• jennie88

Ni e ju fan makalösa!

Alltså jag bara måste rosa er ensamstående föräldrar!

Jag själv lever med min son på snart två år och min sambo (hans pappa). Under veckan som gått har jag legat sjuk i influensan med feber och hosta. Har aldrig mått så här dåligt och knappt kunnat resa mig från sängen. Jag har haft en enorm tur som har min sambo och min mamma i närheten som hjälpt mig under veckan. Har tänkt mycket på er som är ensamstående, hur fan gör ni om ni e sjuka och inte klarar av att ta hand om era barn? Ni behöver inte svara om ni inte vill, jag vill bara säga att jag BEUNDRAR er!!!

• Svar på tråden Ni e ju fan makalösa!
  • jennie88
    Ladymarina skrev 2011-12-15 21:58:13 följande:
    Jo du Jennie88, man bara ser till att fixa det på ett eller annat sätt! Man förklarar för barnen att mamma är sjuk och att man måste hjälpas åt att klara av vardagen.
    Man har inget annat val egentligen, så man tar några djupa andetag, diverse mediciner och gör så gott man bara kan! Flört 
    Och barnen förstår faktiskt att man är sjuk och försöker faktiskt ta hand om en oxå.  
    Ja, jag är iaf imponerad. Visserligen har min son visat omtanke och så, men han är inte ens två och behöver ändå hjälp med blöjbyten och påklädning och matlagning mm. Har varit oerhört jobbigt med hög feber och lunginflammation. Men som du säger så klarar man väl det om man måste. Men det är hur som helst imponerande!!!
  • jennie88
    Frökenkicki skrev 2011-12-26 13:47:41 följande:
    Hej.
    Tror inte det är många ensamstående som klarar det heller.
    Jag var ensamstående 2år. Blev helt utbränd efter 1år.
    Fick hjälp av släkt/vänner/Mamma/soc.
    Nu har jag pappan, och det är HELT JÄVLA UNDERBART, aldrig mer ensam..och jag brukar säga till mina vänner som inte har en kille men ändå vill ha barn att det är det sista jag önskar någon att vara ensam. Önskar det inte ens till min  värsta fiende för det är hemskt. Man behöver vara 2 i ett föräldraskap.
    Jobbigt det låter! Bra med familj och vänner som ställer upp och skönt att du kommit på fötter igen :)
  • jennie88
    Lycklig2012 skrev 2011-12-26 17:06:51 följande:
    Tack! Vill bara tillägga att det finns massor av mammor (oftast) som tar hand om allt fast dom är två. det är ännu värre att vara två men lika ensam om allt ändå.
    Absolut! Det är lika illa det. Då kan man ju lika gärna vara själv!
  • jennie88
    071001 skrev 2011-12-26 17:01:16 följande:
    Jag har en bekant som valt att vara ensam med sitt barn, flickan är nu 2 år och hon verkar klara det galant utan speciellt mycket hjälp utifrån. Än så länge. Kanske beror lite på hurdant barn man har också?
    Ja, det finns ju de exempel som fungerar bra. Men det beror ju på som sagt. Hur krävande barnet är, hur mycket hjälp/stöd man får av släkt/vänner och hur pass stark man själv är psykiskt och fysiskt.
Svar på tråden Ni e ju fan makalösa!