Inlägg från: deecember |Visa alla inlägg
  • deecember

Anställningsintervju, förskollärare. Behöver klädselråd! Gruppintervju, tips?

Klädsel; jag skulle valt alt.2. Något mer formellt än blommig skjortklänning, men ändå inte för uppklädd.

Jag tycker nog som ovan, att du ska lägga störst krut på att förbereda dig för ev. frågeställningar & scenarion som kan komma upp, alla gruppintervjuer är olika :)

Lycka till!

• deecember
    Benzaiten skrev 2011-12-08 15:42:42 följande:
    Bra tips. Långa naglar har jag absolut inte uhhh... får rysningar... här är det helt nedklippt som gäller men jag brukar ha färgade nagellack i rött, det kanske jag ska hoppa över då eftersom det är en stark färg. vit top o finbyxor... ok.. då blir det till att shoppa. Hatar vita toppar och har bara vita linnen på sommaren... finbyxor har jag ju några svarta. Är det att föredra framför jeans? men om jag ska trivas kanske jag hoppas den vita topen..känns fruktansvärt tråkigt att klä sig i svarta byxor o vit top... men men det kanske är det som är "rätt". Nedtonat helt enkelt. Men inte "jag".
    Min syster fick jobb på gruppintervju för förskola. Hon hade leopardkofta (för tatueringarna), svarta jeans & svart top. Rött nagellack & lågklackade skor.
    Efter 4 veckor tog hon för första gången av sig den långärmade koftan (hon har hela sleeves på bägge armarna) och då blev reaktionen enbart positiv. En del sa tom att det var bra att hon haft kofta på sig i början, så att de inte haft förutfatade meningar om henne från början, utan först fått lära känna henne,,

Jag tror stenhårt på att man ska ha kläder man trivs i, även om man kanske inte kan välja precis vad som helst, är man obekväm syns det & det kan misstolkas som att man är obekväm  i situationen & inte i kläderna.

Jag brukar ha mörka jeans & nån enfärgad eller mer "proper" top, eventuellt kofta. Nagellacket får alltid vara kvar, men beroende på var man ska jobba är de olika långa.
Svar på tråden Anställningsintervju, förskollärare. Behöver klädselråd! Gruppintervju, tips?