• Anonym (joe)

    Suck...

    Hej

    Fick barn för 5 månader sen och har inte gått ner ett gram efter förlossningen,som gör mej sjukt frustreradSkrikandes

    Jag helammar äter vanlig husmanskost och promenerar så ofta jag kan.Men vågen står helt still iaf...och jag ser fortfarande gravid ut.Har varit till vc å kollat upp min sköldkörtel men inte fått svar än.

    Tycker detta är sjukt jobbigt....

    Mvh J       

  • Svar på tråden Suck...
  • Anonym (joe)

    Hej igen

    Har nu fått svar på mina prover och det är inget fel på dom...

  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Bra att du är ute och promenerar! Kan du lägga till lite tuffare träning? Försök att bli svettig två gånger i veckan för att "väcka" fettcellerna. Dessutom skulle jag råda dig att styrketräna, du behöver förmodligen stärka dina coremuskler för att få "magen på plats" samtidigt som du kan behöva göra förändringar i kosten. Husmanskost kan vara fet och kolhydratrik vilket i för stora mängder hindrar viktnedgång. Är sallader/grönsaker och mycket magert protein som kyckling, räkor, vit fisk, magert kött, bönor och ägg. Ät gärna fet fisk som lax och sill. Fibrer och protein mättar. Drick endast vatten.

    Då du helammar skulle jag inte rekommendera en snabb viktnedgångar då ev gifter som ansamlats under åren kan utlösas i bröstmjölken. Ät dig mätt men skippa godis, chips och läsk och satsa framförallt på att träna.  

Svar på tråden Suck...