BF +6
Jag har samma.. BF+6 och räknade med att jag skulle ha en liten bebis i min famn vid det här laget. Tröttsamt att bara vänta!
Jag har samma.. BF+6 och räknade med att jag skulle ha en liten bebis i min famn vid det här laget. Tröttsamt att bara vänta!
För mig blir det igångsättning senast den 20:e så jag har "bara" en vecka kvar. Men vill ju gärna att det ska starta av sig självt..
Ja det är min första. Många säger att det är vanligt att gå över tiden med första men de som jag känner har fött på BF-1, BF-5 osv. så det är lite frustrerande. Sedan att alla ringer/smsar om det har kommit någon bebis varje dag är snällt för att de bryr sig men samtidigt lite jobbigt ...
druvans- är det din första?
druvans- har också varit ute på promenad nu men det gick ju bara bättre än det brukar. I vanliga fall brukar jag få sammandragningar men nu kunde jag gå i ganska raskt tempo.. Ja, ja...
Viickee- du måste berätta om det fungerade!
Det är skönt att få klaga av sig lite iallafall.
Måste berätta att jag var ICA och handlade. Så tyckte jag att summan blev lite för mycket och så stod det:
Förseningsavgift: 5 x 30 kr 150kr
Så han hade lyckats trycka in en förseningsavgift för mycket (Man kan hyra film där så det är den förseningsavgiften) Visste inte att det kostade att gå över tiden...haha... Han slog bara fel för frimärkena så jag fick pengarna tillbaka iaf. 
Har ni tagit reda på kön?
Här har det inte heller kommit någon bebis. Jag hade hoppats att den kunde komma idag. (Finns fortfarande en liiiiten chans men då ska det gå fort...)Hade blivit ett ganska häftigt personnummer: 11-12-13 =)
Vi ville inte veta kön. Nu är man så nyfiken på vad det är för någon som gömmer sig där inne!
Jag har också haft en del förvärkar och ont i ländryggen, magen, ja hela köret. Men det har jag haft i 2-3 veckor snart så jag vågar aldrig hoppas längre. Trodde att bebis skulle komma någorlunda i tid pga det men den vill bara retas...
Oj vad spännande! Hoppas ni får bebis! Jag har haft lite sammandragningar men inget regelbundet utan bara som vanligt... BF +8 idag :(
Jaha har alla fått barn nu? Då är det bara jag kvar då... :(
Sagström: Grattis! Åh vad kul! Jag längtar tills det blir min tur! Hur gick förlossningen då? Var det er första?
Här är jag inne på BF +10 och nu är jag otroligt less. Börjar bli orolig också. Har ändå varit ganska lugn fram till nu men nu hoppas jag att inget är fel.
Jag var inne igår och kollade att allt stod rätt till och det gjorde det. Sedan var det full aktivitet i magen hela kvällen så klart... ;)
Här är det första barnet och idag är det BF + 11 så nu borde plutten vara klar tycker jag.
Sagström och leijha när kom era tidigare barn då?
Grattis Viickee! Det var en snabb förlossning! Jag hoppas att det kommer gå hyfsat snabbt här också. Jag menar kroppen har haft lång tid på att förbereda sig... Men visst hade du lite känningar hemma innan?
Jag börjar ställa in mig på att det blir igångsättning på onsdag...
Mimmi87: Jag har haft sammandragningar och ihållande "mensvärk" i 4veckor nu... :( men det är jag det. Vi är alla olika. Så hoppas det är på gång för dig!
Oj vad det händer grejer för er :)
Grattis mimmi87!! Lät som en bra förlossning också!
Här är man på BF + 13 idag och jag ska ringa till fl kl 8.00 imorn för att få en tid för att komma in. Då ska vi diskutera igångsättning. Men jag orkar verkligen inte mer. Jag vill inte åka därifrån utan en bebis nu. Samtidigt är jag rädd för att bli igångsatt och få en komplicerad förlossning... Knepigt det där. Men ut ska den... :)
BF + 15 och idag blir jag igångsatt :) Nervös!
Hej! Vi fick en underbar liten son på 3250g och 50cm. Allt gick fort och smidigt. Fick gel kl 14.50 började få lite värkar 18 vid 21 gjorde det ont så jag fick åka till förlossningen. Då var jag 7cm öppen och fick lustgas. Kl 23.20 kom han till världen :)