spökplumpen skrev 2012-02-22 15:36:21 följande:
Vi packade upp vårt nu i helgen. Då hann vi bara testa en kvart var på program 1 och sen har jag inte hunnit med mer. Eftersom det låter så mycket så törs jag inte starta det senare än kl 21 med tanke på våra klagande grannar. (de har alltså inte klagat på detta utan de är generellt gnälliga.) Men idag när det är så trist väder ute så plockade jag fram bandet efter att jag lagt minstingen för vila. Tog program 2 i 30 minuter och sen fritt på 5-8 km/h i ca 20-25 minuter. Över 7 så testade jag att springa! Jag som HATAR att springa! Men oj vad positivt överraskad jag blev! Det var mycket lättare och skönare att springa på bandet än ute i naturen! Känner mig lite frälst.

Kollade på biggest loser samtidigt på tv och det påverkade pulsen mer än jag hade förväntat mig. Utan tv blir det så lätt att man bara fokuserar på "oj, vad jobbigt det är nu", men med tvn på så tänker man knappt på att man rör sig. Nu gäller det bara att få tid över till att använda bandet, för det var faktiskt jätteskoj!

Va´duktig du är o grattis till köpet ! Jag är fortfarande väldigt nöjd med mitt, har inte vågat springa än men det kommer säkert
Tänk på att 10 minuter är bättre än inget och om du får ihop 10 min flera gånger under dagen så blir det ju mycket !
Själv har jag gått ner 20 kg på 2 år och har ca 30 kg kvar - övermäktigt ibland MEN det ska gå
Lycka till !