• Cloudberry

Skulle din dotter få använda denna klänning?

Frågan är ställd till dig som gillar genus.

Ponera att din dotter när hon är 7 år verkligen vill ha denna på alla kalas och alltid när hon vill vara extra fin, skulle du köpa den till henne? 

Klänning  Rosa

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle din dotter få använda denna klänning?
  • Bumblebeegirl

Nej fy är min första tanke...klänningen passar bättre på en maskerad.

• spunge
    HoneyCandySugar skrev 2011-12-10 04:24:39 följande:
    Men, då handlar det ju om vad du vill och inte vad hon vill.

Därmed så handlar det inte om att barnen ska få ha på sig vad de vill. ;)

Jag är inte ett fan av genus... tycker att det främst är föräldrar som vill använda sina barn som protestplakat som är "into" det.

Ja, nu blir jag så där jobbig igen.

Men varför tror du att pojkarna har lejon och drakar på sina kläder? Varför tror du att de flesta pojkar väljer det? Om det nu är samhällets fel, så måste det ju innebära att det har något med våra instinkter att göra.

Män jagar och kvinnor föder barn i djurlivet. Vi är djur. Kom inte och säg att våra instinkter inte format samhället.

Nej, jag säger inte att man inte ska få välja det. Men jag skulle inte börja med att skicka iväg barnen i sådana kläder då det finns så mycket fördomar. Tror du inte att en liten pojk/flicka skulle bli väldigt ledsen om någon kommenterade klädstilen? Tror du att det barnet skulle välja att gå i den stilen igen efter det?

Jag skulle då inte gjort det när jag var liten.

Sedan så skrämmer det mig lite att ha ett könlöst samhälle. De allra flesta kvinnor är attraherade utav manlighet och tvärtom, av naturliga skäl. Hur skulle det bli om vi alla såg likadana ut och var likadana?

Jag blev erbjuden att leka med pojkleksaker när jag var liten, men jag valde ändå flickleksakerna... mina två bröder valde pojkleksakerna framför flickleksakerna.

Sedan har vi det här med jobb. Män är starkare än kvinnor och därför mer lämpade för vissa arbeten, medan kvinnor är mer lämpade för psykiskt tuffa jobb, vårdjobb och barnomsorg, eftersom att de är starkare i psyket.

Hur skulle det se ut om en liten brandkvinna försökte släpa ut en stor karl på 100kg ur en brinnande lägenhet?
    dummaste jag läst på väldigt länge!!
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • AW76
    miljarden skrev 2011-12-09 19:56:44 följande:
    Min mamma, och senare jag, gjorde sig besväret att hitta grejer båda gillade, redan från start. Det innebar att det inte behövde bli bråk, trots att jag var jäkligt petig. Blir det en infekterad och prestigeladdad situation är det ju en annan sak att bryta det.
    Det funkade för er, bra!

Jag lägger faktiskt mitt eget tycke o smak åt sidan i klädfrågan. Min favoritfärg är turkos, min dotters favoritfärg är rosa. Jag köper rosa kläder till henne. (och även lila, det funkar) Varför ska jag köpa turkosa kläder när de förblir oanvända? Jag kompromissar isf på ett annat sätt, nämligen att jag köper lite turkosa kläder till min son (6 år) som inte bryr sig för fem öre vad han har på sig. 

Ett sätt som funkar för oss!  
  • vampyria2

Min äldsta dotter bodde i liknande klänningar en sommar när hon var liten. Hon älskade dem och man kunde köpa dem super billigt på torget här i stan så jag såg ingen vinst i att neka henne det.
    Och ja hon fick leka i dem och smutsade ner sig rejält men va tusan hon var lycklig så det var helt okej :D

• Pleco

Att förbjuda sina barn att ha på sig vissa kläder är för mig lite väl hårt. Vad spelar det för roll om det är världens fulaste plagg så länge barnet verkligen älskar det?

Mitt/mina barn kommer att få klä sig hur dom vill, känner att jag nog inte kunde bry mig mindre faktiskt.

• Prisssan

Min dotter skulle (som tur är ) inte vilja ha den klänningen. Hon är tio år!

Njut en liten smula...
  • Prisssan
    Prisssan skrev 2011-12-10 09:15:57 följande:
    Min dotter skulle (som tur är ) inte vilja ha den klänningen. Hon är tio år!
    Och som svar på frågan: Jag skulle inte förbjuda henne, nej jag är inte sådan förälder. Men jag skulle inte älska klänningen..
    Njut en liten smula...
  • Lilaa

Svarade annat. Skulle absolut köpa den till min dotter om hon var 3-5 år sen tycker jag den känns barnslig när de börjar skola och jag vill inte att hon blir utskrattad i skolan. Men nu när min dotter t,ex är 8 så köper jag ju andra klänningar som är rosa men tuffare.

• Ekrlsn

Nej men endast för att jag tycker att 7åringar borde växt ifrån det där med att klä ut sig till prinsessor. Du skrev inget om maskerad så nej inte bara för att vara extra fin.

• Mad as snow

Det känns som att 7 år känns lite för gammalt för att ha en sådan klänning. Jag tycker att den ser ut som en utklädningsklänning, minst sagt tacky, och jag skulle fråga henne om vi inte kunde köpa ett bättre alternativ. Men visst skulle hon få ha på sig den om hon verkligen ville.

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
Svar på tråden Skulle din dotter få använda denna klänning?