Inlägg från: Anonym (mamma nr 1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma nr 1)

familjehem som vägrar

Familjehemmet slår bakut när dom hörde jag har gjort hemtagningsbegäran.

Måste familjehem betee sig så?

• Svar på tråden familjehem som vägrar
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 16:09:20 följande:
    Måste och måste?
    Ja vad menar du?
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 16:13:31 följande:
    Undrar samma sak?

Sparkar bakut? Dem anser att barnet har det bra där det är och att du inte har förutsättningar att ta hand om barnet?

Med mer inofrormation är det lättare att ge dig ett svar...

Rakt på sak. Soc har gjort en utredning på mig. Har fått läsa den. Utredningen var bara positiv.

Men då börjar familjehemmet krångla ännu mer. Varför kan dom inte bara vara glada. Deras uppdrag når sitt slut snart uppenbarligen.

• Anonym (mamma nr 1)
    Sweet life skrev 2011-12-12 16:19:31 följande:
    Dem anser väl antagligen att barnet har det bra... Hur länge har barnet vart placerad hos dem?
    2 och ett halft år. Men det är soc som bestämmer.
  • Anonym (mamma nr 1)
    Sweet life skrev 2011-12-12 16:26:12 följande:
    Självklart är det det! Men ingen människa är en övermänniska och en person som bor hos en familj i 2,5 år gör att det skapas band och känslor mellan alla inblandade. Det är inte så lätt att lämna ifrån nån som man behandlat som sitt barn under en längre tid så jättelätt. Skulle du utan problem bara säga jaha, tack och hej då till ett barn du haft ansvar och omsorg om i 2,5 år? jag skulle då inte det för jag är ingen stålmänniska...
    Dom behöver dock inte motarbeta...prata ut istället men inte slå käppar framför bio
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym (Loloo) skrev 2011-12-12 17:47:38 följande:
    Fast är det verkligen BARNETS bästa man går efter när man sliter ett barn på nästan 3 år från den enda familj den känner till och älskar? Eller är det för förälderns bästa? jag tror på det senare alternativet jag. tror det är ett väldigt trauma för barnet som inte vet om några andra föräldrar än sina fosterföräldrar.
    inte ENDA familj som barnet har känt till. Jag har under hela denna tid haft regelbunden kontakt. Och barnet har fått komma hem till mig. När man rycker ifrån barn ja då pratar man inte om anknytning....
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 17:51:59 följande:
    Vad EXAKT är det dom gör då,menar du?
    Det är jättesvårt att gå in på....men det finns tydliga tecken man kan se och känna. Hon läser familjeliv så jag vill inte berätta mer.
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 17:55:01 följande:
    Dummaste jag hört!!!

OM det är därför,(nåt jag tvivlar på).,så kommer dom säkert ganska snart få en NY placering!  
    Har hört i tredje hand att denna familj aldrig mer får uppdrag av min kommun...men vet inte om det är sant även det kom från säker källa.
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 17:58:49 följande:
    Härligt att höra att du kan få hem ditt barn
    jag hoppas att allt går bra för dig <3

Jag har grannar som är familjehem och de vill inte att barnen ska han någon kontakt med sina biologiska föräldrar för då kanske de kan få tillbaka dom och då måste frun i huset börja jobba

För mig är ett bra familjehem när de främjar kontakt mellan barn och föräldrar i den mån det är möjligt
    Tack ska du ha! Och ni som skriver att ni vet bara min sida av historien...svarar jag ANTA att det är sant det vad jag säger. Ge enbart svar på det jag frågar och undrar....det räcker
  • Anonym (mamma nr 1)
    Anonym skrev 2011-12-12 17:55:51 följande:
    Varför tog dom ifrån dej ditt barn från början då?
    Går inte in på det. Det är NUTID det handlar om. Har själv läst soc nya utredning som är mkt positiv i tonen.Då var då...nu är nu
Svar på tråden familjehem som vägrar