• hemilga K

jag kom på honom intimt flörtandes med en annan tjej

Jag är en kvinna på 30 år som vart i ett förhållande dryga tre år. Vi bor ihop i hus och jag har altid trott att förhållandet var seriöst.
    Jag har aldrig haft/ känt någon anledning att vara orolig när min kille går ut på krogen i stan eller i andra städer för den delen utan mig (han har ett jobb där han emellanåt är i andra delar av sverige). Så i helgen var vi på gemensam förfest och skildes åt ute på krogen. När jag ville sammanstråla mitt gäng med hans och ringde svarade han inte i mob. Jag ringde några gånger men antog att han inte hörde något. Eftersom jag visste vart han var gick jag dit.
    Jag letar mig fram i folkmassan och får syn på honom och ska just gå fram när jag ser att han står och pratar med en annan tjej. Ja de kan man väl göra på krogen, prata med folk alltså.
    Men jag känner min kille väldigt väl, han tittade väldigt sliskigt på henne och log, jag vet inte vad dom sa till varandra. Sen fattar han varsamt hennes hand och snurrar henne runt ett lagom långsamt varv samtidigt som han granskar henne uppifrån och ner. Jag äcklas av blicken som han ger henne och som håller i sig efter äckelsnurret. Det var som att han skulle sätta på henne rakt på stället.
    Jag som vid detta tillfälle stod precis bredvid honom kunde inte hålla mig utan pickade honom på axeln och bad honom dra åt helvete. Han såg chockad ut men gjorde inget försök till att hindra mig gå därifrån heller.
    Jag sov på hotell den natten....
    Nu har det gått ett par dagar och vi har pratat och jag har bölat. Det ar under samtalen framkommit att han under senaste året flörtat med andra kvinnor ute på krogen någon gång ibland. Men han har aldrig velat gå längre än så och heller inte bytt några nummer.
    Jag tycker ju att man inte beter sig sådär om man älskar någon. Han vacklar mellan förklaringar som att han inte är säker på att jag vill bilda ett liv i framtiden med honom (fattar ingenting), ibland rycks han med av machostämmningen och vill visa grabbarna att han också kan. Just när jag tror han förstår att jag är mycket sårad så backar han och förklarar att dethela har blåsts upp och inte var så allvarligt. Det är inte jätte vanligt att han gör såhär, jag råkade bara komma vid fel tillfälle.
    Tips och råd tas tacksamt emot från er som vart i liknande situationer.

• Svar på tråden jag kom på honom intimt flörtandes med en annan tjej
  • Anonym

Jag hade också blivit sårad och mycket osäker efter något sådant. Speciellt när han ändrar historia allt eftersom, känns som han inte har rent mjöl i påsen.

• ALLIEVERDO

Nej fy. Jag hade också resonerat så. Hur kan man bete sig så om man älskar någon? En sak om båda i ett förhållande är på det viset och öppet visar det för varann och godkänner det.men jag anser att i en seriöst vanligt förhållande beter man sig inte så! Stackars dig. Å extra störande att han bara lät dig gå först.

• Anonym

Du förtjänar någon som värdesätter dig mer än så.
    Hur ska du kunna lita på honom efter det här?

Gör slut och ge dig själv möjligheten att hitta en man som respekterar dig.

• rockaroll

Knepig sits.. Är han flirtig rent generellt? Jag kan nämligen flirta fast jag inte menar ett skit med det. Jag älskar min sambo och skulle aldrig kunna såra honom.
    Din sambo kanske är likadan? Gör han liknande saker när han vet att du är på samma krog? Jag var iofs mer flirtig förr när jag hade en kille som inte alls bekräftade mig som min nuvarande gör. Kanske din sambo behöver mer bekräftelse från dig?

Förstår verkligen att du är sårad, men tycker du ska lita på honom för den här gången.

• Anonym (kille)

För de flesta män är det ingen längtan att leva monogamt men nästan alla tjejer vill ha det så. Det är jobbigare för en kille än en tjej att ge upp sin frihet och anpassa sig till en relation. Och ju mer en tjej inte kan kontrollera sina känslor ju mer lär man sig också att anpassa det man säger för att inte såra henne istället för att få tala om vem man egentligen är och fungerar. Detta föder negativa tankar och behov av frihet och andra tjejer.

Det du kan göra (om du är intresserad av din del i det hela) är att ge honom en stor känsla av frihet och acceptans. Hade du inte varit så sårad hade det också varit en stor möjlighet att du skulle fått veta sanningen för han längtar förmodligen efter att få berätta. Som det är nu måste du leva i ovisshet. Nåt att tänka på kanske?

• Anonym

=/ usch gud...hatar när sånna här saker händer... det ordnar sig nog

• Selma1966

Ajajaj, varningsklockorna ringer för fullt. Nej, alla karlar är inte sådana (även om de som är så själva förtvivlat hävdar det till sitt försvar). Dessutom är hand ursäkter varningsklockor i sig. Inget som verkar visa att han förstår vad han har gjort fel eller att han ångrar sig. Han skulle troligen inte acceptera att du betedde dig så och det i sig självt är ett bevis på att man inte beter sig så mot den man älskat.

• Anonym (B)

Fråga honom om han skulle tycka det var okey om du gör så, om han säger nej så vet han att han gör fel. Jag tycker det låter som skumt när han ändrar sin historia. Så han menar att han bara har flirtat och inte gått längre än så? jag tror nog att han har gjort något mer än så. För vem vet vad grupptrycket har gjort.

• Jacksparrow

Det är ju jättesvårt att sia om något mer har hänt eller inte, självklart låter det misstänksamt men det beror ju på vad han är för person.

Jag har flera killkompisar som flirtar på skoj trots att de är i seriösa förhållanden och den bakomliggande anledningen har alltid varit dålig självkänsla, att de behöver bekräftelse. Det behöver inte betyda att de inte får det från sina tjejer utan snarare att det är ett djupt liggande behov pga händelser i det förflutna. Det är självklart ingen ursäkt men jag har aldrig sett dem gå över gränsen när deras tjejer inte har varit med utan det verkar i mina ögon som om det har varit som de säger, för skojs skull.

Har du frågat honom varför han beter sig så där? Det finns ALLTID en anledning till ett beteende, även om man i pressade situationer oftast hävdar att "man inte vet".

Det stora frågan är väl egentligen om du är okej med detta? Kommer du kunna lägga detta bakom dig och lita på honom? Eller kommer det bli en negativ spiral där du kollar hans mobil när han duschar, listar ut hans lösenord till facebook osv?

Min fd sambo var alltid väldigt flirtig (fast han kallade det att vara social och trevlig, haha) både öga mot öga, på facebook osv. Jag var INTE okej med det utan mådde bara sämre och sämre och började kolla honom. Tro mig, man vill inte hamna där för då mår man skit. Och man ska inte behöva hamna där, det ska finnas tillit och respekt i förhållandet, annars kan det kvitta i mina ögon. Det visade sig sedan att han mkt väl var otrogen, förmodligen mer än vad jag än idag vet om.

Ta en funderare på hur du känner och hur du vill ha det! Det kan vara så att han är otrogen och det kan vara så att han bara behöver uppmärksamheten och bekräftelsen och att det bara är oskyldigt. Det viktiga här är att DU känner efter vad DU vill baserat på den informationen du har idag.

Lycka till och kram från en som vet hur det känns!

• hemilga K
    Anonym (kille) skrev 2011-12-12 01:40:51 följande:
    För de flesta män är det ingen längtan att leva monogamt men nästan alla tjejer vill ha det så. Det är jobbigare för en kille än en tjej att ge upp sin frihet och anpassa sig till en relation. Och ju mer en tjej inte kan kontrollera sina känslor ju mer lär man sig också att anpassa det man säger för att inte såra henne istället för att få tala om vem man egentligen är och fungerar. Detta föder negativa tankar och behov av frihet och andra tjejer.

Det du kan göra (om du är intresserad av din del i det hela) är att ge honom en stor känsla av frihet och acceptans. Hade du inte varit så sårad hade det också varit en stor möjlighet att du skulle fått veta sanningen för han längtar förmodligen efter att få berätta. Som det är nu måste du leva i ovisshet. Nåt att tänka på kanske?
    Hur kan du veta att det är jobbigare för en kille än en tjej att ge upp sin frihet. Jag tror snarare att det är individuellt. Jag har alltid vart väldigt öppen med min kille och gett honom stor frihet. Jag har aldrig under snart fyra år tillsammans haft någon anledning att vara svartsjuk eller frihetsberövande.
    Jag ser mig inte som ngn klängig typ. Jag bryr mig tex inte om andra tjejer pratar med honom på krogen. Detta flörtande var vidrigt, jag mår illa utav att tänka på det.....Jag har haft sansade samtal med honom de senaste två dagarna, men han tycker bara att jag ska förlåta så att vi kan gå vidare. Först nu vet han vart gränsen går tydligen, det hade han inte fattat förut...
    Tack för din tanke 
  • hemilga K
    rockaroll skrev 2011-12-12 01:07:02 följande:
    Knepig sits.. Är han flirtig rent generellt? Jag kan nämligen flirta fast jag inte menar ett skit med det. Jag älskar min sambo och skulle aldrig kunna såra honom.
    Din sambo kanske är likadan? Gör han liknande saker när han vet att du är på samma krog? Jag var iofs mer flirtig förr när jag hade en kille som inte alls bekräftade mig som min nuvarande gör. Kanske din sambo behöver mer bekräftelse från dig?

Förstår verkligen att du är sårad, men tycker du ska lita på honom för den här gången.
    Han har aldrig flörtat framför mig. Min kille är blyg. Men det är inte säkert man fattar det om man inte känner honom. Det draget hänger heller inte ihop med hans machojobb. Han beskrivs av både hans och mina vänner och bekanta som en godhjärtad snäll kille. Många säger att jag kan vara jävligt glad att jag hittat en sån fin kille för dom växer inte på träd. Mina närmsta vänner som jag delat detta med är alla chockade då han inte faller in naturligt i det flörtiga facket,- men han som är så snäll!!? Jag vet att jag ger honom tillräckligt med bekräftelse och uppskattning. Jag kanske har boostat honom för mycke under åren....
  • Anonym (kille)
    hemilga K skrev 2011-12-13 18:20:08 följande:
    Hur kan du veta att det är jobbigare för en kille än en tjej att ge upp sin frihet. Jag tror snarare att det är individuellt. Jag har alltid vart väldigt öppen med min kille och gett honom stor frihet. Jag har aldrig under snart fyra år tillsammans haft någon anledning att vara svartsjuk eller frihetsberövande.
    Jag ser mig inte som ngn klängig typ. Jag bryr mig tex inte om andra tjejer pratar med honom på krogen. Detta flörtande var vidrigt, jag mår illa utav att tänka på det.....Jag har haft sansade samtal med honom de senaste två dagarna, men han tycker bara att jag ska förlåta så att vi kan gå vidare. Först nu vet han vart gränsen går tydligen, det hade han inte fattat förut...
    Tack för din tanke 
    Jag uttyckte mig nog osmidigt men jag tror det finns en skillnad generellt. Att du reagerade väldigt känslomässigt är förståeligt. Kanske är det nåt fel på mig som blir så cynisk och spelar med i vissa situationer istället för att visa mina känslor bara för att jag vill ha mer information.
  • hemilga K
    Jacksparrow skrev 2011-12-12 13:16:47 följande:
    Det är ju jättesvårt att sia om något mer har hänt eller inte, självklart låter det misstänksamt men det beror ju på vad han är för person.

Jag har flera killkompisar som flirtar på skoj trots att de är i seriösa förhållanden och den bakomliggande anledningen har alltid varit dålig självkänsla, att de behöver bekräftelse. Det behöver inte betyda att de inte får det från sina tjejer utan snarare att det är ett djupt liggande behov pga händelser i det förflutna. Det är självklart ingen ursäkt men jag har aldrig sett dem gå över gränsen när deras tjejer inte har varit med utan det verkar i mina ögon som om det har varit som de säger, för skojs skull.

Har du frågat honom varför han beter sig så där? Det finns ALLTID en anledning till ett beteende, även om man i pressade situationer oftast hävdar att "man inte vet".

Det stora frågan är väl egentligen om du är okej med detta? Kommer du kunna lägga detta bakom dig och lita på honom? Eller kommer det bli en negativ spiral där du kollar hans mobil när han duschar, listar ut hans lösenord till facebook osv?

Min fd sambo var alltid väldigt flirtig (fast han kallade det att vara social och trevlig, haha) både öga mot öga, på facebook osv. Jag var INTE okej med det utan mådde bara sämre och sämre och började kolla honom. Tro mig, man vill inte hamna där för då mår man skit. Och man ska inte behöva hamna där, det ska finnas tillit och respekt i förhållandet, annars kan det kvitta i mina ögon. Det visade sig sedan att han mkt väl var otrogen, förmodligen mer än vad jag än idag vet om.

Ta en funderare på hur du känner och hur du vill ha det! Det kan vara så att han är otrogen och det kan vara så att han bara behöver uppmärksamheten och bekräftelsen och att det bara är oskyldigt. Det viktiga här är att DU känner efter vad DU vill baserat på den informationen du har idag.

Lycka till och kram från en som vet hur det känns!
    Jag kommer ju aldrig få veta om han har gått steget längre ngn gång. Han skulle aldrig erkänna för då vet han att det är slut. Det som gnager mig mest är att jag varit så blåögd och tänkt: Aldrig skulle xxxxx göra något.
    Så jävla puckat!
    Idag delade han med sig av vad hans två jobbarkompisar har sagt efter att han anförtrott dom vad som hänt. Den ena sa "Det var en jävla otur för dig att hon skulle komma just precis då". Denna nära vän till min kille som jag har träffat rätt så ofta genom åren- fyfan, inte han också. Är alla hans kompisar på machojobbet emotionellt skadade eller vadå?
    Den andra killen hade frågat "Men var hon snygg då?" För det var tydligen väldigt viktigt enligt honom beroende på om jag skulle förlåta och gå vidare eller inte, jo jag är helt seriös- han trodde det.

Jo jag har frågat honom varför han beter sig såhär. Men han har inga bra svar. Vi har bestämt att gå till en psykolog tillsammans för att försöka reda ur trasslet. För jag tror att det alltid finns en orsak som du. Får jag fortfarande inga bra svar efter besöken vet jag att jag separerar. Jag kan inte leva med ovissheten .....
  • Essien

Fråga honom som sagt om han gillat att du sliskat dig inför andra killar, tagit deras händer och snurrat runt för att visa upp din kropp medan de granskar för fullt. Fråga honom om han gillar det han sett om han klivit in när du gjort ngt sånt med en främmande man ute på krogen... då kanske poletten trillar ner. Bra att han går med på att gå till botten med det hela iaf, alltid ngt! Lycka till!

• hemilga K
    Essien skrev 2011-12-13 22:06:09 följande:
    Fråga honom som sagt om han gillat att du sliskat dig inför andra killar, tagit deras händer och snurrat runt för att visa upp din kropp medan de granskar för fullt. Fråga honom om han gillar det han sett om han klivit in när du gjort ngt sånt med en främmande man ute på krogen... då kanske poletten trillar ner. Bra att han går med på att gå till botten med det hela iaf, alltid ngt! Lycka till!
    jo jag har frågat honom det också och det var inte gillat- inte ok. Hur han tänker då är omöjligt att svara på.  Han har dock i dagsläget erkänt att han bettet sig fel och vill ändra på sig. Om det är all talk får vi väl se.... Vi får gå till en psykolog och sen får vi se vad som händer. Får jag inte tillbaka ett hopp efter dethär tror jag helt ärligt att jag bestämmer mig för att seriösa relationer mellan man å kvinna är en stor bluff och lever singel livet ut.
  • rockaroll

Jag hoppas han menar det han säger ts! Förmodligen var han bara full och ville ha uppmärksamhet,
    Den där tjejen visade väl kanske intresse och han fick lite ego boost..

Svar på tråden jag kom på honom intimt flörtandes med en annan tjej