• Anonym (Vill veta)

Cannabis/Hasch/Mariana?

Ni som är insatta och kan det här med droger, vad är skillnaden på dessa tre drogerna?

Mariana
    Cannabis
    Hasch?

Vore tacksam för svar.... 

• Svar på tråden Cannabis/Hasch/Mariana?
  • Millicent
    Anonym skrev 2011-12-19 17:55:20 följande:
    Poängen var mycket riktigt att en vit officiell marknad dras inte med problem som nämndes av "kriminalaren", som tur är är problemen små men även det kan lösas med enkla medel.

Och min poäng är ju att det är just det den gör.  
  • Anonym
    Millicent skrev 2011-12-19 17:57:53 följande:
    Jaså? Hittat mycket hembränd på systemet på sistone eller "piratpiller" på apoteket?
    Jag har då inte gjort det, nånsin.

• Millicent
    Anonym skrev 2011-12-19 17:59:09 följande:
    Jaså? Hittat mycket hembränd på systemet på sistone eller "piratpiller" på apoteket?
    Jag har då inte gjort det, nånsin.

Nej men på nätet och div ställen som missbrukare eller allmänt desperat längtande efter en viss substans vet att uppsöka. Så legalisering och fina små cannabisaffärer med översyn och kvalitetskontroller skulle inte ta bort skrupelfria personers födkrok.

Men vi är OT och det bruar vara mycket impopulärt när det gäller drogrelaterade ämnen. Jag ska dessutom forstätta med middagen. So long och ha det bra!
  • Anonym (Gör om gör rätt)
    Millicent skrev 2011-12-19 17:48:29 följande:
    Nåja. Läkemedelsmarknaden är i grunden full med kvalitetskontroller, översyn och regleringar osv för att männskor inte ska skadas men det hindrar inte kriminella och oseriösa människor från att tillverka och sälja vilka piller som helst under vilket namn som helst. Alkoholmarknaden är också full av översyn och kvalitetskontroller men det hindrar inte folk från att bränna hemma, langa, sälja undermålig skit.

Den gemensamma nämnaren är i mina ögon att det rör sig om substanser som påverkar belöningsscentrum i hjärnan och som är så åtråvärda för vissa människor att det för skrupelfria personer lönar sig att mjölka pengar ur dessa stackars människor.

Förlåt TS för OT.
    Du fattar ju inte att pga vi har en såpass stor prisskillnad på alkohol mot tex Tyskland, så kommer en illegal marknad frodas.
    Hembränt är sällan undermålig, oftast bättre än på systemet.
    Cannabis är ju väldigt billigt, och om man startar upp cannabis caféer och inte skattar det hutlöst.
    Så kommer de kriminella nätverken få extrem nedgång i inkomster.
    Och länder brukar ofta tillåta egen odling när man luckrar upp reglerna.
    Det kommer också ta massa andelar från de kriminella nätverken.
    kommer dom försvinna helt och hållet, nä det inbillar sig ingen.
    Men kanske en 80-90% nedgång och pengar in i dessa närverk, måste ses som något MYCKET bra.

Cannabis är mer tvärtom och inte belönar hjärnan som huvuduppgift, utan få den och HELA kroppen att slappna av.
    Och få återhämtning, det är det cannabis är till för att skapa förutsättningar för att återhämta och ta hand om sjukdomar.
    Detta sker just pga CB-receptorer finns i hela kroppen
  • Anonym
    Millicent skrev 2011-12-19 18:02:52 följande:
    Nej men på nätet och div ställen som missbrukare eller allmänt desperat längtande efter en viss substans vet att uppsöka. Så legalisering och fina små cannabisaffärer med översyn och kvalitetskontroller skulle inte ta bort skrupelfria personers födkrok.

Men vi är OT och det bruar vara mycket impopulärt när det gäller drogrelaterade ämnen. Jag ska dessutom forstätta med middagen. So long och ha det bra!
    Jag tror nog att dom flesta väljer väl upplysta lokaler med kunnig personal framför nån ljusskygg sida på nätet eller ahmed runt hörnet OM dom får göra valet.

Ju, vi är lite oft ;)

• Anonym (gör om gör fint)
    Millicent skrev 2011-12-19 17:57:53 följande:
    Men din poäng är ju felaktig.
    man måste vara extremt inskränkt och inte inser att gigantiska pengar kommer försvinna från nätverken och slussas in i det statliga och vit arbetskraft.
    Som i sin tur också betalar skatt.

Så är ditt logiska tänkande helt havererat.
    Kommer man lyckas ta 100%, nä det är nog ingen som inbillar sig.

Personligen köper jag hellre ett kontrollerad cannabis, än av random försäljare på gatan.
  • Anonym (gör om gör fint)
    Millicent skrev 2011-12-19 18:02:52 följande:

Men om man legaliserar droger, så behöver man ju inte besöka dessa skumma folk och hemsidor.
    Utan kan gå till en affär som har kontrollerade grejer.
    Eller är folk hälsa så oviktig?

Och ta bort födokrok, såklart de kriminella får sparka massa "arbetare" för att inkomsterna blir lägre.
    Så blir det i en sann marknadsekonomi som droghandeln är
  • Anonym

Mariuana är torkade buds/blommor.
    Hasch beror lite på hur man väljer att göra den på, men i regel så är det trichomer från plantan som knådas/trycks ihop.
    Cannabis är samlingsnamn på alla produkter som kommer från cannabis sativa/indica/ruderalis.

I grund och botten är det en och samma drog som kommer i olika skepnader, lite som alkohol kommer i former av öl/vin/sprit och så vidare.

• Anonym (Kriminalaren)
    Anonym skrev 2011-12-30 12:22:18 följande:
    Mariuana är torkade buds/blommor.
    Hasch beror lite på hur man väljer att göra den på, men i regel så är det trichomer från plantan som knådas/trycks ihop.
    Cannabis är samlingsnamn på alla produkter som kommer från cannabis sativa/indica/ruderalis.

I grund och botten är det en och samma drog som kommer i olika skepnader, lite som alkohol kommer i former av öl/vin/sprit och så vidare.
    Ja för folk i allmänhet vet ju precis vad trichomer är för något... Är det inte lite onödigt o posta när liknande svar redan finns i tråden för övrigt?
  • Anton Ring
    Anonym (Kriminalaren) skrev 2011-12-30 16:03:19 följande:
    Ja för folk i allmänhet vet ju precis vad trichomer är för något... Är det inte lite onödigt o posta när liknande svar redan finns i tråden för övrigt?
    Ta förklara för folk vad det är då istället ;)
Svar på tråden Cannabis/Hasch/Mariana?