• Osiris75

Nån som köpt nya gåbandet Attract HMT-1030?

Hej!

Funderar skarpt på att köpa Attracts senaste gåband HMT-1030 - nån som har erfarenhet av den?
    Fått bästa betyg i "Villa aktuellt" i nov -11 när de testade olika gåband / promenadband / löpband ....

http://www.attract.nu/sida/attract-motion-och-promenadband

Den är längre, bredare, klarar att springa på, har 12 olika program, funkar 60 min åt gången och allt låter väldigt bra!

Erfarenhet nån?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 12:41
    - Köpte ett Attract 1030 och kan rekommendera det!!
    Läs inlägget längre ner
  • Svar på tråden Nån som köpt nya gåbandet Attract HMT-1030?
  • Osiris75
    Maulma skrev 2012-01-24 21:13:17 följande:
    Osiris - Berätta gärna hur det gått på torsdag Glad
    Glömde avrapportera vikten............. Gått ner 0,5 kg från söndag till torsdag, inte helt fel

Är fortfarande väldigt nöjd med bandet!
  • Smilla1976

Jag har oxå slagit till och köpt mig det nya Attract bandet, har dock inte invigt det än, får vänta lite då jag är förkyld! men sen så Flört

• spökplumpen

Vi packade upp vårt nu i helgen. Då hann vi bara testa en kvart var på program 1 och sen har jag inte hunnit med mer. Eftersom det låter så mycket så törs jag inte starta det senare än kl 21 med tanke på våra klagande grannar. (de har alltså inte klagat på detta utan de är generellt gnälliga.) Men idag när det är så trist väder ute så plockade jag fram bandet efter att jag lagt minstingen för vila. Tog program 2 i 30 minuter och sen fritt på 5-8 km/h i ca 20-25 minuter. Över 7 så testade jag att springa! Jag som HATAR att springa! Men oj vad positivt överraskad jag blev! Det var mycket lättare och skönare att springa på bandet än ute i naturen! Känner mig lite frälst. Kollade på biggest loser samtidigt på tv och det påverkade pulsen mer än jag hade förväntat mig. Utan tv blir det så lätt att man bara fokuserar på "oj, vad jobbigt det är nu", men med tvn på så tänker man knappt på att man rör sig. Nu gäller det bara att få tid över till att använda bandet, för det var faktiskt jätteskoj!

• Osiris75
    spökplumpen skrev 2012-02-22 15:36:21 följande:
    Vi packade upp vårt nu i helgen. Då hann vi bara testa en kvart var på program 1 och sen har jag inte hunnit med mer. Eftersom det låter så mycket så törs jag inte starta det senare än kl 21 med tanke på våra klagande grannar. (de har alltså inte klagat på detta utan de är generellt gnälliga.) Men idag när det är så trist väder ute så plockade jag fram bandet efter att jag lagt minstingen för vila. Tog program 2 i 30 minuter och sen fritt på 5-8 km/h i ca 20-25 minuter. Över 7 så testade jag att springa! Jag som HATAR att springa! Men oj vad positivt överraskad jag blev! Det var mycket lättare och skönare att springa på bandet än ute i naturen! Känner mig lite frälst. Kollade på biggest loser samtidigt på tv och det påverkade pulsen mer än jag hade förväntat mig. Utan tv blir det så lätt att man bara fokuserar på "oj, vad jobbigt det är nu", men med tvn på så tänker man knappt på att man rör sig. Nu gäller det bara att få tid över till att använda bandet, för det var faktiskt jätteskoj!
    Va´duktig du är o grattis till köpet !  Jag är fortfarande väldigt nöjd med mitt, har inte vågat springa än men det kommer säkert

Tänk på att 10 minuter är bättre än inget och om du får ihop 10 min flera gånger under dagen så blir det ju mycket !

Själv har jag gått ner 20 kg på 2 år och har ca 30 kg kvar - övermäktigt ibland MEN det ska gå

Lycka till !
  • spökplumpen
    Osiris75 skrev 2012-02-22 18:56:24 följande:
    Va´duktig du är o grattis till köpet !  Jag är fortfarande väldigt nöjd med mitt, har inte vågat springa än men det kommer säkert Tänk på att 10 minuter är bättre än inget och om du får ihop 10 min flera gånger under dagen så blir det ju mycket ! Själv har jag gått ner 20 kg på 2 år och har ca 30 kg kvar - övermäktigt ibland MEN det ska gå Lycka till !

Stort grattis till viktminskningen! Vad duktig du är! Är det med hjälp av attract eller kom den in i bilden senare? Jag har 16 kilo till min officiella målvikt, fast drömmålvikten är 19 kg bort. Nästa delmål är 7 kg bort, det var så mycket jag vägde när jag träffade sambon. Dessa jäkla sambokilon... Idag har vi strålande solsken så det får nog bli en runda ute idag. Hoppas bara att all is har försvunnit nu. I tisdags var det glansis på ca 60% av promenaden, inte vidare kul att vara ute då.
  • fnatic

Någon som också köpt det vita och märkt att yttersulan på skorna nötts ner och missfärgat bandet?

• Dobidoo

Köpte 1030 idag och tycker bandet är jättevingligt.. 10 km/h är ju bara att glömma. Då känns det om att hela bandet ska rasa ihop. Hur upplever ni mitt problem? Konstruktionen är ju så att om du tar tag i handtagen och drar dom fram och tillba så är det ju inte stumt direkt och det är ju där kraften finns om du springer eller går i rask takt.

• spökplumpen
    Dobidoo skrev 2012-02-26 18:04:52 följande:
    Köpte 1030 idag och tycker bandet är jättevingligt.. 10 km/h är ju bara att glömma. Då känns det om att hela bandet ska rasa ihop. Hur upplever ni mitt problem? Konstruktionen är ju så att om du tar tag i handtagen och drar dom fram och tillba så är det ju inte stumt direkt och det är ju där kraften finns om du springer eller går i rask takt.

Jag har som mest testat 8 km/h men har svårt att se hur man kan hålla i sig när man springer? Jag får hålla i mig när jag går på 6 för att hålla mig kvar på bandet och visst rör sig handtaget en del. Ju hårdare man drar åt skruven desto stabilare blir bandet, men man ska ju kunna skruva loss skruven sen också. Jag drar inte åt hårdare än att jag kan lossa den sen, måste kunna ta bort det efteråt eftersom jag har småbarn. Det blir ju dessutom extra svårt eftersom de har satt "hållaren" för skruven så infernaliskt tätt inpå där man ska skruva. När sambon gick och sprang på bandet så var det betydligt rangligare och det flyttade sig över en meter. Vi ska dock beställa en gummimatta att ha under, för stötdämpning, ljudet och för att hålla det på plats.
  • Smilla1976
    spökplumpen skrev 2012-02-29 10:41:55 följande:
    Jag har som mest testat 8 km/h men har svårt att se hur man kan hålla i sig när man springer? Jag får hålla i mig när jag går på 6 för att hålla mig kvar på bandet och visst rör sig handtaget en del. Ju hårdare man drar åt skruven desto stabilare blir bandet, men man ska ju kunna skruva loss skruven sen också. Jag drar inte åt hårdare än att jag kan lossa den sen, måste kunna ta bort det efteråt eftersom jag har småbarn. Det blir ju dessutom extra svårt eftersom de har satt "hållaren" för skruven så infernaliskt tätt inpå där man ska skruva. När sambon gick och sprang på bandet så var det betydligt rangligare och det flyttade sig över en meter. Vi ska dock beställa en gummimatta att ha under, för stötdämpning, ljudet och för att hålla det på plats.
    Var finns gummimattor att köpa? :)
  • Smilla1976

Någon som upplever att motionsbandet rycker ibland, brukar gå snabbt ca 6km/h och tycker ibland att det hackar till..någon som tänkt på det? Ska det vara så eller ska man kolla med företaget tro? Obestämd

Svar på tråden Nån som köpt nya gåbandet Attract HMT-1030?