Inlägg från: slutatsnusa |Visa alla inlägg
  • slutatsnusa

Hundvalp som attackerar och biter allt?

vad jobbigt det låter det ska ju vara underbart att ha valp!
    jag får en känsla av att hunden känner att han måste ha koll på allt nu när han är enda hunden (jag tycker inte att du ska skaffa en hund till innan du kommit underfund med den du har) han verkar tro att han bestämmer/är flockledaren.
     får även en känsla av att han är understimulerad. förutom att han har en massa tuggben och leksaker vad GÖR du med honom?
    vad var tanken bakom att korsa just de två raserna? ska de användas till nåt särskilt som att dra, valla eller vad? schäfrar vill ju jobba jämt däremot vet jag inte så mycket om st bernhards.

• slutatsnusa

börja träna med honom. enkla övningar gå fint i koppel, sitt, ligg, stanna kvar, rulla runt, vacker tass/high five, lägg korta raka enkla spår börja med 10-20 m som slutar med en godis gömd i en tom toarulle. en sak i taget, men man kan absolut börja med det enklaste. tålamod och var beredd på att backa om du märker att du går för fort fram. om han är lugn hos grannen kanske det är där du ska börja träna med honom?
    var även öppen för att han kanske inte är en hund som passar dig eftersom du verkar ha småbarn. håll koll på hur det går med kullsyskonen mentalt tänker jag då.

Svar på tråden Hundvalp som attackerar och biter allt?