• josefin1234

Katt korg?

Vart finns det korgar att köpa i trä gjorda för katter att sova i ?.

Katt fan snor sko kartonger och lägger sig i men han får likxom inte plats han har det gott men det behövs något i en större storlek :)  Perfekt julklapp till sötnosen

sen 
  • Svar på tråden Katt korg?
  • MeijaMaria
    Millan83 skrev 2011-12-14 00:23:48 följande:
    Hade massor av lådor och korgar åt våra skruttar! Nån enstaka föll dem i smaken. Allra mest poppis är kartonger av olika slag! Spelar ingen roll hur små de är, får man in en tass eller så räcker det! :-P

Bildbevis:

millarules.blogspot.com/2011/12/alsklingen-fy... 

vad är det för ras på den ljusa katten ?
  • MeijaMaria
    josefin1234 skrev 2011-12-14 00:21:18 följande:
    okej bra tips båda två.Nee jag vet katter är ganska så märkliga ibland istället för att ligga i hyllor och bord tänkte ja aa men ja köper ett förbannat klätter träd för 800 kr  så kan han mysa med det men icke luktade på de en gång och tycker mest att de är i vägen

Det bästa klätterträdet går ändå upp i taket occh har en sovpåse längst upp, det ska man tänka på när man köper klätterträd, de gillar att sova högt upp och bevaka sitt revir.

det här är en bra modell på kattträd , se länken nedan
    http://www.zooplus.com/shop/cats/scratching_posts/ceiling_scratching_trees/127219

• Selma1966

Jag köpte en kattdyna (minns inte var) med mjuk kant som passar bra i soffan. Ingen hög kant men gosig att ligga på och snyggt skydd för soffan. Korgar har mina katter aldrig förstått vitsen med. Antagligen för att de hamnat på golvet i något hörn långt från all action. Du lär aldrig få din katt att avstå från kartongerna De uppfyller troligen ett annat behov hos katten. Den är liten och trång (vilket de faktiskt gillar), den ligger på bra ställe (eller kan lätt flyttas dit av katten själv), går att busa med eller sova i etc. Mina katter har varsitt favoritställe men leker fortfarande med lådor, kartonger och väskor (precis som sonen). Sovställen väljer de efter behov. De har ett när de vill sova - den ena lägger sig då i vår säng när vi inte är där. När hon är trött men kelsjuk hamnar hon i den där plyschdynan i soffan bredvid oss. Då får hon lagom uppmärksamhet för att passa hennes skygga disposition.

• Millan83
    MeijaMaria skrev 2011-12-14 04:34:47 följande:
    vad är det för ras på den ljusa katten ?
    De är båda sibiriska! Såna där som man kan ha turen att tåla fast man är allergisk mot andra katter (som maken och jag är!). Alla tål dem inte men en del!
    I'm a singer, not a player!
  • PumpkinQueen

Jag har dyra korgar som jag köpt i zoobutik. Dessa tycker katterna inte om (tror de tycker att de luktar konstigt). Sen har jag en gammal rottingkorg som svärmor brukade ha garn i, den är superpoppis. Har även en gammal fruktkorg, av nåt billigt material, som de älskar. Så det är svårt att i förväg veta vad mina små sötpuckon kommer att tycka om. Solig

Bäst liggplats tycker de att klösträdet är. Då kan man ju ligga högt upp och se ner på omgivningen!

• BuoBä

Alltså vad är det med katter och kartonger!?!

Mina har en fin rund korg som de använder ibland (present så jag vet inte var den är köpt), men det är mycket bättre att sova på mattor, högar med tidningar, kartonger, väskor och annat som råkar hamna på golvet. Ju knöligare desto bättre. Rakt över laptop, mus och anteckningsblock på skrivbordet är typ bäst.

• BuoBä
    Millan83 skrev 2011-12-14 00:39:44 följande:
    Vi hade en korg som var väldigt populär men de låg sönder den! Galet! Den blev sned och sedan blev det inge mer! haha! 

Den finns på film, när lilla Elvis (svartsilver) precis flyttat in till oss! Här var den fortfarande fin och stabil!

millarules.blogspot.com/2009/08/vara-fina-kis...
    Så söta!!
  • PumpkinQueen
    BuoBä skrev 2011-12-14 11:00:16 följande:

Mina har en fin rund korg som de använder ibland (present så jag vet inte var den är köpt), men det är mycket bättre att sova på mattor, högar med tidningar, kartonger, väskor och annat som råkar hamna på golvet. Ju knöligare desto bättre. Rakt över laptop, mus och anteckningsblock på skrivbordet är typ bäst.

Ja, och saker som luktar som matte eller husse är toppen, tycker mina katter. Speciellt svettiga kläder som luktar urk. Cool
  • MeijaMaria
    Millan83 skrev 2011-12-14 09:52:01 följande:
    De är båda sibiriska! Såna där som man kan ha turen att tåla fast man är allergisk mot andra katter (som maken och jag är!). Alla tål dem inte men en del!

jag tyckte att de såg ut som sibbar, har själv två stycken. De beter sig precis likadant som dina, såg en video på dina katter på din blogg. De kurrar på ett roligt sätt Glad
  • MeijaMaria

här är en av mina sibbar, ca 5 månader gammal på den här bilden. Som ni ser är små kartonger poppis Skrattande
  • josefin1234
    MeijaMaria skrev 2011-12-14 11:30:27 följande:

här är en av mina sibbar, ca 5 månader gammal på den här bilden. Som ni ser är små kartonger poppis Skrattande
    Herre gud va gooding.
    BuoBä skrev 2011-12-14 11:00:16 följande:

Ahh ja e ju ganska ung och har det ganska stökigt i själva sovrummet  och katta ska ju ligga där det är som värst gärna på min tränings väska med skor å vatten flaska i . knäppisar
    PumpkinQueen skrev 2011-12-14 10:43:48 följande:

Jag har dyra korgar som jag köpt i zoobutik. Dessa tycker katterna inte om (tror de tycker att de luktar konstigt). Sen har jag en gammal rottingkorg som svärmor brukade ha garn i, den är superpoppis. Har även en gammal fruktkorg, av nåt billigt material, som de älskar. Så det är svårt att i förväg veta vad mina små sötpuckon kommer att tycka om. Solig

Bäst liggplats tycker de att klösträdet är. Då kan man ju ligga högt upp och se ner på omgivningen!

Det roliga va ju att ja köpte ett sådan högt klätter träd med häng mattor sitt platser å massa skit . han har aldrig suttit i de eller använt det som klös bräda eller något sådant. luktade på de en gång . sedan ligger han på fin bordet istället eller i fönstret . men mäst gillar han golvet i lådor eller ligga på pennor å sådär.

:)
  • josefin1234

Detta klätter trädet är de ända han gillar. ditt går han å klöser sina klor och puttar på bollen och sover under bollen å sådör

• josefin1234
    PumpkinQueen skrev 2011-12-14 12:45:49 följande:
    Vilken liten sötis! Man vill bara lyfta upp honom i famnen och gosa.
    jaa men om man jämför med den senaste bilden så väger han nog 4 kilo mer idag xD en sådan liten gosig tjockis
Svar på tråden Katt korg?