Inlägg från: Anonym (Cissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cissi)

Tetralysal, hjälper det?

Jag har ätit tetralysal i tre omgångar med uppehåll några gånger, fick även en kräm utskriven som skulle på morgon och kväll tror den heter epiduo om jag inte minns fel.. Det hjälpte till en viss grad sen tyckte jag inte att det hjälpte så mycket mer. Fick min akne efter att ha satt in en p-stav som jag sen tog ut, inte förens jag även slutade på cerazette så började allt lugna ner sig så jag slutade på tetralysalen samtidigt.
    Nu är jag gravid och har fortfarande kvar en del av aknen, ska börja på tetralysal igen efter att jag ammat klart.
    Hoppas verkligen allting försvinner då är så oerhört trött på att se ut som jag gör, vet exakt hur du känner!
    Det är ju absolut värt att testa det, bara prova och hoppas att allt försvinner:)  

• Anonym (Cissi)

Jag har aldrig ätit tetralysal så länge att allting har försvunnit, men tycker inte att det blivit värre när jag slutat på dom.. Jag har också varit inne på roaccutan men det blev aldrig av. 
    Jag tror att det beror mycket på hur mycket akne man har eller vad man ska säga, jag hade väldigt mycket i hela ansiktet det lindrade bara allting. Nu har jag inte alls så mycket kvar mest på kinderna..

Kommer tyärr inte ihåg när jag började se resultat men ha tålamod, tror det tog lite längre tid än två veckor så håll ut i tre månader sen kan du säkert få börja på roaccutan om det är nåt du kan och vill börja på 

• Anonym (Cissi)

Jag minns inga stora biverkningar av dem..  Men får du någon kräm att ha på ansiktet också?
    För kommer ihåg att min hudläkare sa att det var väldigt viktigt att jag tog tabletterna och krämen så det verkade in ifrån och utanpå lixom.. 
    Det låter inte som du har finnar över hela ansiktet så jag hoppas för din skull att det försvinner på den här 3 månaders kuren:)
    Det är ju större biverkningar av roaccutanen, den finns inte ens med på FASS... Men det hjälper ju bättre och det är absolut värt att gå på en kur om det bara tar död på allt. 

Nu under min graviditet så har det gått upp och ner med min hy, det har absolut blivit bättre sen jag blev gravid! Nu längtar jag bara efter att få bort allting, är också 21 och har kämpat med detta lite över 3 år. 

• Anonym (Cissi)

Min hudläkare sa att jag var typ tvungen att gå på tetralysal i tre månader och om det inte hjälpte eller blev bättre skulle vi bestämma efter det om jag kunde börja på roaccutan.. De vill ju inte skriva ut de i första hand därför vill läkarna att man går på tetralysal först

• Anonym (Cissi)
    Anonym (orkar inte) skrev 2011-12-11 21:09:10 följande:
    Aaa, hon sa också till mig att jag skulle testa 3 månader och se hur det funkar för mig, så får väl hoppas på det bästa och helt enkelt hålla ut!

Gick du till nån i sthlm eller vart då?  
    Aa på Karolinska
  • Anonym (Cissi)

Fick en remiss dit av min husläkare efter att jag gått på tetra ett tag så tyckte han att jag skulle träffa någon annan

Svar på tråden Tetralysal, hjälper det?