• Suck och suck

Hur mycket pengar lägger ni på nöjen, mat, kläder och övrigt?

Jag menar då räkningar, hyra och sparande är betalt.
    Vad lägger ni på övriga utgifter?
    Ni får gärna kommentera hur mycket ni lägger på mat av dessa pengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 22:18
    Det är väl olika för olika månader antar jag, men ni kanske kan räkna ut ett genomsnittspris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 22:18
    Som par då.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 22:21
    Oj, familjerna är väl olika stora här också och då skiljer det väl en del?
    Hm, hur skulle man få med det som ett alternativ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 23:50
    Jag glömde det, även färdmedel, bil eller tunnelbana vill jag räkna med i den här kategorin. Och simning, träning hälsa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på nöjen, mat, kläder och övrigt?
  • enilef

Oj. Hm. Mat 6000-7000 ungefär, varierar. Sen nöjen, kläder och prylar kanske 2000 per månad. Enbart nöjen några hundralappar.

• tackförfisken

Men....bilarna också? Då får jag plussa på 10 000 / månad.
    ( usch.... Tänk på vad pengar vi skulle ha om vi flyttade in till stan)

• tystlängtan
    Lufsan skrev 2011-12-12 22:34:08 följande:
    Kan inte rösta då jag lägger mindre än 500 på nöjen och kläder i månaden. Ibland köper jag något dyrt med då köper jag inget alls, eller mindre de kommande månaderna. 
    Har du räknat med mat i den summan också? Förvånad
  • Söndermarken

Vet inte riktigt röstade på 8000:- då tänkte jag endast för mig, får se hur väl det stämmer. Min hobby med hundarna kostar säkert 2500:- i genom snitt varje månad, sedan brukar vi käka ute en del och det kostar kanske i genomsnitt  2000:- pe rmånad, sen hyr vi film  och går på bio för ett par hundralappar varje månad.  Reser en del och slår man iut det kanske det blir 1500:- månad. Köper kanske kläder för ca 500:- per person, resor till jobbet är ca 2000 er skalle , jag jobbar längre bort men han har en dyrare bil.

Sen går vi bort en hel del och bjuder även på middagar och fester, detta räknar jag som "nöje" och det kanske kostar 2000:- månad med bjudmat , dricka och nån present när man går bort.
    Jag har lite kostnader med mina smådjur oxå men det är inte mer än kanske 500:-
    "vanlig" mat ungefär 2500 : per månad. 

Om jag räknar ihop detta blir det då ca:15800/2=7900:- men då är 9650: mina utgifter och 6150:- hans

Vi är straxt under 30 år och har inga barn

Lycka
  • Lufsan
    tystlängtan skrev 2011-12-13 10:12:26 följande:
    Har du räknat med mat i den summan också? Förvånad
    Nej trodde det redan var inräknat. Men då blir det ju lite mer. Men jag ser inte mat som nöjen, om man inte äter ute då. 

Men då blir det runt 2000kr 
    En dag i sänder.
  • skorpionen80

Mat + bil + nöjen blir ju lätt över 12 000kr/mån för oss båda.

• CrazyChristina

2000kr på bensin ungefär sen blir de väl som mest 1000kr på övrigt, kläder och "saker" (tex, köksredskap, dvd:er, utemat) en vanlig månad blir de inte mer än 2500 på övrigt.

♥Erik 2010-06-09♥--♥Plutten BF 2012-04-25♥
  • Lufsan
    Suck och suck skrev 2011-12-12 22:34:36 följande:
    Sorry.
    Nej, ingen fara. Insåg ju sen att maten skulle inkluderas och då blev det ju lite mer. =) Rolig undersökning. 
    En dag i sänder.
  • cattitude

vi har så att var och en tar 10 % av sin lön som man får göra vad man vill med sedan lägger vi resen ihop, maten går väl på mellan 3000-4000 kr, nöjen för mig är ca 1700 kr och hans är ca 3000 kr bsensin är billigare nu sen vi har två bilar, ena är jätte bensin snål och den andra är mycke dyrare så vi landar på ca 1000-1500 kr.
    vi lever lite av här och nu så vi lägger det mesta av pengarna på vad många skulle kalla för onödig men för oss är det en "hobby". sparande har vi var och en och till barnen så tillsammans går det på ca 2000 kr och sen en liten buffert som skiljer sig allt från 0-5000 kr.
    tillsammans har vi väl ca 40 000 kr 

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på nöjen, mat, kläder och övrigt?