Anonym (X) skrev 2011-12-11 21:26:48 följande:
Det hade jag tyckt var förnedrande om jag hade varit i er sits. Som om ni var barn och inte kunde hejda er om det var mer mat på tallriken utan hade glufsat i er hej vilt. Det står väl er fritt att äta lite precis som för vem som helst.
Haha,nja,jag förstår ju tanken bakom kortet. Att det kanske är onödigt att beställa mycket mat som man inte äter upp (om man då inte gör som jag och vissa andra och ber om en låda attt ta hem det i) men som sagt,så mycket skiljer det faktiskt inte i pris så jag tycker att man gott kan betala.
Anonym (TS) skrev 2011-12-11 21:38:24 följande:
Min åsikt har jag skrivit och min vän tycker att det är en självklarhet att hon ska få billig mat!
Hon flaschar sitt kort överallt, trots att det är över 3 år sedan hon gjorde sin operation.
Roligast var när vi besökte Mc Donalds och hon krävde Happy Meal (den är egentligen bara för barn upp till 12, är man äldre är man välkommen att köpa liten burgare, liten pommes och liten dricka utan leksak)).
Den unga tjejen i kassan började fnittra och sa att då borde du väl verkligen inte äta Chicken Nuggets med pommes frittes!
Jag jobbar även inom restaurangbranchen och får nästan dagligen frågan om specialpriser, speciallt nu i Julbordstider, och många (inte alla) blir jättearga för jag borde faktiskt förstå att de inte äter så mycket mat!
Haha,ja sen min operation har jag ätit på mcdonalds en gång och jag köpte ett happy meal,frågade inte ens om jag fick köpa det

Men jag brukar ge leksaken till min dotter.
Hur som helst så tycker jag också att det är lite pinsamt att folk viftar med det där kortet hur som helst.
-------------------
Egentligen OT men det är ju jättevanligt att icke opade människor ber om barnportioner också. Men samma där,då får ju resturangen själv bestämma om dom vill låta dom köpa det eller inte