Inlägg från: Aleksandra Barnmorska |Visa alla inlägg
  • Aleksandra Barnmorska

Gravid?

Hej!

Grattis! Jag tror att det kan ha varit fel på dina negativa tester. Det finns falskt negativt men inte positivt. Testerna blir dessutom inte starkare utan reagerar på att det finns en viss möngd hormon inte på hur mkt. Vill man ha det specifikt får man använda sig av tester med veckoindikator.

lycka till

Ta ett test igen och kolla,

• Aleksandra Barnmorska

Är bilden på det förra testet taget direkt efter testet togs? Jag tycker att du ska vänta en vecka och ta ett nytt ´test. Skriv gärna och berätta hur det går.

lycka till

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

Det kan vara så att det är fel på testerna som visat negativt men det kan även varit så att du fått missfall. Fortsätt att ta ett test en gång i veckan tills dess att du får positivt eller att du får din mens. Jag har aldrig hört om faslkt positiva tester bara falskt negativa.

lycka till

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

De vanligaste symtomen på missfall är blödningar och/eller smärta i mage och underliv. Mängden blod kan variera från ett par droppar till ett mer stadigt flöde. Smärtan kan variera. Ibland dröjer blödningen efter ett missfall och de bruna flytningarna kan vara missfallet,

lycka till

Svar på tråden Gravid?