon och hon skulle kontakta UL i Falun åt mig.

När jag var i v.12 hade jag gått upp 8 kg! :O Nu har jag dock ståt still i vikt sedan dess. Man kan ju anta att en del var vätska eftersom att jag avbröt mitt LCHF där när illamåendet slog till.

Nu upplever jag raka motsatsen faktiskt. Det är när jag fuskar som illamåendet sätter in! För 4 dagar sedan fuskade jag och delade en pizza med sambon. Vi håller ju på att packa och greja inför flytten så vi tyckte att det skulle vara smidigt att slippa laga mat. Illamåendet slog till direkt efter pizzan och nu har jag haft ont i magen konstant sedan dess!! :( Den har varit svullen och öm och om jag trycker lite lätt på den en bit under revbenen så gör det ont. Jag börjar väl inse mer och mer att jag inte tål spannmål. Det är tråkigt tycker jag. För ibland vill man ju kunna göra ett avsteg och äta en vanlig bulle eller en rostmacka.
    klart du mår illa om du fuskar?! Din kropp är ju ovan vid kolhydrater så äter du dem nu mår du ju självfallet inte bra. 
    Jag mådde illa varje dag i julas när jag fuskade och käkade julmat. Aldrig mer! :) 
  • rödnos

Hej på er!

Nu är det ett tag sedan jag startade tråden och ÄNTLIGEN får jag ansluta mig till den gravida skaran! Tjohoo!
    Plussade imorse efter missfall i november... hoppas hoppas!

Har inte hängt med så bra på ett tag men tänkte kolla av lite med er, eftersom kompisarna inte trot jag kommer kunna äta LCHF som gravid, hur går det för er? Har ni gjort avsteg eller har det funkat bra? Just nu är jag bara sugen på kött och ägg så det bådar ju gott i alla fall.

OJ, måste ju tipsa om det bästa som finns oxå! Igår öppnade jag en påse fläsksvålar och dippade i President´s valnöts-färskost! Så SJUUUUKT mumma att ni bara måste testa! Var gott med vitlöksost oxå! MMmmm!  

• rödnos

Tack!!

Det jag funderar över är om utifall att jag skulle bli sugen på tex surdegsbröd... Om jag då äter det nån gång om dagen och fortsätter äta LCHF i övrigt, blir kombinationen av fler kolisar och allt fett ett viktöknings-resultat? Eller är det bara de snabba kolhydraterna som är farligast?
    Jag brukade alltid baka surdegsbröd på antingen vetemjöl special eller rågmjöl. Vilket är i så fall bäst nu i kombination med LCHF?
    Känner mig lite lost här... :) 

• rödnos

Hej!

alltså, jag är bara i vecka 5 men är så galet hungrig på morgnarna då jag vaknar!! Mår inte illa eller så men sambon brukar hämta grädde så jag får ett par klunkar. :)
    Bra eller dåligt?
    Sen får jag sova vidare då han stiger upp med dottern för jag är som helt klubbad av trötthet.
    Ont i ryggen oxå. I korsryggen liksom?? Supertidigt ju?!

Äter som innan ca 20-30g kolisar om dagen efte att ha läst om Andreas Eenfeldts sambo som gjorde det? Jag har alltså inte börjat läka frukt eller bröd som jag tidigare tänkte göra. Inte sugen liksom?
    Jag verkar gilla salt och jäkligt stark mat denna gången för vår hot sauce har fyllts på redan! Haha!

Lycka till på måndag Aroma!! Gud så roligt med bebbe så snart! :)

• rödnos
    Aroma skrev 2012-02-20 19:15:15 följande:
    Nu är hon här!! 3300 g och 47 lång och alldeles alldeles underbar!!! Allt gick jättebra och nu myser vi i massor . Hon känns väldigt pluttig om man jämför med sina 4000 grammare till systrar men hon är ju helt normal egentligen. Mys mys!!
    Åh grattis vad roligt!!! Myyyysigt!
  • rödnos

Alltså tjejer, jag är ju som sagt i vecka 5 nu. Mitt problem är att jag är så sjukt gasig!?!?!
    Har jag inte varit sen jag började med LCHF i juni men nu mullrar det och håller på som bara den? Vad ska jag göra? Jag känner mig alldeles uppblåst ju?

• rödnos

Ok! Kommer inte ihåg att det var så när jag väntade dottern men det kan ju såklart vara annorlunda nu.
    Idag är det bättre men fortfarande pösig och den definierade magen jag lyckats få till verkar snart vara ett minne blott. Men det är smällar man får ta! Haha!

• rödnos

Teck Loreena!

Vet dock inte vad jag ska tro här för jag började blöda idag... igen... fick en nidblödning denna gången också vilket jga aldrig haft innan så förhoppningsvis är den här graviditeten bara helt upp och ner.
    Pallar inte med ett missfall till för det blir mitt tredje i så fall. Ska nog boka tid hos kuratorn för de här kommande 2 veckorna är ju rent outhärdliga om jag nu bara måste vänta och se om det var en vanlig blödning eller om det kan vara tråkigheter på gång igen.

Mådde kanske för bra ändå... Pratade med min bm igår som ringde och grattade till syskon på väg... Hade letat rätt på henne för jag ville ha samma denna gången oxå. Så nu får jag väl ringa och få lite pepp istället på inskrvningssamtalet.

Har hur som helst läst en hel del positivt om graviditet och LCHF nu så jag kommer köra på som vanligt. Är jag sen gravid fortfarande så är det ju bara ett plus.
    Fick hem mina d-vitaminer som jag beställde från kostdoktorn med 5000 IU per tablett oxå och började ta igår.

Håll tummarna för mig nu att allt är bra med lillpixeln där inne så vi får bebis trots blödning!  

Svar på tråden LCHF för gravida!