• rödnos

LCHF för gravida!

Loreena skrev 2012-02-22 19:06:53 följande:
    rödnos
    Jag ska hålla tummarna för dig rödnos! Vad tråkigt med en blödning. Varför måste man vänta 2 veckor innan man vet vad det var för blödning?
    Tack!
    Ja alltså om blödningen nu skulle sluta typ inatt eller imorgon så var det förmodligen inte ett missfall men enda sättet att se det på är ju genom ultraljud. Går man inte och gör ultraljud så får man snällt vänta tills man kan göra ett nytt gravtest. Det tar upp till 2 veckor för hcg-nivån att sjunka efter ett missfall och för att få korrekt utslag på testet bör man alltså vänta två veckor. :( segt och jag vet inte om jag klarar den eventuella ovissheten efter att just haft ett missfall redan, plus ett sen tidigare i bagaget... 
    Hoppas alltså detta slutar nu snart och att det inte var nåt. Eller om det nu är ett missfall, att det kommer igång ordentligt så att man kan gå vidare.
    hur som helst, väldigt nedslående och jag mår inge bra alls. :( att man ska bli så himla ledsen...

• rödnos

Det är nog tyvärr kört för det kommer som små minikluttar med blod ibland.
    Ingen värk alls så jag känner inte igen det alls jämfört med de andra gångerna.
    Kvinnokliniken ringer ju aldrig tillbaka och jag har tid på ett annat ställe på tisdag.
    De är inte uppmuntrande när man ringer kan jag ju säga i alla fall. En sköterska, på stället jag ändå ska till på tisdag, sa att "man springer ju inte till gynekologen för minsta blödning. taktfullt. 

• rödnos

nu har jag varit på ultraljud och det var som vi trodde, missfall igen... Men, läkaren sa i alla fall att allt såg så bra ut och att så tidigt som detta var så är det bara att försöka igen om ca 10 dagar. :) Så får det bli.
    Även en semla i hetvägg på det. Jo för fan!  

• rödnos

HEJ!

Nu är det länge sedan jag startade den här tråden och ÄNTLIGEN är vi gravida igen!
    Plussade idag och sa ajöss till gorgonxolan. Iaf i "rå" form.
    Hur går det för er andra? Läste att många har svårt för kött under graviditeten? Någon här som upplevt det?
    Hur har det funkat annars?

Jag tränar crossfit och funderar lite kring hur länge jag ska kunna göra det. Kanske går det att anpassa men det känns svårt. Nån som råkar vara gravid, oxå köra crossfit och äta lchf? Vore ju underbart!  

• rödnos

Gempan - va kul att du tränar!! :) jag fullkomligt ÄlsKaR crossfit!! Läste om en som körde hela vägen men tänkte prata med tränarna om det och se vad de säger. Än så länge går det nog "bra" men blir det som med dottern så kommer foglossningar och halsbränna sätta stopp tror jag.
    Än så länge funkar lchf kanon tror jag. Känns inte än som att jag kommer vilja ha bröd eller så.

• rödnos

FAN! jag har fått sjukt sug efter tunnbröd och satt i mig flera skivor!!! :( Hur ska detta gå????!?!!

• rödnos

Tack för pepp Päron!

Jag tänker inte slå mig blå för att jag käkar lite polarkaka på semestern nu. Hjälper kanon mot mitt förbenade illamående och det borde ju ge sig om några veckor då jag tänker att jag kör strikt igen.
    Enligt kostdoktorn och Annica Dahlqvist mår man ju som bäst gravid då man äter strikt lchf kost så jag kör på det då men som det är nu vill jag inte ens titta på äggröran mer. Haha!

• rödnos

Åh va kul Stinaa! Stort grattis till en fin liten tjej!

Blommig - hur långt gången är du?
    Jag går in i vecka 8 nu och mår ganska pyton. Hörde om båt som hette Seaband men kan ju inte gärna gå med det på jobbet för då fattar väl alla att jag är på tjocken. tänkte inte berätta förrän vid RUL och försöka säkra en bättre SGI. Fick just en anställning utöver egna företaget så jag kanske kan slappna av liiiite iaf. )

• rödnos

Japp, så tänker jag med.
    Men jag hoppas jag kan bli lite striktare nästa vecka då vi är hemma igen och svärmor inte frestar med bullar och kex. Lyckligtvis kör min egen mamma, som bor närmre oss, oxå LCHF och håller koll på mig.
    Usch, jag mår så mycket mer illa i denna graviditeten! Hoppas det går över snart för jag kan knappt tänka på varken ägg eller ost längre. :( majskolvar däremot. Eller polarkaka med oboy. Fuck! Jaja, det går väl över.

• rödnos

Spännande det där med potatisar!

Jag mår pyton mest hela tiden och är trött som bara den. Känns trist. :(
    Jag har dessutom helt gått ifrån LCHF nu då vi varit hos svärföräldrarna i Luleå sen i onsdags. Lite dåligt samvete men blir som bara äcklad av tanken på mat och då främst ägg och bacon.
    Mamma har handlat lite till oss så att kylen inte är tom och hon är ju stenhård på LCHF samt tycker att jag som gravid bör fortsätta om jag kan (jag är inte överviktig utan har ett BMI på 23 och tränar normalt mycket crossfit) hoppas på ryss yoghurt, hallon och hadselnötter jag kan rosta till.

Bär berättar ni på jobb? Jag har en anställning via Manpower och tänker att de kanske vill ersätta mig snabbt? Fast egentligen, vad skulle det tjäna till? Jag kan ju högst troligt jobba till januari hur som helst.
    Har även eget som fotograf och har en hel del bröllop att plåta. Blir intressant med mage. Haha!

• rödnos

Miss Lizzy - låter EXAKT som jag! Är oxå i vecka 11 men mår fortfarande skitdåligt.
    Jag kan inte käka lchf som innan alls och det enda jag får ner utan kväljningar är kolhydrater i form av typ bröd. :(
    Blir du trött av medicinerna? Jag tar 3 ggr om dagen och idag bara två för jag sover hela tiden annars. Funkar inte alls. Testade postafen idag men vart ännu tröttare.
    Känner mig som efter nån operation då man fått typ Tramadol eller liknande. Usch.
    Men mådde nog mindre illa på postafen iaf. Fy Fabian. Mådde inte alls så här då jag väntade dottern. Det får fanimig va en söter unge så som man mår nu! Haha!

• rödnos

Jag mår fortfarande ganska pyton och går in i vecka 12 i övermorgon. :( har gått upp ca 4 -5 kilo nu men det är 3 mindre än med dottern vid samma tidpunkt. Kan äta lchf då och då men frukost och kvällsmat funkar icke. Samt då illamåendet slår till under dagen då jag tar till kex. Jaja.
    Hoppas må bättre snart!

• rödnos

Alltså, du bör ju inte lämna fin rekommenderade BMI under graviditeten heller så beroende på din längd etc kan du ju hålla koll så.
    Jag nojjar inte över vikten under graviditeten utan skulle vilja kunna ära LCHF för barnets skull, för att lägga en bra grund. Nu är
    Det ju iof bevisat att mamman lägger den grunden redan innan hon ens blir gravid så ser man det så så ser det ju bra ut.

• rödnos

Hej hej!
    Nu var det väldigt länge sen jag tittade in här men är nu i vecka 35 och tänkte börja kolla runt lite inför LCHF starten när bebisen kommit. Då kan jag ju inte längre skylla på cravings tänker jag. )

Har någon nåt tips på bra kokbok att följa för veckohandling? Gjorde så förr och det funkade jättebra men tänkte det säkert kommit någon ny sen jag gick ifrån LCHF?

Jag har gått upp ca 18 kilo denna gången. Mått ganska kasst men snart är bebisen här! )

• rödnos

Tjohej!
    fick en son i januari och gick upp totalt 24 kilo!
    Nu har jag återgått till LCHF igen och har 3 kilo kvar att tappa till jag är på samma vikt som innan graviditeten!! Går finfint och kroppen har ändrats massor plus att jag kör en burpee challenge som format till min mage så att rutorna börjar anas igen! Sjukt gött!
    Ska nog banne mig ha en trea oxå! haha! 

Svar på tråden LCHF för gravida!