• Anonym (TS)

GBP! Rabatt på mat?

Har hamant i en disskusion med en vän angående detta!
    Vad tycker du? Ska man få rabatterat pris när man går på restaurang? 

Vad tycker du i följande samanhang:

1: Vanlig resturang som både har vanlig meny samt barnmeny
    2: Buffé, te.x. Julbord
    3: Restaurang där man inte serverar barnmeny T.ex showkrogar som Wallmans, Tyrol, Rondo där minderåriga inte är välkomna)     

Om ni tycker man ska ha rabatter på mat, hur länge efter en operation ska man kunna få denna rabatt?

Jag kan börja med mina tankar:

1: Vanlig resturang som både har vanlig meny samt barnmeny
    Ja, här kan man få rabatt om man kan uppvisa ett aktuellt läkarintyg

2: Buffé, te.x. Julbord
    Nej! Om det serveras en buffé väljer man hur mycket mat man tar. Alla äter olika och ska jag få billigare bara för att jag bara är 156 cm lång och väger 49 kg och äter som en mus medan min sambo som är 190 cm och vägen 105 kg och kan lätt äta som 2 normala vuxna.

3: Restaurang där man inte serverar barnmeny T.ex showkrogar som Wallmans, Tyrol, Rondo där minderåriga inte är välkomna)
    Nej, man har valt ett ställe där det oftast finns en mindre meny att välja ifrån som ofta är i kombination med biljettpris.     

• Svar på tråden GBP! Rabatt på mat?
  • Isalel

Kan inte se om det är en omröstningstråd med alternativ eller inte, men nej! Inte rabatterat pris, finns folk som inte gjort nån gbp som äter som myror också.

• Anonym (TS)
    Isalel skrev 2011-12-11 21:00:52 följande:
    Kan inte se om det är en omröstningstråd med alternativ eller inte, men nej! Inte rabatterat pris, finns folk som inte gjort nån gbp som äter som myror också.

Ingen omröstning.. Jag vill gärna veta hur man tänker!
  • Mary Jo

Jag är gastric bypass opererad men aldrig använt mig av kortet jag fått. Om jag är på en lättare lunchresturang brukar jag fråga om jag får ta barnportion men nu när jag var på julbord betalade jag bara priset och åt det jag orkade. 

Sen har jag varit på en salong (western farm,ungefär som typ wallmans) och där ingick bufé i priset men samma där,jag börjar inte fråga om rabatt.

Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Anonym (X)

Nej, varför skulle man.

Man kan äta lite av många skäl, ex olika fysiska sjukdomar, anorexia, psykisk ohälsa.

Det är ingen som tvingar gbp-opererade att äta på restaurang. Och det kan ju mycket väl varit så att personen ätit mer än beräknat av bufféer i 20 år innan men inte har de behövt betala straffavgift för det.

• Mary Jo

Ts,vad tyckte din kompis? Tycker det här är lite intressant. Inte ens jag som opererad tycker man ska få rabatt. Så jäkla mycket dyrare är det inte att betala fullt pris och det är ju ändå en resturang!

Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Linda1976

Det var det löjligaste jag hört... Det finns ju 1000 andra anledningar till att man äter mindre än "normalt". Och man betalar inte bara för maten, utan för service, lokal, personalen osv.

Tänk lite längre...  

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Kattdamen

Eh, nej.

Finns ingen som helst anledning till det.

• Anonym (X)
    Mary Jo skrev 2011-12-11 21:02:20 följande:
    Jag är gastric bypass opererad men aldrig använt mig av kortet jag fått. Om jag är på en lättare lunchresturang brukar jag fråga om jag får ta barnportion men nu när jag var på julbord betalade jag bara priset och åt det jag orkade. 

Sen har jag varit på en salong (western farm,ungefär som typ wallmans) och där ingick bufé i priset men samma där,jag börjar inte fråga om rabatt.
    Vad är det för kort du har fått?
  • Carlsson83

Har jobbat på restaurang och kan vittna om att vem som helst annars som är liten i maten får ju ingen rabatt bara för att man äter mindre än någon annan, därför tycker jag att det känns konstigt att bara för att man som gbp opererad har ett intyg som säger att man inte kan äta en normalportion skall få beställa barnportion. För vad är egentligen en normalportion, det kan variera rejält på vem du frågar.

Svar på tråden GBP! Rabatt på mat?