Inlägg från: Irme |Visa alla inlägg
  • Irme

Din man börjar klä sig som en kvinna

Han skulle ju fortfarande vara min man, och den jag älskar, så varför skulle jag ha något emot att han klär sig som han vill?

Om jag skulle vilja klä mig i manskläder (eller nåt annat extremt) skulle nog inte min man älska mig mindre för det.  

• Irme

Jag skulle dessutom beundra honom för hans mod att göra det, i en värld full av fördomsfulla människor. Det märks ju så tydligt i den här tråden. Människor får inte vara sig själva, och välja själva hur de ska se ut.

Usch!! 

• Irme
    Skarpa skrev 2011-12-06 12:36:24 följande:
    Beroende på hur kläderna ser ut så skulle jag nog kunna tycka att det var helt okej. Om kläderna är från damavdelningen så blir troligtvis passformen inte den ultimata alla gånger, så jag skulle kanske föreslå att han sydde om dem lite för att passa hans kroppsform bättre.

Skulle inte ha något emot något i stil med detta här hemma www.elle.com/var/ezflow_site/storage/images/s... 
    Snyggt! :D
  • Irme
    Cloudberry skrev 2011-12-06 13:09:43 följande:
    Och jag hade tyckt att det var sjukt tröttsamt att ens titta på fjolliga "män" som på riktigt tror att de är småtjejer.

Eftersom bög är något man är redan vid födseln så är intresset  för feminina kläder ett tecken på att mannen eller pojken är en bög. 
    Nu tappade jag lite respekt för dig faktiskt.. du brukar ha vettiga åsikter och argument annars, men det här var bara trångsynt, elakt och fördomsfullt.

Varför skulle en man som gillar "tjej"-kläder tro att han är tjej? *suck*
    Om du har manskläder (byxor, kavaj) på dig, går du runt och tror att du är en man, eller är det bara för att du gillar och är bekväm i de kläderna?

• Irme
    vampyria2 skrev 2011-12-06 13:30:41 följande:
    Lite intressant at snacket brukar vara att man ska klä sina barn neutrallt men killar ska absolut få ha klänning om de känner för det Drömmer
    Man klär dem neutralt för att de sedan själva ska få välja vad de vill ha. Alla möjligheter ska finnas. Så att man inte hjärntvättar dem genom att stoppa in dem i tjej-mallen eller kill-mallen från början. Förstår du inte?
  • Irme
    Cloudberry skrev 2011-12-06 13:38:58 följande:
    Tja skulle jag bära riktigt manliga kläder (som kostym och slips) så skulle jag gilla att vara och se manlig ut och skulle jag gilla det så skulle jag troligen varit lesbisk. Men jag vill inte se manlig ut.
    Det är DIN uppfatting. Det betyder inte att andra fungerar likadant. Det kan man inte utgå ifrån. Andra människor kan ha helt andra anledningar till att klä och se ut sig som de gör. 
  • Irme
    lövet2 skrev 2011-12-06 14:32:21 följande:
    Det är rätt viktigt för mig att han är vid sina sinnens fulla bruk och inte förändras radikalt i sin personlighet över natten, för då skulle han inte vara den man jag gifte mig med.

Om jag, å andra sidan, skulle dyka upp en dag i spetsar och ryschpysch, så skulle maken bädda ner mig i sängen tills jag var frisk igen ...
    Ska man inte kunna utvecklas och förändras i ett äktenskap, i nöd och lust,(eller i man-och kvinnorkläder !!:D ) som det heter? 
    Jag skulle inte vilja vara samma person som jag var för 5 år sedan.  
Svar på tråden Din man börjar klä sig som en kvinna