• zingoalla

Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)

Har försökt så många gånger, på många sätt och under många år.Men alltid samma sak lite ner o mycket upp. Nu sitter jag här med minst 50 kg övervikt o värk i kroppen oh en ryggskada.
    Tänkte vi kanske är fler med mycket övervikt som kan stötta o peppa varndra ge mattips o annat.
    Jag tänkte starta efter nyår, dels för att hinna förbereda mentalt o kanske ladda upp med recept o dels för att jag vet att jag inte låter bli att äta över jul ändå.

• Svar på tråden Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)
  • zingoalla

Blä, grym huvudvärk = coca-cola o socker abstinens. Men jag SKA klara denna dagen. Har med mig banan o clementin till jobbet, hoppas gallan klarar det. Jobbar i en elevkiosk med kakor o pucko o frallor o annat gott runt omkring.....

Kämpa på nu!

• Bebisjuli06

Hur gick det Zingoalla? Kunde du motstå cola och kakor? Jag har klarat av dagen bra hitintills men nu kommer kvällen och därmed också (för min del) den tuffa delen av dagen. Blir alltid sugen på nåt gott på kvällen. Gahhh!

• zingoalla
    Bebisjuli06 skrev 2012-01-03 18:05:33 följande:
    Hur gick det Zingoalla? Kunde du motstå cola och kakor? Jag har klarat av dagen bra hitintills men nu kommer kvällen och därmed också (för min del) den tuffa delen av dagen. Blir alltid sugen på nåt gott på kvällen. Gahhh!
    än så länge går det bra   Men inte riktigt läggdags ännu. Men å andra sidan har jag ingen cola hemma, å tänker inte ge mig ut i detta vädret

men jisses vilken huvudvärk
  • Momat

Jag har också haft huvudvärk idag, säkert på grund av att jag inte ätit något sött på hela dagen!

Så duktiga vi är, allihop!

Sålde min crosstrainer idag faktist, för att jag aldrig orkar använda den. Ska försöka komma igång med promenaderna igen, jag var ute två gånger i veckan i höstas, och mådde sååå bra av det, men sen kom kölden och regnet, och då kom jag av mej helt. Och så julchokladätningen nu i december har på nåt sätt motverkat min motivation. Jag har blivit helt försoffad och lat!

Mitt stora bekymmer är ju alla fysiska besvär som ibland gör livet rätt tungt och att jag inte kan motionera så mycket som jag vill, och träna på gym är uteslutet. Men man får göra det man kan, istället för att sörja det man inte kan.

• Petra1988

Tummen upp för er tjejer! Jag hänger gärna på med:) har ca 35-50 kg övervikt vilket jag behöver bli av med. Har börjat byta ut två mål om dagen mot pulver ( vilket jag testat innan men har ej funkat) och detta ska bli en mjukstart. Tänkte sedan äta alla mål men mycket mindre portioner och så klart mycket träning! Har köpt mig en roddmaskin i en cykel så de ska säkert gå bra :) är glad om jag kommer ner 15 till 20 kg då jag inte vägt under 100 kg sedan sjätte klass.... Det är ca 12 år sen....

• Ofeigur

Hej! Jag vill gärna var med här=)

Bra att det var många som ville gå ner mkt. Jag fick en dotter i Juli och har fått många extrakilon där men kan inte skylla allt på henne heller. Det var många mer innan också så. Jag var med i vk för några år sedan och det gick jättebra. Jag gick nog ner ca 15 kilo då och livet kändes underbart. Träffade min nuvarande sambo och vi tränade tillsammans och det funkade jättebra. I maj förra året var vi i Spanien och då var vi i trim. Men när vi kom hem så föll allt och vi började äta mer och grillen gick varm . Jag blev gravid och åt mer och mer för att inte må illa som jag inte gjorde. Konstigt nog. Nu efter födseln har jag gått upp ännu mer så nu får det vara nog! Jag väger nu över 100 kilo och vill ner till 75-78 ungefär. Har breda höfter och lång mellankropp så jag kan inte gå ner för mkt för då ser man ju inte klok ut hihi vill ha lite kurvor kvar. Det som är bra med mig är att när jag väl  har  bestämt mig så brukar det funka. Men vi får se hur det går nu denna gång. Vill inte jojjobanta mer utan stanna på målvikten och vara kvar där.

Jag hade tänkt mig att bara köra efter min egen och min kropps metod. Äta mindre och bättre och röra på mig mer. Vet att det funkar. Men jag har också ett otroligt sockerberoende! Usch! Hur kan hjärnan göra så med en. Helt otroligt! Knasig kroppen är. Har tänkt  att jag ska få dricka cola light på helgerna som jag älskar och inte kan vara utan tyvärr=(  Blir nog lite godis på helgen också i början sen brukar jag inte vilja äta när det kommit igång för att förstöra viktnedgången. Det roliga är ju att man inte blir sugen efter ngr veckor men man kan helt plötsligt trilla dit igen och äta så mkt så man går upp alla kilon igen! Visst är det knasigt?!
    Vi ska gifta oss inom ngr år så det är ju en morot också för mig. Tänker inte se ut såhär i en bröllopsklänning!

Oj vad jag skrev! =)

• smultronflickan88

Ska vi göra en vikt lista ?

Nu har vi köpt en motionCykel , nu ska vi bara sätta ihop den :)

• Kraxflax

Blev en promenad på 2 timmar idag med syrran, en bra start. Tänker försöka komma ut minst en timme varje dag, alternativt en vilodag under veckan. Ätit för lite dock, det är det där med att hinna med lunchen. Barnen äter, så klart men jag har så många andra projekt för mig så glömmer helt av. Tog ett äpple i alla fall i farten. Inget onyttigt i munnen o faktiskt inget sug heller men det kommer nog med besked när som..=D

Imorgon tänkte jag försöka rensa ur klädkammaren o få ut min CT, damma av den litegranna o sen köra en vända på morgonen, varannan dag eller så.   

• Ulle75

Hejsan. Här är en till som kämpar med stor övervikt, 40kg skall bort. Skall fundera lite kring vilka delmål jag skall ha så det återkommer jag med.

Jag kör enligt xtravagazas halvfart som innebär att man äter grönsaker(både kokta och sallad) och kött/fisk/fågel. Frukt och bär, och magra mejeriprodukter.

Skall träna minst 30 min om dagen, och har börjat lätt med raska promenader.

Vill ni så kan ni läsa mer på min blogg http://viktminskaren.wordpress.com/

• Anbe

1½ tim promenad blev det igår.
    Har bestämt mig för att äta av allt jag vill men att ta lite mindre ist.
    För mig fungerar det inte att låta bli vissa saker.Då blir jag bara mer sugen på det ist.
    Ska försöka att handla lite mer sällan för i affären blir man alltid sugen på nåt.Finns det inte hemma orkar jag inte åka till affären och då är ju problemet löstFlört

Svar på tråden Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)