• Anonym (mamma nr 1)

familjehem som vägrar

Familjehemmet slår bakut när dom hörde jag har gjort hemtagningsbegäran.

Måste familjehem betee sig så?

• Svar på tråden familjehem som vägrar
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-16 14:30:21 följande:
    Ersettningen försvinner INTE!  Du har fel,jag lovar!!

Det beror på var man bor. Från början vägrade de flesta pga att pengarna försvann så möjligheten att erbjuda pengar efter vårdnadsöverflytt skrevs in. Men att det finns möjlighet innebär inte att det alltid ges ersättning.

Varför är det inte intressant att ta över vårdnaden för gott om man får underhåll och barnbidrag men inga mer pengar från kommunen?....Drömmer

• Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-16 14:37:43 följande:

Det beror på var man bor. Från början vägrade de flesta pga att pengarna försvann så möjligheten att erbjuda pengar efter vårdnadsöverflytt skrevs in. Men att det finns möjlighet innebär inte att det alltid ges ersättning.

Varför är det inte intressant att ta över vårdnaden för gott om man får underhåll och barnbidrag men inga mer pengar från kommunen?....Drömmer

Ja det var en bra fråga...varför? Detta gör mig som biologisk mamma att ännu mer vilja ha hem mitt barn då jag inte alls tänker på pengar. Kommer i såfall få vanlig barnbidrag som alla andra.
  • Anonym
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-16 14:39:53 följande:
    Ja det var en bra fråga...varför? Detta gör mig som biologisk mamma att ännu mer vilja ha hem mitt barn då jag inte alls tänker på pengar. Kommer i såfall få vanlig barnbidrag som alla andra.
    Ja.. jag tror inte vi kommer att få något vettigt svar men visst de äääälskar barnet som sitt eget...

Jag önskar dig all lycka till och hoppas allt går smidigt med hemflytten!
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-16 14:46:22 följande:
    Ja.. jag tror inte vi kommer att få något vettigt svar men visst de äääälskar barnet som sitt eget...

Jag önskar dig all lycka till och hoppas allt går smidigt med hemflytten!
    Tack så mkt! Jag samarbetar med soc på bästa sätt. Ödmjukt osv. Men som trådens start va att då börjar familjehemmet krångla....men men det kommer dom förhoppningsvist inte långt med. Vill dom träffa barnet även efter flytten så borde dom sansa sig nu.
  • Anonym
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-16 14:50:40 följande:
    Tack så mkt! Jag samarbetar med soc på bästa sätt. Ödmjukt osv. Men som trådens start va att då börjar familjehemmet krångla....men men det kommer dom förhoppningsvist inte långt med. Vill dom träffa barnet även efter flytten så borde dom sansa sig nu.
    Fortsätt samarbeta och ventilera ev problem med familjehemmet med soc. Försök att ignorera familjehemmets dumheter. De ville säkert väldigt gärna behålla barnet, det är inget ovanligt.

Grattis till hemflytten!!!Skål
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-16 14:53:06 följande:
    Fortsätt samarbeta och ventilera ev problem med familjehemmet med soc. Försök att ignorera familjehemmets dumheter. De ville säkert väldigt gärna behålla barnet, det är inget ovanligt.

Grattis till hemflytten!!!Skål

hehe...jag känner äntligen att nu börjar JAG ha övertaget. Jag har gjort så som soc önskade eller rekommenderade...nu är läget annorlunda. Kanske trodde familjehemmet att jag är ett hopplöst fall...

Men icke. Jag  försöker göra det bästa. FL är för mig nån slags ventilation. Jag vill oxå prata av mig.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-16 14:37:43 följande:

Vilka familjehem pratar du om nu?  Eller,kan det vara så,att du bara har frsomar om familjehem?  Annars vore det interesant att läsa dina källor,och exempel.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-16 15:45:04 följande:
    Vilka familjehem pratar du om nu?  Eller,kan det vara så,att du bara har frsomar om familjehem?  Annars vore det interesant att läsa dina källor,och exempel.....
    Du kanske ska bemöda dig att läsa rapporter om familjehem och vårdnadsöverflytt så kanske du hänger med bättre...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-16 16:32:19 följande:
    Du kanske ska bemöda dig att läsa rapporter om familjehem och vårdnadsöverflytt så kanske du hänger med bättre...
    Varför denna smileys i slutet av ditt inlägg?

Ditt svar är inget svar alls på min fråga!

Om du menar jag har bristande innsyn i detta,kansje du kan länka till alla dessa rapporter du pratar om?

Altså,dessa rapporter som visar att familejhemmen inte vill ha vårnadsöverflytt pga av förlust av sin ersättning..(nåt som förövringt inte stämmer...)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-16 16:39:47 följande:
    Varför denna smileys i slutet av ditt inlägg?

Ditt svar är inget svar alls på min fråga!

Om du menar jag har bristande innsyn i detta,kansje du kan länka till alla dessa rapporter du pratar om?

Altså,dessa rapporter som visar att familejhemmen inte vill ha vårnadsöverflytt pga av förlust av sin ersättning..(nåt som förövringt inte stämmer...)

Det är svar. Orka leta rapporter och utredningar själv och läs så ska du se att du kanske förstår vad jag pratar om.

Du får leva i okunnighet, inte mig emot.
Svar på tråden familjehem som vägrar