Inlägg från: Anonym (SSK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SSK)

Gynakuten Borås ? Hjälp!

Anonym (Orolig) skrev 2011-12-08 16:06:11 följande:
    Men om de inte gör något så tidigt i grav så är det ju konstigt att hon sa till mig att åka dit. Jag har fått en tid på MVC den 28:e det var den första lediga tid de hade. Vart ligger kvinnokliniken och tar de emot en såhär tidigt i grav ifall inte gynakuten gör det?
    Dem KAN inte göra nått om det är ett missfall. Det går inte att stoppa! Allt dem kan göra är att skrapa dig eller ge dig tabletter så det kommer ut om det nu är så att graviditeten avstannat med inte stöts ut...

Kvinnokliniken kallas hela verksamhetsområdet som har med kvinnosjukdomar och vård att göra.. Så du får antingen ringa gynakuten, eller gynmottagningen och boka tid...
  • Anonym (SSK)
    Anonym (Orolig) skrev 2011-12-08 16:15:23 följande:
    Fast hon på MVC pratade om att de kunde kolla upp om det var utomkvedshavandeskap eller vad det heter, hur gör dom det? Och är det då bättre att åka till kvinnokliniken än gynakuten? Hon sa även till mig att det inte behöver vara något mf på gång utan allt kanske e ok. Men om jag hade ondare så skulle jag åka in. Och jag vet att ingen kan göra något åt ett pågående mf, men jag hoppas ju att det inte är det.
    Man kollar först med ett vaginalt ultraljud, sen tar man prov för att mäta dina hormonnivåer och det får du återkomma några gånger för att göra med några dagars mellanrum... För att se om det ökar som det ska, ökar lite, eller minskar...

Oftast har man hysteriskt ont vid ett utomkveds...

Jag skulle ju som personal tycka att eftersom det inte är akut ska du boka tid på gynmottagningen. Men om det blir värre och du får mer ont, börjar blöda mer ska du vända dig till gynakuten...
Svar på tråden Gynakuten Borås ? Hjälp!