Inlägg från: frulan |Visa alla inlägg
  • frulan

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Aldrig i livet!
    Litar inte ett dugg på människor... skulle aldrig kunna förlåta mig själv om han blev nappad eller om någon skulle vara elak mot honom...

• frulan

fipa
    Jo, tyvärr så stjäls det mycket hundar

Vissa säljs vidare svart och andra använder hundar till att träna sina hundar (alltså mindre populära hundtävlingar, vet dock inte hur vanligt det är, men det förekommer) med. De hundar som stjäls får munnen tejpad så de inte kan försvara sig

Hundar kan luras av en frestande godisbit eller dylikt... mat är ju alltid mat

• frulan

Vad jag skriver konstigt... skyller på att jag är dunderförkyld, hoppas alla förstår ändå

• frulan

Sunshine
    Jag fattar inte riktigt frågan (är ju duuunderförkyld), vad är det som planeras?
    Ingen aning om vad en burk kostar, tror att de flesta köper mat på säck eller färskfoder.
    Men det kan ju bara vara vad jag tror

• frulan

Sunshine
    Okej, då fattar jag Trooor inte att en burk kostar mer än 10-20 spänn, men jag vet inte. Stor hjälp, va

Sadie
    Men vadå, har du inte ensamhetstränat din sambo. Eller vill du att någon ska locka med honom?

• frulan

Sadie
    Haha, då förstår jag

Min man brukar sitta i bilen med vovven när jag handlar
    Annars har jag turen att det alltid är han som handlar.

• frulan

Helmic
    Precis. Förstår inte de människor som prompt ska fram och hälsa på hundar som sitter bundna... Spelar ingen roll om man är van vid hundar eller inte (då borde man ju veta att man inte ska gå fram)...

• frulan

Vackerpingla
    Precis, alla har olika liv.
    Ditt inlägg lät så himla hotfullt

Vår hund behöver aldrig vara ensam (eller stå bunden ute eller sitta i en kall bil) för att våra liv ser ut som de gör och det funkar bra för oss, vi har inga problem...

Han får vara ifred precis när han vill när han är hemma.

Det är inte säkert att någon hund egentligen tycker om att vara ensam (helt ensam alltså i avsaknad av andra djur), sover de kan det lika gärna betyda att de "stänger av"...

• frulan

"Ditt inlägg lät så himla hotfullt"
    Det skulle vara en -gubbe efter, vet inte vad som hände

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?