• mamman64

julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?

Jag har en 3 -årig pojke och jag vet inte vad jag ska köpa till honom som julklapp.
    Vad leker era 3-4 åringar med?
    Vad ska ni köpa?

Vore kul att få lite tips...

• Svar på tråden julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?
  • Glimma76

Min son leker knappt med sina saker, så han ska få en laptop för barn, algas tror jag det var, och andra pedagogiska leksaker då han behöver stimuleras och utmanas, så det blir bara nyttiga saker för hela slanten i år

• Cia o krabaten

Lego, lego och lite mer lego

• Swompi

playmobil med motorcyklar kommer vi ge vår son och ett par skridskor :)

• mamman64
    Glimma76 skrev 2011-12-08 20:58:31 följande:
    Min son leker knappt med sina saker, så han ska få en laptop för barn, algas tror jag det var, och andra pedagogiska leksaker då han behöver stimuleras och utmanas, så det blir bara nyttiga saker för hela slanten i år
    min son leker mycket med sina saker men laptopn du skriver om, är den för så små barn? hur fungerar den?
    kostar?
  • alexs mamma

Hej TS!
    Jag har 2 söner en på 6,5 år och en på 3 år. Mina grabbar är väldigt olika vilketresulterar i helt olika presenter vid samma ålder.

Min äldsta son har aldrig varit ett lekande barn. Han har alltid varit svår att sysselsätta och när han var lite hade han ett stort behov av att alltid ha en vuxenvid sin sida för att sysselsätta och stimulera honom.Vid 3 års ålder började han tycka det var roligt att pärla. Han trädde olika slags pärlor på tråd, gummiband etc. Så det året fick han massor med olika slags pärlor.Han började även få upp intresset för bokstäver och siffror. >Han kunde sitta ganska länge med en enkel skrivbok med linjer och skriva bokstäver/siffror rad för rad, sida för sida så som man gör i skolan... Han tyckte också det var kul med böcker fast det skulle vara vi vuxna som läste... Smågrejer som kritor, pennor tejp, och klistermärken blev det en hel del av...Han var även duktig på att hantera dator och barnkanalens sidor på nätet därför fick han ngt enklare pedagogiska dataspel

Min andra son som just fyllt 3 är raka motsattsen han älskar attleka själv.Just nu är puzzel på över 40 bitar populära, det klistras med klisermärken och tjep. Så det kommer finnas under ganen. Det lite större paketet kommer innehålla playmobil med riddare av olika slag troligtvis lägger vi ihop till en fin borg. Han fick flera riddare med häst och kärra etc när han fyllde år i oktober...
    Så olika kan det vara inga pärlor i år heller inga dataspel till lillebror det har han helt enkelt inget intressa för...

Hoppas du fick några ideer ts lycka till och god ju till ditt barn!

• Glimma76
    mamman64 skrev 2011-12-08 21:44:11 följande:
    min son leker mycket med sina saker men laptopn du skriver om, är den för så små barn? hur fungerar den?
    kostar?
    http://www.toyme.se/Lek--laer/Barn-PC/Alga-Play--Learn-Laptop.htm

449:-, det är ju en leksak, men det är lite lärande i olika ämnen, den är från 4 år, men jag tror att han kommmer gilla den, är väldigt intresserad av bokstäver och siffror och gillar att stimuleras och få tänka.
  • vikarien

Gav min brorsdotter på 3.5 ett pippihus med möbler och figurer när vi firade tidig jul i år. Hon släppte det inte på hela veckan som dom var här och hälsade på! 
    Labans hus finns väll också =)  

Svar på tråden julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?