• Anonym (Vill veta)

Cannabis/Hasch/Mariana?

Ni som är insatta och kan det här med droger, vad är skillnaden på dessa tre drogerna?

Mariana
    Cannabis
    Hasch?

Vore tacksam för svar.... 

• Svar på tråden Cannabis/Hasch/Mariana?
  • Anton Ring
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 12:51:38 följande:
    Marijuana är en sort Cannabis.
    Hasch det är en sorts kåda av Cannabis helt enkelt och är inte lika potent(oftast) som weed. Hampa är en sorts olja som är den mest potenta CB drogen.
    Hampa är bara ett annat namn för cannabis, oftast i när hampa nämns så är det inte för dess rusegenskaper man pratar om.
    Utan fiber, olja(denna olja har icke psykoaktiva egenskaper) plast osv...osv...

Marijuana är heller ingen sorts cannabis, utan det Mexikanska namnet för cannabis.
    Dock så kallar man blommorna för marijuana.
    Hasch är alltid starkare än marijuana och nu pratar vi om att bägge kommer från samma planta.

Olja/hascholja eller vad man vill nu kalla det, kan bli riktigt jävla starkt beroende på vilka bitar man tar till att göra oljan med.
    Men behöver inte heller nödvändigtvis vara superstarkt heller.
  • AlreadyBurning
    Anton Ring skrev 2011-12-31 13:08:08 följande:
    Hampa är bara ett annat namn för cannabis, oftast i när hampa nämns så är det inte för dess rusegenskaper man pratar om.
    Utan fiber, olja(denna olja har icke psykoaktiva egenskaper) plast osv...osv...

Marijuana är heller ingen sorts cannabis, utan det Mexikanska namnet för cannabis.
    Dock så kallar man blommorna för marijuana.
    Hasch är alltid starkare än marijuana och nu pratar vi om att bägge kommer från samma planta.

Olja/hascholja eller vad man vill nu kalla det, kan bli riktigt jävla starkt beroende på vilka bitar man tar till att göra oljan med.
    Men behöver inte heller nödvändigtvis vara superstarkt heller.
    försök inte schoola mig om cb. delar man upp cb i två sorter hasch och weed blir marijuana en sorts eller hur? man gör inte hasch utav weed. och hasch är oftast svagast.
    All they ever wanted to be was soldiers. I will not lose for even in defeat :D!
  • Anonym
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:12:21 följande:
    försök inte schoola mig om cb. delar man upp cb i två sorter hasch och weed blir marijuana en sorts eller hur? man gör inte hasch utav weed. och hasch är oftast svagast.
    Är du nykter?

Om man inte gör hasch av weed så vad gör man den av ? 

Gör man hasch av en potent strain så får man potent hasch, gör man hasch av nått utomhusodlat befruktat skit så får man sämre hasch. rent generellt kan man inte säga att marijuana är starkare än hasch eller vice versa, allt beror på sorten och hur man har skapat den.
  • Anton Ring
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:12:21 följande:
    Hehe, jo du behöver läxas upp, för du har ju fel.

Weed, marijuana, buds or what ever är blommorna på honplantorna på cannabisen.
    Hasch är kan vara vad som helst från plantan, och många metoder att få hasch.
    Dock är hasch ALLTID starkare, underförutsättning att det är från samma planta som man tar ifrån.

När man kallar det för olja, är för att den nu är rinnande.

Dock är ALLT cannabis, endast formen som avgör vad man möjligtvis kan kalla det.
    Lite som ånga och is är bägge vatten.
    Och det är en försumbar skillnad mellan marijuana och hasch som kommer från samma planta i ruset.
  • AlreadyBurning
    Anonym skrev 2011-12-31 13:20:20 följande:
    Är du nykter?

Om man inte gör hasch av weed så vad gör man den av ? 

Gör man hasch av en potent strain så får man potent hasch, gör man hasch av nått utomhusodlat befruktat skit så får man sämre hasch. rent generellt kan man inte säga att marijuana är starkare än hasch eller vice versa, allt beror på sorten och hur man har skapat den.
    jag har sålt och odlat det sen jag var 12-13. man gör hasch av blomman sativa det är samma växt som man gör weed av. weed/ganja gör man av blomman.Hasch kommer från kådan.
  • Anonym
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:29:03 följande:
    jag har sålt och odlat det sen jag var 12-13. man gör hasch av blomman sativa det är samma växt som man gör weed av. weed/ganja gör man av blomman.Hasch kommer från kådan.
    Man gör hasch av blomman sativa ??? Detta blir ju bättre och bättre, jag tror du kommer ha ångest nån gång imorgon när du nyktrar till och ser vad du har skrivit, verkar som nån går emot dom gyllene regler, dont get high on your own suply

Jag tackar i alla fall för hjärtliga skratt dina inlägg orsakar.

• AlreadyBurning
    Anonym skrev 2011-12-31 13:38:50 följande:
    Man gör hasch av blomman sativa ??? Detta blir ju bättre och bättre, jag tror du kommer ha ångest nån gång imorgon när du nyktrar till och ser vad du har skrivit, verkar som nån går emot dom gyllene regler, dont get high on your own suply

Jag tackar i alla fall för hjärtliga skratt dina inlägg orsakar.

hasch kommer från cannabis sativa som allt annat cb. eller kommer hasch ifrån solros? what ever jag tänder en till..
  • Anton Ring
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:29:03 följande:
    Du börjar bli pinsam nu.

Vad är det för blomma som heter sativa säger du?
    Vad är då indica, eller ruderalis?
  • Anonym
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:44:45 följande:
    hasch kommer från cannabis sativa som allt annat cb. eller kommer hasch ifrån solros? what ever jag tänder en till..
    Njaaa hasch görs av hela cannabisfamiljen, den är lite större än bara sativa, vi har även indica och ruderalis som fullvärdiga medlemmar för att inte glömma tusentals olika korsningar mellan dessa tre även om ruderalis är sällsynt i berusnings områden.

Gör du så, hoppas det smakar, jag väntar med min till tolvslaget och konsumerar den istället för champagne 

Gott nytt år din pothead  :)
Svar på tråden Cannabis/Hasch/Mariana?