• SilverEmma

Mår du dåligt dagen efter du druckit alkohol?

Vissa verkar ju bli bakis bara de luktar på en snaps. Mår själv aldrig dåligt dagen efter, har varit bakis (enbart trött) två gånger i mitt liv och har ändå festat på ganska ordentligt i ungdomen.

Hur står det till med efellarna?  

Fanny och Elliot...mina tjejer!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mår du dåligt dagen efter du druckit alkohol?
  • zygoma girl

Bara om jag druckit riktigt mycket - och det gör jag nästan aldrig. Var väl full senast 1989 eller något sådant.

• sanning och konsekvens

Nej, har inte med mängden i mitt intag utan eftersom jag dricker främst vin, har jag mått sämre efter vissa druvsorter.

Men visst för 10 år sen så var man ju party sessa, så det var blandning till höger och vänster:P  
    Man låg var och varannan gång med tyck-synd-om-mig syndrom 

• lövet2
    Annat: Jag har aldrig varit bakis i hela mitt liv. Det som händer om jag dricker mig full, är att jag kräks som sjutton och sedan smäller jag av. Det blir liksom ingen sprit kvar i kroppen att vara bakis av då.

Nu i vuxen ålder dricker jag inte just någonting alls. Då jag ändå tar lite glögg eller en likör på fest, är att magen känner av det nästa dag. Med kronisk magkatarr är alkohol ingen höjdare direkt.
  • MrsHW

Går vi på fest och jag inte dricker men min man gör.. Så är det förmodligen jag som är bakis dagen efter ;) 
    Nej usch.. Jag blir inte människa på flera dagar efter jag druckit.. Delvis därför har jag valt bort alkohol helt  

longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
  • Bonanza

Jag får ont i huvudet om jag dricker mer än ett glas vin, så mig spelar det ingen roll om jag dricker ett glas vin eller en liter vin. Ont i huvudet får jag ändå, men kvällen blir lite roligare med en liter vin än ett glas.

• Isalel

Vad räknas som bakis då?
    Jag kräks inte och får inte huvudvärk, men däremot är jag i något slags sengångsliknande tillstånd och kan bara livnära mig på iskall cola och pizza/annat extremt kalorirrikt :))

• Tant Green

Ja, om jag druckit riktigt mycket, och därför gör jag inte det längre...

• Stårschan

Betydligt oftare nu än när jag var ung. Jag var 23 första gången jag blev bakis, och det var dessutom en riktigt dum dag att vara bakis på.

Ett stort glas vatten med en Resorb i innan man går och lägger sig brukar göra susen. Som mamma kan man ju inte riktigt unna sig lyxen att vara bakis efter firmafesten...

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Eisa

Jag mår riktigt riktigt riktigt dåligt. Får panikattacker, hjärtklappning, illamående m.m av väldigt lite alkohol. Vill ALDRIG vara med om det igen!

Är i princip nykterist idag, Kan ta ett glas vin nån gång per år.

• tahira

Jag är 23 och fram till för ett år sedan mådde jag aldrig dåligt. Möjligtvis att jag var snäppet tröttare än vanligt, men det kan lika gärna ha varit sömnbrist.

För ett år sedan började jag få huvudvärk och illamående efter mycket alkohol och nu är det ungefär så. Huvudet bultar (främst av rödvin), kroppen är seg och jag får inte i mig en endaste matbit. 

Dock tror jag fortfarande att det rör sig mycket om sömnbrist. De kvällar jag är ute till fyra på morgonen måste jag ju ändå upp sex för att ta sonen till skolan (om det inte är helg, men brukar inte gå ut med vänner på helgerna, utan tillbringar dem hellre med familjen) och det är klart att alkohol gör det värre men jag hade nog inte mått jättebra även om jag inte druckit.

Men det är väl så med många, att kroppen inte orkar lika mycket när man blir lite äldre?

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
Svar på tråden Mår du dåligt dagen efter du druckit alkohol?