• LindaMagnusson

Gravid?

Hej! Jag testade svagt positivt i måndags 5/12 och sen ionsdags 7/12 så testade jag starkare positivt. Testade igår torsdag morgon och idag fredag morgon neg.... Alla test är tagna med morgonurin som vatt i låsan i minst 7tim. Vad beror detta på? Är jag gravid eller? När bör jag testa igen?

• Svar på tråden Gravid?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej!

Grattis! Jag tror att det kan ha varit fel på dina negativa tester. Det finns falskt negativt men inte positivt. Testerna blir dessutom inte starkare utan reagerar på att det finns en viss möngd hormon inte på hur mkt. Vill man ha det specifikt får man använda sig av tester med veckoindikator.

lycka till

Ta ett test igen och kolla,

• LindaMagnusson

Tack. Testade i morse med clearlue vecko indikator. Fick INTE GRAVID... Hade sista mensen 30okt. Då borde jag lita på det jag tog i morse?

• Aleksandra Barnmorska

Är bilden på det förra testet taget direkt efter testet togs? Jag tycker att du ska vänta en vecka och ta ett nytt ´test. Skriv gärna och berätta hur det går.

lycka till

• LindaMagnusson

Ja idag testade jag clearblue och det va neg.. Förstår bara inte hur ett test blir positivt när det inte är det!?

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

Det kan vara så att det är fel på testerna som visat negativt men det kan även varit så att du fått missfall. Fortsätt att ta ett test en gång i veckan tills dess att du får positivt eller att du får din mens. Jag har aldrig hört om faslkt positiva tester bara falskt negativa.

lycka till

• LindaMagnusson

Kan man få missfall utan att blöda?? För jag har då inte fått någon blödning alls.. Ingen mens heller och testar fortfarande negativt...

• LindaMagnusson

Fått lite bruna flytningar nu som börja igårkväll.. Vad beror detta på? Har ingen mensvärk.... Bara molar lite emellan åt!

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

De vanligaste symtomen på missfall är blödningar och/eller smärta i mage och underliv. Mängden blod kan variera från ett par droppar till ett mer stadigt flöde. Smärtan kan variera. Ibland dröjer blödningen efter ett missfall och de bruna flytningarna kan vara missfallet,

lycka till

• LindaMagnusson

Okej, har verkligen ingen smärta eller värk alls och har inte haft... Och jag skulle väl testat pos mer än 1 gång då?

• LindaMagnusson

Ja om
    Man fått missfall testar man positivt långt efter och jag testar bara negativt och har ingen blödning.. Vad ska jag göra fattar ingen ting? Och bm i min kommun nekar mig att komma dit... "vänta in din mens" fick jag höra...

Svar på tråden Gravid?