• FrökenHjärter

Vad anser ni om nagellack på småbarn?!

Ja som rubriken lyder, vad tycker ni om nagellack på småbarn???

Jag har en liten dotter här hemma som precis blivit 17 månader som är nyfiken på allt. Förra helgen så satt jag och målade mina naglar då jag skulle ut. Varpå min dotter kommer upp i soffan och tittar storögt på vad jag gör.. Sedan pekar hon på nagellacket och säger sitt namn så gott hon kan o pekar på sig själv.. Så vi målar hennes tånaglar.. Hon blir jätte nöjd och springer genast och visar pappa sina tår, sedan min vännina som kommer lite senare.. Hon går runt och pratar om sina tår o visar dom resten av kvällen.  Så häromdagen när vi var inne och tvättade händerna så fick hon syn på nagellacksburken och blir jätte glad o pekar på den.. Så där sitter vi igen men denna gång och målar fingernaglarna, lika glad tös denna gång.. Men någonting säger mig att dom på dagis inte är lika förtjusta i det som min dotter... Tråkigt.. Vad spelar det för roll liksom... Det är ju inte så att hon inte får göra nått bara för att vi målade naglarna.. Det var ju bara för att hon tyckte det var spännande och kul..

• Svar på tråden Vad anser ni om nagellack på småbarn?!
  • MinaFinaste

Min son på två vill allt ha på ett finger när storasyster målar sina, ser inget fel i det alls.

• såärdet

men åldern...varför ha nagellack på 1-2åringar? Finns väl ingen som helst anledning? jag kan inte komma på en enda acceptabel...

• La Lola
    såärdet skrev 2011-12-09 15:40:57 följande:
    men åldern...varför ha nagellack på 1-2åringar? Finns väl ingen som helst anledning? jag kan inte komma på en enda acceptabel...
    Finns det nån anledning när man är 15 år? 25 år? 35 år? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tussans

Varför bry sig om vad andra tycker och tänker? Min dotter som snart är 4 gillar nagellack så ibland får hon målade naglar, gulligt tycker jag!

• Ninniisen

Döttrarna på 4 och 2,5 år gillar att få naglarna målade då och då. Jag tycker det är sött och de älskar att få lite färg på naglarna.
    Ljusa färger oftast men visst händer det att dom vill ha mörka och skarpa färger på tårna precis som mamma..

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★
  • Izela

Min dotter är 2 år o 9 mån och har nästan alltid målade naglar. Jag fixar mycket med mina naglar med filande o lack och tycker det är vackert. Hon älskar att sitta bredvid mig o bli målad. Smink blir det inget med, det är inget jag använder till vardags heller.

• Isavanna

Dem få gånger jag målar mina naglar och flickorna ser det (har två flickor 2 och 5 år gammla) så vill dem också ha. Och andra sidan nnär jag lägger ost på min macka så vill dem också ha det på sina, så nä jag ser inte problemet i det. Onödigt? Ja kanske det men här hemma handlar det mest om att dem vill ha samma som mamma och pappa, och så länge det inte handlar om något som är farligt eller skadligt för dem så är det klart att dem ska få vara med.

När dekommer till sminket så låtsas jag dock bara sminka dem och dem blir jätte nöjda med det för dem fick samma som mamma.

När pappa rakar sig vill minsta tjejen gärna var med och får då en liten klick med rakskum. INGEN hyvel såklart.

Var och en får göra som man vill när det kommer till nagellack tycker jag.      

• Coyote

Harmlöst. Det spelar ingen roll tycker jag, jag kommer knappast propsa på att min unge ska ha nagellack, men vill han ha så får han.

• Krake
    Coyote skrev 2011-12-11 22:17:27 följande:
    Harmlöst. Det spelar ingen roll tycker jag, jag kommer knappast propsa på att min unge ska ha nagellack, men vill han ha så får han.
    Ja. Typ så. 

Två-tre gånger i veckan kommer han hem från dagis sminkad som en cirkusdirektör med mustasch och ögonbryn. Han tycker det är kul... Nagellack har han nog aldrig sett tror jag men skulle situationen som beskrivs i TS uppstå, klart han får. 
    Moster, inte monster.
Svar på tråden Vad anser ni om nagellack på småbarn?!