Inlägg från: MissSandra |Visa alla inlägg
  • MissSandra

mammalediga nyköping

Cherish: jag bet inte om jag förstår ur förskoleklass fungerar, jag trodde att det var förberedande inför skolan, då med fasta timmar varje dag ( ex 8-12) men försökte läsa lite och då fattade jag det som att han skulle få gå som 15 timmars barn. Men jag längtar efter att få gå handla ryggsäck, pennor och nya kläder inför starten:) sånt man själv fick höra när man var liten!

• MissSandra

Jag tror att man får papper hem iaf:) måste ju skicka det under våren. Men jag tror även att vi får vara med första dagen (borde kunder eftersom alt är nytt). Men jag är också nervös:) men tillhör väl föräldraskapet. Kommer ju då också att ha sonen de tre timmarna.

• MissSandra

Hej. Jag har inte varit inne och skrivit på länge. Men tiden flyger iväg och sen så känns det att man är höggravid. Kan inte sova pga foglossning och sammandragningar. Kan inte äta utanatt må illa osv.. Kan göra den negativa listan hur lång som helst. Men det är ändå härligt att känna den lille sparka var hos bm i veckan och den är fixerad!! Snacka om förvånad!

Hur är det med er andra?

Cherish: härligt att du jobbar och står i, skulle också behöva extra pengar men jag får njuta av vårvädret istället:)

Annakh: ja det är ju en bit ifrån Umeå. Men är väl ungefär halvvägs för er båda:) går jag fråga varför ni valde just nyköping? Ha en underbar dag tjejer

• MissSandra

Hej. Ja nu har jag gått in i vecka 39:) så nu är det verkligen nedräkning. nu ska jag försöka varva ned sista tiden. Tänkte fixa allt i helgen som är kvar och storstäda sen så:) nu har jag fått en massa svullnad och sånt tråkigt. Hoppas dina sammandragningar har lugnat sig. När skulle du ha? Vad jobbar du med? Hoppas allt är bra.

• MissSandra

Skönt att få komma in på det sista 10 veckorna:) ja men är väl kanon att få tid till att plugga. Vi får se när min kommer, de kommer inte låta mig gå över så länge pga bebisen är ganska stor. Men ska bli så skönt då jag sväller väldigt mycket. Kommer att titta in och höra hur det går för dig:) föresten hur gammal är du? Bor du inne i Nyköping?

• MissSandra

Jag bor på landet:) i bettna men känner mig iaf som en nyköpingsbo! Jag fyller 27 i år. Kan vara lite kul att veta lite mer.. Jag är nyfiken av mig, haha

• MissSandra

Hej. I tisdags kom våran tjej Ella efter igångsättning. Vi ligger kvar på bb och återhämtar oss. Hon vägde 5550 Gram och är 54 cm lång. Hoppas allt är bra med er. Längtar nu ut till soöen och barnvagnspromenader.

• MissSandra

Tackar:) nu försöker vi bara hitta rutiner och måste vänja sonen att gå mindre på dagis, set blir tufft. Hur är det med er här inne?

• MissSandra

Ohh grattis! Gick allt bra? Jo här börjar allt lugna sig efter en tuff start! Nu mår vi bra och försöker hitta våra rutiner:)

• MissSandra

Skönt att allt gick bra:) vart någonstans fick du göra ks? Eskilstuna? Men mysigt med en liten tjej, har hon fått något namn än? Ja det har varit jobbigt i början här så vi har hju bara försökt ta oss igenom dagen och då har vi inte haft chans att börja med rutiner. Men allt går bättre :) men nu måste jag bara försöka gå ned i vikt:/ hoppas sommaren kommer snart så vi får njuta lite.

• MissSandra

Hej. Okey skönt att få vara på hemmaplan:) jag trivdes bra här i nypan och är kanonnöjd med förlossningen trots lite komplikationer. Fint namn:) Ella sover ofta hela nätter, från ca 22-06 sen är det mer småstunder på dagen. Har någon lite längre sovperiod. Vi att ju precis slutat väcka henne var tredje timme, så skönt! Jobbigt att inte få så många timmars sömn speciellt bör jag måste väcka henne:) haha hon är en liten trötta. Storebror avgudar lillasyster och tar hand om henne. Men ibland är han också väldigt avundsjuk!! Hoppas ni blir friska snart. Vad hittar ni på på dagarna? Visst går dagarna fort nu när man har 2? Och pluggade inte du när du var gravid? Hur hår det med det? Kram

• MissSandra

Ne tyvärr inga presentförslag till just den högtiden, ska det vara något speciellt då? Jag är nog Ganska tråkig på presenter för jag brukar köra safe-korg med massa gott ätbart/drickbart:) lättast då eftersom min fantasi är noll. Har inte varit inne här då vi har fått bakslag igen, Ella har inte fått upp nåt på 2 veckor! Så varit en massa besök och vaccinationer! Jon har varit extremt grinig och trött. Nu ska vi till Etuna för utredning:( gör ont i m

• MissSandra

I mig när hon inte mår bra. Men hoppas hon bli bra snart. Men du hinner bog ta tag i körkortet med:)

Svar på tråden mammalediga nyköping