• Anonym

familjehem som vägrar

Måste och måste?

• Anonym

Undrar samma sak?

Sparkar bakut? Dem anser att barnet har det bra där det är och att du inte har förutsättningar att ta hand om barnet?

Med mer inofrormation är det lättare att ge dig ett svar...

• Anonym
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-12 17:23:13 följande:
    Dom behöver dock inte motarbeta...prata ut istället men inte slå käppar framför bio

Vad EXAKT är det dom gör då,menar du?
  • Anonym
    Anonym (suck) skrev 2011-12-12 17:45:54 följande:

Känslor kan man ha utan att MOTARBETA barnets bästa!
    Just i ts.fall,VET ingen här VAD som är barnets bästa,då vi nara har hennes sida av saken.

Som alltid, i dessa tråderna.. 
  • Anonym
    Anonym (pengar) skrev 2011-12-12 17:48:35 följande:
    Klart de vill ha kvar barnet...de får ju betalt för det.
    Dummaste jag hört!!!

OM det är därför,(nåt jag tvivlar på).,så kommer dom säkert ganska snart få en NY placering!  
  • Anonym
    Anonym (mamma nr 1) skrev 2011-12-12 17:51:06 följande:
    inte ENDA familj som barnet har känt till. Jag har under hela denna tid haft regelbunden kontakt. Och barnet har fått komma hem till mig. När man rycker ifrån barn ja då pratar man inte om anknytning....
    Varför tog dom ifrån dej ditt barn från början då?
  • Anonym

Härligt att höra att du kan få hem ditt barn
    jag hoppas att allt går bra för dig <3

Jag har grannar som är familjehem och de vill inte att barnen ska han någon kontakt med sina biologiska föräldrar för då kanske de kan få tillbaka dom och då måste frun i huset börja jobba

För mig är ett bra familjehem när de främjar kontakt mellan barn och föräldrar i den mån det är möjligt

• Anonym

Men för att låna ts tråd lite. Får man alltså inte som familjehem få känslor för det barn man har ansvar för? Man ska vara en maskin som bara gör sitt jobb? Att visa hur man älskar de eventuella egna barn man har men inte visa några känslor för barnet?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-12 18:08:59 följande:
    Men för att låna ts tråd lite. Får man alltså inte som familjehem få känslor för det barn man har ansvar för? Man ska vara en maskin som bara gör sitt jobb? Att visa hur man älskar de eventuella egna barn man har men inte visa några känslor för barnet?
    Men det är klart att man får känslor för ett barn man tagit hand om i 2 och ett halvt år.
    Annars är man ju en robot.
    Så det är klart att det är förenat med en viss sorg att skiljas från det även om man vet att barnet får det bra hos sin bioförälder.

Men det är då man måste vara vuxen nog att klara av att se till barnets bästa och göra det som krävs för att överflyttningen ska bli så smidig och bra för barnet som möjligt.

Sin sorg får man ta ut nån annan stans och det förstår jag verkligen om man känner att man behöver, men det får inte gå ut över barnet.

• Anonym
    Anonym (Loloo) skrev 2011-12-12 17:47:38 följande:
    Fast är det verkligen BARNETS bästa man går efter när man sliter ett barn på nästan 3 år från den enda familj den känner till och älskar? Eller är det för förälderns bästa? jag tror på det senare alternativet jag. tror det är ett väldigt trauma för barnet som inte vet om några andra föräldrar än sina fosterföräldrar.
    Sliter? Har allt fungerat som det ska så har föräldrar och barn haft umgänge och har en bibehållen god relation. En hemflytt gör man normalt sett inte från en dag till en annan utan barnet slussas succesivt hem igen. Varför skulle barnet inte veta av sina föräldrar menar du?
Svar på tråden familjehem som vägrar