Loreena skrev 2012-01-21 11:47:34 följande:
Vi ska ju flytta upp till Dalarna igen om en vecka, så jag kommer inte att skrivas in förrän i v. 19 (18+1). Men jag pratade med BM i telefon och hon skulle kontakta UL i Falun åt mig.
När jag var i v.12 hade jag gått upp 8 kg! :O Nu har jag dock ståt still i vikt sedan dess. Man kan ju anta att en del var vätska eftersom att jag avbröt mitt LCHF där när illamåendet slog till.
Nu upplever jag raka motsatsen faktiskt. Det är när jag fuskar som illamåendet sätter in! För 4 dagar sedan fuskade jag och delade en pizza med sambon. Vi håller ju på att packa och greja inför flytten så vi tyckte att det skulle vara smidigt att slippa laga mat. Illamåendet slog till direkt efter pizzan och nu har jag haft ont i magen konstant sedan dess!! :( Den har varit svullen och öm och om jag trycker lite lätt på den en bit under revbenen så gör det ont. Jag börjar väl inse mer och mer att jag inte tål spannmål. Det är tråkigt tycker jag. För ibland vill man ju kunna göra ett avsteg och äta en vanlig bulle eller en rostmacka.
klart du mår illa om du fuskar?! Din kropp är ju ovan vid kolhydrater så äter du dem nu mår du ju självfallet inte bra.
Jag mådde illa varje dag i julas när jag fuskade och käkade julmat. Aldrig mer! :)