• Lumo

julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?

Sonen har både lekdator o kassaapparat sen tidigare o de är båda roliga leksaker som används varje vecka. Datorn är lite för svår än då det är många bokstavsspel. Då är bokstavsspel på iphone/ipad mer pedagogiska o lätta än på lekdatorn. :)

Med kassaapparaten leker vi köpa/sälja o det är jättekul.

Jag tänker köpa en kulbana, dvs där man bygger torn med rännor mellan, i vilken man låter en kula rulla. Älskade dessa själv som barn minns jag. Sen en ny dvd-spelare till bilen då den förra pajat (köp en med fjärrkontroll som ni kan styra från framsätet).

Pussel o typ memoryspel är roliga nuförtiden med. Och allt vad heter bilar. Finns en lättstyrd radiobil i form av Rory racerbil som jag kan rekommendera. Den klarar tom en 2,5 åring av att styra. Tålig o bra lättstyrd fjärrkontroll/ratt.

• Lumo

Lajkie - hehe, sonen fick förra julen (då han var 2) en leksaksdammsugare som brummar o suger svagt. Han älskar den o använder den fortfarande flitigt VARJE vecka när pappa dammsuger huset. :) mycket välanvänd leksak även som 3åring. :)

Idag köpte jag julklappar till sonen. Blev en babydocka med nappar, blöjor mm + massa kläder. Blir nog även en barnvagn till den. Sonen får syskon i mars o tyckte detta var en bra träna-på-present. :) sen blev det pussel o en kulbana!

• Lumo

Zippo - oj, vågar man låta dem testa sax "redan"? Har inte vågat testa även om sonen gärna vill... Finns det "klippa-av-sig-fingrarna"-säkra barnsaxar?

• Lumo

Vila - där ser man. Har inte ens tänkt tanken att de nog kan hantera sax än. På samma sätt som han inte får testa globalkniven. men en sån där papperssax är ju inte så dumt att införskaffa o öva med. Sonen försöker ju ändå sno de riktiga saxarna o testklippa...

Svar på tråden julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?