• Anonym (mamma nr 1)

familjehem som vägrar

Familjehemmet slår bakut när dom hörde jag har gjort hemtagningsbegäran.

Måste familjehem betee sig så?

• Svar på tråden familjehem som vägrar
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 16:09:20 följande:
    Måste och måste?
    Ja vad menar du?
  • Anonym

Undrar samma sak?

Sparkar bakut? Dem anser att barnet har det bra där det är och att du inte har förutsättningar att ta hand om barnet?

Med mer inofrormation är det lättare att ge dig ett svar...

• Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 16:13:31 följande:
    Undrar samma sak?

Sparkar bakut? Dem anser att barnet har det bra där det är och att du inte har förutsättningar att ta hand om barnet?

Med mer inofrormation är det lättare att ge dig ett svar...

Rakt på sak. Soc har gjort en utredning på mig. Har fått läsa den. Utredningen var bara positiv.

Men då börjar familjehemmet krångla ännu mer. Varför kan dom inte bara vara glada. Deras uppdrag når sitt slut snart uppenbarligen.

• Sweet life
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-12 16:16:09 följande:

Rakt på sak. Soc har gjort en utredning på mig. Har fått läsa den. Utredningen var bara positiv.

Men då börjar familjehemmet krångla ännu mer. Varför kan dom inte bara vara glada. Deras uppdrag når sitt slut snart uppenbarligen.

Dem anser väl antagligen att barnet har det bra... Hur länge har barnet vart placerad hos dem?
  • Anonym (mamma nr 1)
    Sweet life skrev 2011-12-12 16:19:31 följande:
    Dem anser väl antagligen att barnet har det bra... Hur länge har barnet vart placerad hos dem?
    2 och ett halft år. Men det är soc som bestämmer.
  • Sweet life
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-12 16:20:49 följande:
    2 och ett halft år. Men det är soc som bestämmer.
    Självklart är det det! Men ingen människa är en övermänniska och en person som bor hos en familj i 2,5 år gör att det skapas band och känslor mellan alla inblandade. Det är inte så lätt att lämna ifrån nån som man behandlat som sitt barn under en längre tid så jättelätt. Skulle du utan problem bara säga jaha, tack och hej då till ett barn du haft ansvar och omsorg om i 2,5 år? jag skulle då inte det för jag är ingen stålmänniska...
  • Anonym (mamma nr 1)
    Sweet life skrev 2011-12-12 16:26:12 följande:
    Självklart är det det! Men ingen människa är en övermänniska och en person som bor hos en familj i 2,5 år gör att det skapas band och känslor mellan alla inblandade. Det är inte så lätt att lämna ifrån nån som man behandlat som sitt barn under en längre tid så jättelätt. Skulle du utan problem bara säga jaha, tack och hej då till ett barn du haft ansvar och omsorg om i 2,5 år? jag skulle då inte det för jag är ingen stålmänniska...
    Dom behöver dock inte motarbeta...prata ut istället men inte slå käppar framför bio
  • Sweet life
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-12 17:23:13 följande:
    Dom behöver dock inte motarbeta...prata ut istället men inte slå käppar framför bio
    Självklart. Jag tror att det kommer lösa sig för er del. Men ta upp med soc att du förstår deras separationsångest, men att om det är bäst för barnet att bo hos dig så är det ju där det ska bo!
  • Anonym (suck)
    Sweet life skrev 2011-12-12 16:26:12 följande:

Har man den inställningen så ska man aldrig ARBETA som familjehem öht!!!

Det är ett uppdrag man gör (arbetsgivare är soc, som även utbetalar LÖN), ett TILLFÄLLIGT uppdrag att ta hand om ett barn TILLS föräldrarna åter kan få HEM sitt barn!   

Men nu hoppas jag verkligen att just du inte kommer ansöka om att bli familjehem, finns alltför många felaktiga familjehem redan....... behövs inte fler!

Ts: Lycka till, prata med soc - inte med familjehemmet efterssom dem inte verkar ha förstått sitt uppdrag.

Svar på tråden familjehem som vägrar