Inlägg från: Insatt |Visa alla inlägg
  • Insatt

Din man börjar klä sig som en kvinna

Jag skulle inte gilla det i den mening att jag skulle inte tända på det och tycka att det var sexigt, men han hade fått klä sig som han kände för.
    Ofta går han runt i mina pyjamasbyxor, ni vet sådana i satin, samt mina andra pyjamasbrallor. Det enda som är irriterande med det är att han sliter på mina kläder! 

• Insatt
    puss skrev 2011-12-06 08:11:25 följande:
    är det nåt som genusanhängare förespråkar? att karlar ska sminka sig?

nån måste ha världens största bakfot.
  • Insatt
    Veladis skrev 2011-12-06 11:44:47 följande:
    Vad är en "manlig man?".
    "Håller upp en bild på nått av mina EX"
  • Insatt
    TheStrange skrev 2011-12-06 11:50:09 följande:
    * ...så skulle jag INTE reagera nämnvärt. (Reds. anm.) ^^
    Hehe, redaktionens anmärkning, hehehe.
  • Insatt

Jag tror att folk hade tittat ganska konstigt på mig med om jag hade gått runt klädd såhär, fast jag är kvinna.

• Insatt
    TessaS skrev 2011-12-06 12:31:19 följande:
    Min son hade inte kunnat släppa dig med blicken och jag hade inte fått en lugn stund förrän jag köpt en sån till honom...  
    Samma med min ena systerson för några år sedan :D Och mig när jag var liten. 
  • Insatt
    linas fina skrev 2011-12-06 12:45:10 följande:
    Ja att ha något som är traditionellt flickigt/kvinnligt har i alla tider varit negativt för pojkar/män. Det är sorgligt tycker jag, även om jag vet att du inte är ensam med den inställningen.

Själv skulle jag ha svårt både inför min dotter och en eventuell son att förklara att något går an på en dottern men pojken står liksom över det och kan inte ha något som dottern tydligen kan ha.
    Om jag tycker att ett plagg är olämpligt på en pojke då skulle nog jag inte kunna sätta det på en dotter heller. Men det är min åsikt och jag vet vad du står i frågan. =) 
    Japp och det är för att kvinnor värderas som sämre än män. Att ha en dotter som är pojkflicka känns ju som finare än att ha en dotter som är superflickig. En pojkflicka är ju ball NÄSTAN POJKE!!!  Herregud vad fantastiskt! Men att ha en flickig son... aj aj. Det är pinsamt det!
  • Insatt
    TessaS skrev 2011-12-06 12:53:12 följande:
    Jag och min man har diskuterat just det här nu när vår son önskat sig en prinsessklänning.

Jag tycker det är otroligt opraktiskt med klänning och hade inte skickat min son till dagis med det... förmodligen inte en dotter heller.

Men det som framför allt får oss att tveka är dagiset. På vår sons gamla dagis så litade jag helt på fröknarna och deras sätt hantera sånt, reaktioner från andra barn och så. Men jag litar inte på hans nya fröknar på det nya dagiset och då känns det viktigt att inte sätta honom i en sits som han inte kan hantera själv och inte får stöd av fröknarna. Vi har redan ställt till med rabalder på utvecklingssamtalen, så vi får ta det där med klänningar på pojkar när första stormen lagt sig

Men min förklaring till sonen är helt och hållet att jeans är bättre om man ska klättra i träd, inte att klänningar är till för tjejer. 
    Hade man köpt en snordyr prinsessklänning eller lagt ner en massa tid på att sy en är det klart att man inte vill att barnet ska släpa runt med den överallt. Förskolan är ju inte bästa platsen för ömtåliga kläder, men både där och hemma finns ju utrymme för att klä ut sig och leka i prinsessklänning med,
Svar på tråden Din man börjar klä sig som en kvinna