• Mary Jo

GBP! Rabatt på mat?

Jag är gastric bypass opererad men aldrig använt mig av kortet jag fått. Om jag är på en lättare lunchresturang brukar jag fråga om jag får ta barnportion men nu när jag var på julbord betalade jag bara priset och åt det jag orkade. 

Sen har jag varit på en salong (western farm,ungefär som typ wallmans) och där ingick bufé i priset men samma där,jag börjar inte fråga om rabatt.

Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Mary Jo

Ts,vad tyckte din kompis? Tycker det här är lite intressant. Inte ens jag som opererad tycker man ska få rabatt. Så jäkla mycket dyrare är det inte att betala fullt pris och det är ju ändå en resturang!

• Mary Jo
    Anonym (X) skrev 2011-12-11 21:07:50 följande:
    Vad är det för kort du har fått?
    Nej men ett kort där det står att jag är gastric bypass opererad och har ett mycket begränsat matintag. Att jag (måste fan kolla på kortet,vet inte om jag gjort det nån gång!).....
    Nej såhär står det:

"innehavaren har genomgått en operation som innebär att han/hon endast kan äta begränsade mängder mat,varför vi av medicinska skäl rekomenderar halv eller barnportion vid resturangbesök"

haha. Tycker det är skittöntigt. Plus att så lite äter inte jag ändå. Jag äter kanske 3 dl mat nu men då måste jag kämpa lite. (Är också gravid och rekomenderad att öka lite på intaget) 
  • Mary Jo
    Lattjo skrev 2011-12-11 21:10:32 följande:
    Jag är själv opad och tycker inte att man ska få äta barnportioner eller billigare mat. Maten är en så liten del av kostnaden för mitt besök där. Jag gör inte av med mindre el, disk osv än mina vänner som inte är opade.

Julbord/buffe tycker jag inte heller att man ska betala mindre för. Om tex en brandman kommer dit och äter som en häst, ska han då få betala mer? Det är ju lite grejen med buffé.

Jag ber helt enkelt om en låda och tar med mig resterna hem, svårare än så är det faktiskt inte.
    Ja jag brukar också be om låda. Skitsmart ju,då har man mat länge
    Barnportion brukar jag faktiskt fråga om ibland,på lunchresturanger. Då kan dom säga nej om det inte går bra. Mig spelar det lixsom ingen större roll
  • Mary Jo
    Anonym (X) skrev 2011-12-11 21:26:48 följande:
    Det hade jag tyckt var förnedrande om jag hade varit i er sits. Som om ni var barn och inte kunde hejda er om det var mer mat på tallriken utan hade glufsat i er hej vilt. Det står väl er fritt att äta lite precis som för vem som helst.
    Haha,nja,jag förstår ju tanken bakom kortet. Att det kanske är onödigt att beställa mycket mat som man inte äter upp (om man då inte gör som jag och vissa andra och ber om en låda attt ta hem det i) men som sagt,så mycket skiljer det faktiskt inte i pris så jag tycker att man gott kan betala.
    Anonym (TS) skrev 2011-12-11 21:38:24 följande:

Min åsikt har jag skrivit och min vän tycker att det är en självklarhet att hon ska få billig mat!
    Hon flaschar sitt kort överallt, trots att det är över 3 år sedan hon gjorde sin operation.

Roligast var när vi besökte Mc Donalds och hon krävde Happy Meal (den är egentligen bara för barn upp till 12, är man äldre är man välkommen att köpa liten burgare, liten pommes och liten dricka utan leksak)).
    Den unga tjejen i kassan började fnittra och sa att då borde du väl verkligen inte äta Chicken Nuggets med pommes frittes!   

Jag jobbar även inom restaurangbranchen och får nästan dagligen frågan om specialpriser, speciallt nu i Julbordstider, och många (inte alla) blir jättearga för jag borde faktiskt förstå att de inte äter så mycket mat!    

Haha,ja sen min operation har jag ätit på mcdonalds en gång och jag köpte ett happy meal,frågade inte ens om jag fick köpa det Men jag brukar ge leksaken till min dotter. 
    Hur som helst så tycker jag också att det är lite pinsamt att folk viftar med det där kortet hur som helst.

-------------------
    Egentligen OT men det är ju jättevanligt att icke opade människor ber om barnportioner också. Men samma där,då får ju resturangen själv bestämma om dom vill låta dom köpa det eller inte

Svar på tråden GBP! Rabatt på mat?