jag kom på honom intimt flörtandes med en annan tjej
Jag är en kvinna på 30 år som vart i ett förhållande dryga tre år. Vi bor ihop i hus och jag har altid trott att förhållandet var seriöst.
Jag har aldrig haft/ känt någon anledning att vara orolig när min kille går ut på krogen i stan eller i andra städer för den delen utan mig (han har ett jobb där han emellanåt är i andra delar av sverige). Så i helgen var vi på gemensam förfest och skildes åt ute på krogen. När jag ville sammanstråla mitt gäng med hans och ringde svarade han inte i mob. Jag ringde några gånger men antog att han inte hörde något. Eftersom jag visste vart han var gick jag dit.
Jag letar mig fram i folkmassan och får syn på honom och ska just gå fram när jag ser att han står och pratar med en annan tjej. Ja de kan man väl göra på krogen, prata med folk alltså.
Men jag känner min kille väldigt väl, han tittade väldigt sliskigt på henne och log, jag vet inte vad dom sa till varandra. Sen fattar han varsamt hennes hand och snurrar henne runt ett lagom långsamt varv samtidigt som han granskar henne uppifrån och ner. Jag äcklas av blicken som han ger henne och som håller i sig efter äckelsnurret. Det var som att han skulle sätta på henne rakt på stället.
Jag som vid detta tillfälle stod precis bredvid honom kunde inte hålla mig utan pickade honom på axeln och bad honom dra åt helvete. Han såg chockad ut men gjorde inget försök till att hindra mig gå därifrån heller.
Jag sov på hotell den natten....
Nu har det gått ett par dagar och vi har pratat och jag har bölat. Det ar under samtalen framkommit att han under senaste året flörtat med andra kvinnor ute på krogen någon gång ibland. Men han har aldrig velat gå längre än så och heller inte bytt några nummer.
Jag tycker ju att man inte beter sig sådär om man älskar någon. Han vacklar mellan förklaringar som att han inte är säker på att jag vill bilda ett liv i framtiden med honom (fattar ingenting), ibland rycks han med av machostämmningen och vill visa grabbarna att han också kan. Just när jag tror han förstår att jag är mycket sårad så backar han och förklarar att dethela har blåsts upp och inte var så allvarligt. Det är inte jätte vanligt att han gör såhär, jag råkade bara komma vid fel tillfälle.
Tips och råd tas tacksamt emot från er som vart i liknande situationer.