Inlägg från: vittra |Visa alla inlägg
  • vittra

"Jag älskar dig"

Jag har typ fått höra det av mina föräldrar en enda gång i hela mitt liv vad jag kan minnas (och det var av pappa då han var full) jag säger det dagligen hemma och är noga med att mina barn både ska få höra och förstå att jag älskar dem. Vi försöker båda säga det ofta till barnen, men sambon har ungefär samma problem... han har aldrig fått höra eller känna sig älskad som liten, blev tom övergiven av sin mamma vid 1 års ålder så... Alltså hon bara stack. Vi har svårt att säga det till varandra, men jobbar hårt på det! Jag tycker självklart det är viktigt, även om det naturligtvis inte bara sitter i ordet så är det den starkaste bekräftelsen man kan ge på att man älskar varandra!

Min dotter sa det första gången när hon var nyss fyllda 3 har jag för mig... den känslan är helt obeskrivlig Nu säger hon dagligen att hon älskar både mig, pappan och hennes lillasyster. Hon är 4 år nu

• vittra
    Alisa skrev 2011-12-08 15:46:40 följande:
    Det sötaste är när storebror (11) kramar lillasyster och säger "Jag älskar dig" och hon svarar "äcka dig osså" förljt av en bamsekram 
    Gud vad underbart
  • vittra

Jag håller såklart med om att man inte ska "träna" eller "tvinga" fram något sådant, det ska ju självklart komma fram hjärtat!

Svar på tråden "Jag älskar dig"