• jennie88

Ni e ju fan makalösa!

Alltså jag bara måste rosa er ensamstående föräldrar!

Jag själv lever med min son på snart två år och min sambo (hans pappa). Under veckan som gått har jag legat sjuk i influensan med feber och hosta. Har aldrig mått så här dåligt och knappt kunnat resa mig från sängen. Jag har haft en enorm tur som har min sambo och min mamma i närheten som hjälpt mig under veckan. Har tänkt mycket på er som är ensamstående, hur fan gör ni om ni e sjuka och inte klarar av att ta hand om era barn? Ni behöver inte svara om ni inte vill, jag vill bara säga att jag BEUNDRAR er!!!

• Svar på tråden Ni e ju fan makalösa!
  • Liten Karin

Instämmer!! Jag tycker det är jobbigt de ggr min man inte är hemma och jag måste lägga båda barnen. Och det är kanske 1 gång i månaden... Är grymt imponerad av er som roddar hela hemmaföretaget på egen hand! Ni ska vara stolta!

David augusti 2008 & Anton mars 2011
  • LinnaLi

Jag är också imponerad! Tycker synd om mig själv som är förkyld och hemma med 2 barn. Maken slutar jobbet halv två. Så det är ju absolut inte synd om mig. Tänk alla som klarar av att vara suveräna föräldrar och ändå klara av allt runt omkring! De borde få guldstjärnor! (Men nu tänker väl alla att, ja men vadå, klart man måste klara sig. Men jag är ändå impad! ) :D

...för evigt, för alltid...
  • Ea30

Säger samma sak jag...är ofta ensam hemma med barnen då maken reser i jobbet..och varje varje gång så prisar jag dom som fixar (vet finns inget val)allt själva!
    En stor stjärna till er alla ensamstående!

• thegoddess

Håller med! Stor eloge asså. Hade aldrig klarat mig utan sambon. Nu ska jag till läkarn snart för jag har typ gått i väggen som mamma. Trodde man ju aldrig man kunde. Hur hade jag klarat mig själv nu med en 11 månaders??

• Ea30
    thegoddess skrev 2011-12-09 12:58:32 följande:
    Håller med! Stor eloge asså. Hade aldrig klarat mig utan sambon. Nu ska jag till läkarn snart för jag har typ gått i väggen som mamma. Trodde man ju aldrig man kunde. Hur hade jag klarat mig själv nu med en 11 månaders??
    helt OT men Lycka till och hoppas du får någon bra hjälp!!
  • thegoddess

OT??
    Ja det ska alltså bra

• Ea30
    thegoddess skrev 2011-12-09 14:31:28 följande:
    OT??
    Ja det ska alltså bra
    OT=
    utanför Ts trådstad =)
  • thegoddess

Menar ju givetvis att jag håller med angående att ts hyllar ensamstående

• Ladymarina
    jennie88 skrev 2011-12-09 12:15:14 följande:
    Alltså jag bara måste rosa er ensamstående föräldrar!

Jag själv lever med min son på snart två år och min sambo (hans pappa). Under veckan som gått har jag legat sjuk i influensan med feber och hosta. Har aldrig mått så här dåligt och knappt kunnat resa mig från sängen. Jag har haft en enorm tur som har min sambo och min mamma i närheten som hjälpt mig under veckan. Har tänkt mycket på er som är ensamstående, hur fan gör ni om ni e sjuka och inte klarar av att ta hand om era barn? Ni behöver inte svara om ni inte vill, jag vill bara säga att jag BEUNDRAR er!!!

Jo du Jennie88, man bara ser till att fixa det på ett eller annat sätt! Man förklarar för barnen att mamma är sjuk och att man måste hjälpas åt att klara av vardagen.
    Man har inget annat val egentligen, så man tar några djupa andetag, diverse mediciner och gör så gott man bara kan! Flört 
    Och barnen förstår faktiskt att man är sjuk och försöker faktiskt ta hand om en oxå.  
    Fortsätt simma!
Svar på tråden Ni e ju fan makalösa!