• zingoalla

Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)

Har försökt så många gånger, på många sätt och under många år.Men alltid samma sak lite ner o mycket upp. Nu sitter jag här med minst 50 kg övervikt o värk i kroppen oh en ryggskada.
    Tänkte vi kanske är fler med mycket övervikt som kan stötta o peppa varndra ge mattips o annat.
    Jag tänkte starta efter nyår, dels för att hinna förbereda mentalt o kanske ladda upp med recept o dels för att jag vet att jag inte låter bli att äta över jul ändå.

• Svar på tråden Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)
  • coconut

Ingen motion här inte. Lite svårt när jag har jobbat 14 timmars pass sen i måndags. Men skött maten har jag gjort!
    Igår blev det brownie sug men jag slängde dom jag hade kvar, min svaghet är choklad.. .
    Iaf så himla skönt att se något resultat av att bara sköta maten! 92,2 visade vågen i lördags och imorse 90.9. Säkerligen bara vätska jag tappat men det skiter jag i :) märker direkt på kroppen hur den lixom svullnar ner.. skillnad på vågen peppar en!

Lycka till tjejer med ännu en dags socker kämpande. Mitt sug kommer alltid på kvällen. Kanske ska man börja lägga sig vid 17 för att slippa haha? Det är svårt men det här klarar vi nog

• smultronflickan88

wtf vad är det här :O jag ska ju gå ner o inte upp =( vad äre för fel på min kropp?!?!

• Ofeigur
    smultronflickan88 skrev 2012-01-04 19:35:58 följande:
    wtf vad är det här :O jag ska ju gå ner o inte upp =( vad äre för fel på min kropp?!?!

har du gått upp? hur mkt? fan va trist! men hur har du ätit? för lite kanske?
  • Ulle75
    smultronflickan88 skrev 2012-01-04 19:35:58 följande:
    Attans! Hur länge har du hållt på? Kan ju ibland vara så att om man äter mycket tex på nyår kan det ta ett tag innan det visar sig på vågen, likaså kan det vara så att man samlar vatten, själv kan jag se vilka veckor jag har mens eller ägglossning för då har jag mer vatten i kroppen, så varannan vecka går jag ned bra och varannan mindre.
  • smultronflickan88

Ca 4 kilo men de är Säkert för jul maten osv! Har ätit havregrynsgröt till frukost. Ingen lunch. Sallad till middag med tex kyckling o nån macka på kvällen

• zingoalla

klarat mig från sötsaker o coca cola  idag o huvudvärken bättre, men så har jag druckit mängder med vatten.

Däremot plus på vågen, hoppade upp där även om jag lovat mig själv att bara väga mig en gång i veckan.

Ingen motion på hela veckan. Dåligt väder, sjuk liten dotter o alltför mörkrädd för att våga gå själv på kvällen.

Men i morgon är fint väder bestämt o en promenad ska det bli

• Momat
    smultronflickan88 skrev 2012-01-04 22:08:16 följande:
    Ca 4 kilo men de är Säkert för jul maten osv! Har ätit havregrynsgröt till frukost. Ingen lunch. Sallad till middag med tex kyckling o nån macka på kvällen
    Ingen orkar i längden utan lunch! Dessutom blir man mer sötsugen om man hoppar över måltider, då blodsockret sjunker för lågt mellan måltiderna.

Pröva att äta mackorna (eller ännu hellre "riktig" mat) till lunch istället för på kvällen. Ät mycket och näringsriktig mat till frukost och lunch, och sen lite sparsammare till kvällen/natten då kroppen förbränner mindre. Det är inte hälsosam mat man går upp i vikt av, utan oftast utfyllnaden man tar till på kvällen för att mätta en hungrig mage som fått för lite mat på dagen.

Jag gick ner 8kg för några år sedan, bara genom att sluta äta efter kl.18 på kvällen, och istället äta mer på dagen (mer grönsaker, dvs).
  • coconut

Hur går det tjejer? Måste lära mig att inte väga mig så ofta, idag visade vågen 91,3. Mindre än i lördags men mer än i förrigår.

Tror jag har PMS för sötsuget är helt galet! Köpte tuggumi för att få i mig något sött

• enilef

På måndag börjar "allvaret" här. Köpte min sista godispåse idag och funderade på om man kan köra bantningssoppor (typ chokladsmak och sånt) i glassmaskinen in case of emergency... Solig Ser fram emot att komma igång snart! Jag har dessutom gått upp fyra(!) kilo under julveckorna trots att jag försökt att inte äta så hysteriskt mycket. Återkommer till tråden på måndag.

• zingoalla

här går det sådär. Men jag äter bättre än innan även om det inte blir toppen bra. Och har äntligen fått till lite motion ikväll, det var riktigt skönt

Svar på tråden Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)