• Suck och suck

Hur mycket pengar lägger ni på nöjen, mat, kläder och övrigt?

Jag menar då räkningar, hyra och sparande är betalt.
    Vad lägger ni på övriga utgifter?
    Ni får gärna kommentera hur mycket ni lägger på mat av dessa pengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 22:18
    Det är väl olika för olika månader antar jag, men ni kanske kan räkna ut ett genomsnittspris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 22:18
    Som par då.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 22:21
    Oj, familjerna är väl olika stora här också och då skiljer det väl en del?
    Hm, hur skulle man få med det som ett alternativ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 23:50
    Jag glömde det, även färdmedel, bil eller tunnelbana vill jag räkna med i den här kategorin. Och simning, träning hälsa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på nöjen, mat, kläder och övrigt?
  • Bling1975

Ca 6 000 på mat/hygien hem, 4 000 på bil/bensin/parkering, 4 000 på utelunch och runt 10-15 000 på övrig shopping/nöjen. Vi är två vuxna och inga barn. Varierar såklart jättemycket månad för månad.

Stitch längtar efter Lilo
  • Mymlan L

Vi är en vuxen och två tonåringar som när alla räkningar är betalda har knappt 4900 kr kvar till mat och kläder, nöjen, hygien, fritid. 
    Under vintern blir det mindre kvar på grund av de höga elräkningarna, under sommaren har vi ytterligare en tusenlapp att leva på.  

• Mymlan L

Så tillkommer även utgifter för bilservice, nya däck, kontrollbesiktning en gång/år á 400 kr osv. Att ha bil blir för mig billigare än att köpa SL-kort. Och om jag måste åka taxi ryker lätt en tusenlapp.

• Suck och suck
    Business skrev 2011-12-15 20:44:47 följande:
    Jag gör av med ca 120.000 på två lägenheter, resor, lite shopping och andra nöjen. har minst 170.000 över efter det. 
    Två lägenheter per månad??  som du betalar 120.000 i mån för? Eller? Och sen då 170.000 kvar efter varje månad också?
    Men det är rätt, jag ville ju veta alla utgifter ni har. Och visst kan man ha sådär stora kontantutgifter rätt var det är, och jag tänkte inte riktigt på det i min beräkning. Vissa sparar ju och sparar, och rätt var det är så går det en stor kontantutgift till en resa, en soffa eller något annat som man tar kontant av sparpengarna. Jag undervärderade därför storleken på mina egna utgifter ju.
    Rätt var det är så kommer det en tandläkarräkning. Det kan gå på 13.000 för en tand, om man håller på och grejar med den och gör rotfylllningar, kronor och tar röntgen o s v. Såna utgifter får jag ta från mina sparpengar.
  • Drakgrodan

5000 för mat och vin/öl, 2 vuxna och 2 tonårsflickor. Sedan 2500 kr var i fickpengar till oss vuxna, 2200 till ena tonåringen, den andra tjejen har aktivitetsersättning och egna pengar. Övriga gemensamma nöjen kanske 2000/månad.

• Fru Filur

Mer än 12000

Bilarna & transport är väl ca 6000
    Mat&Hushåll även det ca 6000
    Katterna en dryg tusenlapp, säg 1500 till mat, sand, försäkring, vaccination, utställning.
    Nån hundralapp till kläder, och sen en tusing eller sju till lite annat smått och gott i form av hobbies och nöjen, det tickar på

• riboflavin

Budgeten för våran övrigtpost inkl. nöjen ligger på 5000 kr, och maten hamnar på 2000 kr (2 vuxna). Det är ju inte varje månad hela budgeten ryker men det som ligger kvar brukar få täcka upp på semertern exempelvis, då nöjesutgifterna är högre än normalt.

I övrigt ingår bla. bilen, busskort, min träning, hundarna, kläder och nöjen. 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Filuren83

Vi är två vuxna.
    Mat: 2500 :-
    Bensin: 1000 :-
    Nöje: 2500-4000 :- (dvs 1250-2000 var/månad). Antar att den är lägre vissa månader och högre andra och vi skulle kunna minska den om vi tänkte lite mer.

• Ernst Hugo

Särbo -  ett barn

Bil + mat ca 8000:-
    Nöjen + kläder ca 5000:-  

Come on katten - det svänger ju...
  • Linda5

Har precis summerat år 2011 och detta är mitt resultat:
    2vuxna 1barn 1 tonåring

Boende kostnader       54479/12=4540:-/mån
    Spar till renovering       2000:-/mån
    Tele                            10071/12=839:-/mån
    Bensin                        12243/12=1020/mån
    Mat                              45348/12=3779:-/mån
    Dryck                             300:-/mån
    Bilkostnader ink spar till ny 4500:-/mån
    TV                                 1000:-/mån
    Kläder                            1500:-/mån
    Nöje                                500:-/mån
    Barnens aktiviteter ink utrustning 1500:-/mån

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på nöjen, mat, kläder och övrigt?