• malinda72

    Efterlyser nån som kan hjälpa mig!!

    Mamma vill ha ett kort på alla tre barnbarnen i julklapp och det har vi inte lyckats ordna men det kanske går att montera ihop två kort så det ser ut som ett tänkte jag.
    Nu letar jag med ljus och lykta efter om det  är nån som kan/vill/orkar och har tid att hjälpa mig med det




    .
  • Svar på tråden Efterlyser nån som kan hjälpa mig!!
  • Karpalo

    Nästintill omöjligt med de fotona tyvärr. För det första borde det vara originalen som är ordentlig storlek så man kan justera de olika fotona eftersom de är tagna i helt olika proportion.

  • Ash

    malinda72 skrev 2011-12-10 11:25:03 följande:


    Mamma vill ha ett kort på alla tre barnbarnen i julklapp och det har vi inte lyckats ordna men det kanske går att montera ihop två kort så det ser ut som ett tänkte jag.
    Nu letar jag med ljus och lykta efter om det  är nån som kan/vill/orkar och har tid att hjälpa mig med det

    Största problemet här är låg upplösning. Enjoy!

      
    Photoshop. Inte bara klippa och klistra.
  • malinda72

    Oj, tack så mycket... !!
    Ska försöka lägga upp  bättre orginalbilder senare och hoppas på lite mera hjälp då... =) 

  • Sigge Cedergren


    Gjorde en annan variant här. Ljussättningen är ju inkonsistent mellan de båda bilderna, och som sagt är upplösningen också ett problem. Detta bör väl dock duga för en mormor som har förståelse för att det är omöjligt att få tre barn där en är tonåring att ställa upp på ett familjeporträtt tillsammans. När underkroppen saknas på den äldste killen är det också svårt att få till något annat eftersom han ju borde vara aningen längre än sina bröder... Skrattande Kan modifiera "ramen" och sånt efter önskemål. Gjorde bara en snabb beskärning...
  • malinda72

    Oj, tack snälla för den bilden Sigge!!
    jag tror säkert att mormor kommer att bli supernöjd nu... :o)
    Går det att modifiera så att kortet blir lite mera "avlångt" ?
    Jag tänkte skriva ut det i måttet 13x18 åt henne.. 

  • Sigge Cedergren

    Javisst går det. Förhoppningsvis menade du 18 cm på höjden...



     
  • malinda72

    Tack supersnälla Sigge det var precis så jag menade.. =)

Svar på tråden Efterlyser nån som kan hjälpa mig!!