Inlägg från: Dotzie |Visa alla inlägg
  • Dotzie

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Jag brukade binda upp min hund utanför affären men gör det inte längre.... kommre aldrig att göra det mer!!!!!!

Min hun blev riktigt illa behandlad av ett gäng UNGDJÄVLAR rent ut sagt..... de stog å kastade smällare mot honom.... jag kom ut och såg det hela..... var sååååå nära att jag bankade skiten ur dem.....

Spelar ingen roll att min hund faktiskt litar på mig till 100% när han utsätts för något sådant.......

Ledarskapet kan vara hur starkt och bra som helst...spelar ingen roll.....
    min hund är trygg i sig själv... och ännu tryggare när jag är med....
    men han tyckte det var jäkligt obehagligt att bli utsatt för det...
    å man vet aldrig var eller när det blir för mycket..........

så min hund binds aldrig upp utanför nån affär igen!!!!!!!!
    //T

• Dotzie

Jag är inte den som är den..... men när man ser nåt sånt..... då ligger VÅLD nära till hands!!!

• Dotzie

Ni som binder upp era hundar utanför affären trots att de inte är att lita på till 100%

Snälla...kan ni inte tänka om...
    Jag är mamma till en totalt orädd 2½ åring... hon är totalt orädd mot allt vad hundar heter och tror att ALLA hundar är lika snälla å gosiga som hennes är....

Det är inte alltid man har 100 koll... och ibland är det jyckar som sitter 3 steg från dörren....
    Min tjej är framme hos dessa jyckar på ½ sekund om jag inte tar tag i henne och håller fast henne..... tänk om det kommer fram en sån unge till era hundar...... tänk om de biter en sån liten unge.... vad skulle ni göra då???

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om min hund gjorde så..

Man ska aldrig säga aldrig..... även snälla hundar säger ifrån!!!

• Dotzie

Diwa
    Jag resonerar som du .... och försöker oxå lära mina barn att man absolut INTE får klappa hundar innan det är ok från deras ägare....

Men när man kommer med en full kundvagn, en liten skrutt i vagnen och 2½ åringen hållandes i vagnen.... man passerar en uppbunden hund på vägen till bilen.... man hinner knappt blinka så kan det vara för sent.......
    Även att hon vet att hon inte får......

//T

• Dotzie

OK att jag brister i uppmärksamhet.... om det nu skulle hända...
    .jag är absolut ingen oansvarsfull mamma eller nåt...
    men i sverige har vi något som hater strikt hundägaransvar..... det innebär att man som hundägare ALLTID har ansvar för vad det är ens hund hittar på........

jag har ju själv hund och tar ansvar för vad han hittar på... när han nu har hittat på något.....

Jag anser till syvende och sist att det är oansvarigt att binda upp sin hund utanför affären!!
    Hur snäll lilla majsan än är.... så kan alla hundar bitas.... eller råka ut för något ... kolla in ett gäng inlägg tidigare vad min hund råkade ut för.......

kan hända allas hundar......

jag fösöker hålla koll på mina ungar...
    men ibland är det mycket på en gång........... nån som håller med???
    eller tycker nåt annat?

• Dotzie

Diwa

har du barn?????
    i sådana fall har du med dem å storhandlar nån gång en fredag????

• Dotzie

Giz:
    verkligen tråkigt att din hund blivit förstörd!!
    Kanske vorit bättre om du låtit bli att binda upp från första början... ??

Spelar ingen roll om ens hund är kopplad när det smäller...
    biter de är man skyldig att stå för konsekvensen....
    spelar ingen roll vad man själv anser...

Min unge vet mycket väl att hon inte får springa fram till andra hundar....
    Tar konflikten "varje" gång någon bundit upp sin hund utanför affären....
    Men alla gör inte det... finns många som har noll koll på hur man bör bete sig med djur.

• Dotzie

Vackerpingla:
    bra smmanfattning!!!

Talande om inte annat!!!!

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?