• Mumsen

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Jag undrar hur ni gör med era hundar när ni ska gå och handla, knyter ni fast dem utanför affären eller hur gör ni?

Jag vågar inte det, är rädd att någon ska ta dem då , så jag lämnar mina små shih-tzuar hemma istället.

• Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?
  • Jesster

Nu är jag inte hundägare men OM jag hade haft någon så skulle jag inte våga binda fast den utanför affären. Det finns många hund-nappare som inte drar sig för att bara ta hunden och gå.

• Nuk

Jag sätter aldrig min hund utanför affären. Han får vara hemma när jag går och handlar.

• Ameos

Skulle aldrig i livet våga det!

• Fabians mamma

Lämnar aldrig min hund utanför affären av ett flertal anledningar! Vem som helst skulle kunna knata iväg med honom/han är rädd för barn och främlingar och gör sitt bästa för att skrämmas med sin 4 kg stora kroppshydda vilket oftast leder till att han själv blir skiträdd/han muckar gärna med andra hundar. Bara tanken på att man kan komma ut och hunden är borta...hu! Nej, det blir många extra promenader...först ut med hunden, hem och ut igen till affären.

• RonjaRovardotter

Vi knyter fast vår hanhund utanför affären, om vi går dit, men oftast tar vi bilen, och då får han snällt sitta kvar i bilen. Vår hane väger 30 kg, så jag tror inte att någon skulle ta honom, sen är han inte renrasig heller. Men han är vår gosekille.

• frulan

Aldrig i livet!
    Litar inte ett dugg på människor... skulle aldrig kunna förlåta mig själv om han blev nappad eller om någon skulle vara elak mot honom...

• lea 82

Jag läste i våran "bibel", en bok om Rottweiler...att OM man nu ska lämna hunden utanför affären, så är en munkorg den bästa stöldförsäkringen...hehehe
    Tror inte att många tar en Rottweiler med munkorg...

• Peppa

Skulle inte göra det i en storstad.. Men här hemma på vårt område så gör jag det. Han är stor, grå och ser synnerligen ovanlig ut. Samt så följer han nog inte med vem som hellst.

Men OM någon skulle få för sig att ta honom så kommer de som sagt inte särskilt långt... han är inte en hund som försvinner i mängden.
    Men om det skulkle ske så skulle jag nog hellst spåra upp honom själv och låna med mig min sambos batong och hälsa på hos tjyven själv.

• Nattsaga

Nej sätter han verkligen inte utanför affären, skulle aldrig falla mig in.

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?