familjehem som vägrar
Familjehemmet slår bakut när dom hörde jag har gjort hemtagningsbegäran.
Måste familjehem betee sig så?
Familjehemmet slår bakut när dom hörde jag har gjort hemtagningsbegäran.
Måste familjehem betee sig så?
Det beror på var man bor. Från början vägrade de flesta pga att pengarna försvann så möjligheten att erbjuda pengar efter vårdnadsöverflytt skrevs in. Men att det finns möjlighet innebär inte att det alltid ges ersättning.
Varför är det inte intressant att ta över vårdnaden för gott om man får underhåll och barnbidrag men inga mer pengar från kommunen?....
Det beror på var man bor. Från början vägrade de flesta pga att pengarna försvann så möjligheten att erbjuda pengar efter vårdnadsöverflytt skrevs in. Men att det finns möjlighet innebär inte att det alltid ges ersättning.
Varför är det inte intressant att ta över vårdnaden för gott om man får underhåll och barnbidrag men inga mer pengar från kommunen?....

hehe...jag känner äntligen att nu börjar JAG ha övertaget. Jag har gjort så som soc önskade eller rekommenderade...nu är läget annorlunda. Kanske trodde familjehemmet att jag är ett hopplöst fall...
Men icke. Jag försöker göra det bästa. FL är för mig nån slags ventilation. Jag vill oxå prata av mig.