• Osiris75

Nån som köpt nya gåbandet Attract HMT-1030?

Hej!

Funderar skarpt på att köpa Attracts senaste gåband HMT-1030 - nån som har erfarenhet av den?
    Fått bästa betyg i "Villa aktuellt" i nov -11 när de testade olika gåband / promenadband / löpband ....

http://www.attract.nu/sida/attract-motion-och-promenadband

Den är längre, bredare, klarar att springa på, har 12 olika program, funkar 60 min åt gången och allt låter väldigt bra!

Erfarenhet nån?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 12:41
    - Köpte ett Attract 1030 och kan rekommendera det!!
    Läs inlägget längre ner
  • Svar på tråden Nån som köpt nya gåbandet Attract HMT-1030?
  • spökplumpen

Smilla: På nätet finns mattor att köpa. Vi har dock varit otroligt lata och inte kommit oss för att beställa än. 
    Hur har det gått med hackandet?

Tänkte bara putta upp tråden lite, ifall det är någon som funderar på att köpa ett band. Vi har nu haft vårt ett tag och vi äääälskar det! Det är det perfekta hjälpmedlet för oss som har småbarn och aldrig kommer iväg till gymmet. Och det finns inga undanflykter, man kan träna när som. Själv brukar jag gå en vända direkt efter frukosten och eventuellt en vända till på kvällen när jag har lagt grabbarna. Ska man träna "på riktigt" så gör man det inte gärna direkt efter att man har ätit, men på bandet spelar det ingen roll. Är det grått och kallt ute, perfekt då att gå inne och samtidigt kolla lite på tv. När det är riktigt regniga dagar kan jag få lite ångest över att jag inte går ut med barnen, men de leker lika bra inne som ute även om man vill åt lite frisk luft. Och jag kan numera få min dagliga motion trots att regnet öser ner. 

• tanstaafl

Hur är det med motorstyrkan för någon som väger strax under 100kg? Manualen säger visserligen "max 120kg," men jag provade ett annat promenadband för ett tag sedan (minns inte märket) och motorvarvet / hastigheten svajade betänkligt för varje steg jag tog. Kändes som att motorkraften inte räckte till för min vikt. Klarar motorn 100kg utan att "svaja"? Någon som har erfarenhet (som gått med tunga hantlar naturligtvis...)? Glad

• Smilla1976
    spökplumpen skrev 2012-04-11 22:35:23 följande:
    Smilla: På nätet finns mattor att köpa. Vi har dock varit otroligt lata och inte kommit oss för att beställa än. 
    Hur har det gått med hackandet?

Tänkte bara putta upp tråden lite, ifall det är någon som funderar på att köpa ett band. Vi har nu haft vårt ett tag och vi äääälskar det! Det är det perfekta hjälpmedlet för oss som har småbarn och aldrig kommer iväg till gymmet. Och det finns inga undanflykter, man kan träna när som. Själv brukar jag gå en vända direkt efter frukosten och eventuellt en vända till på kvällen när jag har lagt grabbarna. Ska man träna "på riktigt" så gör man det inte gärna direkt efter att man har ätit, men på bandet spelar det ingen roll. Är det grått och kallt ute, perfekt då att gå inne och samtidigt kolla lite på tv. När det är riktigt regniga dagar kan jag få lite ångest över att jag inte går ut med barnen, men de leker lika bra inne som ute även om man vill åt lite frisk luft. Och jag kan numera få min dagliga motion trots att regnet öser ner. 
    Jo, jag upplever ett visst hackande, men man vänjer sig Flört Vi är oxå supernöjda med vårat, man får mer motion än annars och precis som du säger nu när det varit regnigt så finns det ju inga ursäkter iaf, det är bara att kliva upp på bandet och bränna Skrattande 
    ska kolla gummimatta på nätet..
  • spökplumpen
    tanstaafl skrev 2012-04-12 06:48:24 följande:
    Hur är det med motorstyrkan för någon som väger strax under 100kg? Manualen säger visserligen "max 120kg," men jag provade ett annat promenadband för ett tag sedan (minns inte märket) och motorvarvet / hastigheten svajade betänkligt för varje steg jag tog. Kändes som att motorkraften inte räckte till för min vikt. Klarar motorn 100kg utan att "svaja"? Någon som har erfarenhet (som gått med tunga hantlar naturligtvis...)? 

Sambon vägde 95-93 kg när vi köpte det och han har inte sagt något ont om bandet, han gillar det han med. Fast när han går eller springer på det så förflyttar det sig bakåt. Så man ska nog tänka på att ha fritt runt bandet. Han tar ju väldigt långa kliv och vi skulle nog egentligen behöva ha ett större band, men vi känner oss nöjda med det vi har för tillfället.
  • Bjerhag

Jag har precis beställt ett attract-band. Hoppas att det är bra. Verkar ju väldigt lovande när man läser här
    Tycker ni fortfarande det är bra? Testade ni med matta under? Blev det bättre?

• Christina 633

Jag är jättemissnöjd med mitt nya band. Har i flera timmar försökt centrera bandet, men behöver bara sätta på den och utan att ens gå på det(eller om jag går på det) så drar det 3 cm till vänster.
    Har skruvat åt hårt, mellan och löst, spelar ingen roll. Det drar och drar ovasett om jag står på det eller inte.,
    Skruvat loss skruvarna baktill, centrerat och vaxelvis skruvat i skruvarna för att få en jämn spänning,detta har jag gjort 6 gånger, samma resultat, drar flera cm till vänster igen OCH IGEN!
    Håller på att bli galen, slänger snart ut skiten!

• Osiris75
    HejHalå skrev 2013-05-04 21:11:50 följande:
    blir inte klok på om detta är ett promenadband eller ett löparband?

Hej hej!

Attracts band är BÅDE ett promenadband och löpband, du kan alltså själv välja vilket du vill göra   Flört

Vi är väldigt nöjda med vårt band!    
  • livetoday

Hej! Funderar på att köpa detta band idag men undrar om det är för kort? Jag är 1,80 cm så jag antar att jag tar längre steg?! Vill kunna jogga på det. Tacksam för snabba svar :)

• raket
    livetoday skrev 2013-12-09 09:49:21 följande:
    Hej! Funderar på att köpa detta band idag men undrar om det är för kort? Jag är 1,80 cm så jag antar att jag tar längre steg?! Vill kunna jogga på det. Tacksam för snabba svar :)
    Jag är 184cm, 105kg tung och springer/joggar (10km/h) utan problem
  • Qrille

Handla inte av attract.nu!!! Beställde reservdelar till ett gångband 17-02-20. Har inte sett till varken delar eller pengar sedan dess och nu skriver vi 17-04-04. Har försökt komma i kontakt med dom både via mail och telefon, men utan resultat. Ett enligt mig blufföretag. Christer

Svar på tråden Nån som köpt nya gåbandet Attract HMT-1030?