• Lillismaj

BF Augusti 2012

Jag hoppar också in här. Är i v. 6+1 ska på vul på tisdag.
    Grattis till er alla! Vilken norm lycka detta är.
    Har en dotter som vi fick på tredje IVF-försöket för 3½ år sen och så nu har jag plussat på första IVF.

Fy sjutton vad jag mår illa. Det blir värre för varje dag som går. Har inte börjat kräkas än men det kommer när som helst. Sist låg jag i sängen och sprang in på toa och mådde pyton i fyra månader.
    Ingen av er här skriver att ni mår illa?
    Någon som äter åksjuketabletter? När började ni med dem?

• Lillismaj

Tack alla för gratulationerna!

Imorgon ska vi på VUL, spännande (har lite svårt att sova).

Så nu har det börjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Kan knappt stå upp utan ligger i soffan och sängen för det mesta. Finns inget värre än ett ständigt illamående.
    Är så avundsjuk på er alla som inte mår illa. Det här gör ju att jag inte kan glädjas och blir det som sist.... nä fy. Då kräktes jag till fjärde månden och mådde lite illa hela graviditeten, med en hemsk halsbränna.

Ha ha, det är inte klokt att man gnäller när man är så lyckligt lottad. Men jag vågar knappt göra det inför någon annan så jag avreagerar mig hos er.

• Lillismaj

Grattis Baggs!!
    (Jag är också vecka 7+0)

Och jag är lite chockad (lite och lite).
    Vi fick se två hjärtljud idag! Vi visste förstås att det kunde bli tvillingar eftersom vi satte tillbaka två embryon men det trodde jag inte ändå. Å herre gud, ska vi bli fem helt plötsligt?!
    Kan inte smälta det riktigt.

• Lillismaj

Detta är helt otroligt.
    På natten samma dag som vi varit på VUL vaknar jag och har väldigt ont i buken. Jag kräks flera gånger och smärtan eskalerar.
    Har aldrig i hela mitt liv haft så ont! Det var som de värsta födslovärkarna fast utan uppehåll.
    Vi åkte in till akuten, kunde inte gå eller prata på grund av smärtan.
    Jag var tvungen att uthärda ett VUL och sen ääntligen efter flera timmars smärta fick jag smärtstillande. Blev inlagd med dropp eftersom de trodde att det fanns risk för operation.

De två små kottarnas hjärtan slog men däremot så har jag en cysta på andra sidan som är 5 cm och först misstänkte de att den tryckt på så att äggstocken vridit sig.

Jag var utslagen av de starka medicinerna så jag sov i några timar. De väntade på att se om smärtan kom tillbaka men det gjorde den inte så då misstänkte de istället att små cystor på äggstocken brustit (men ingenting är säkert, kul!).
    Vi fick åka hem vid tretiden (vi var alltså inne ca tolv timmar).

Inte nog med detta!
    Nu på kvällen fick jag 39 graders feber. Blir orolig och ringer till gynakuten för att fråga. De rekommenderar att ta febernedsättande och avvakt. Får jag ont igen ska jag ringa.
    Satt bara och grät, mådde så fruktansvärt dåligt med denna höga feber efter allt som hänt.
    Och nu i natt så vaknar jag av att jag känner mig kokhet. Har nu 40 graders feber!
    Usch, vad orolig jag blir.
    Ska vänta i några timmar till morgonen och ringa igen.

Inte nog med att man mått dåligt av behandlingen, sen ska man må pyton och kräkas hela tiden och sen allt detta.
    Vem straffar mig? Så känns det nu.

• Lillismaj

Tack för er omtanke!

Jag har haft feber ända till idag, varit sängligganddes, så kraftlös.
    Ringde till vårdcentralen och fick komma dit vid tre. De tog prover och när de blev klara sa doktorn att min sänka var väldigt hög och att jag ska till akuten omedelbart.

Fy vad jag blev orolig. Tänkte att det här kommer inte de små kottarna klara av. Och sen blev jag rädd för mig själv. Kände mig så dålig och trodde att jag blivit förgiftad och att jag kommer åka in på operation.

På akuten fick jag vänta ca en timme, sen gjorde de VUL och två små hjärtan tickade fortfarande. Pust! Vilken glädje.

Tror ni inte att jag mitt i allt elände har drabbats av urinvägsinfektion som jag inte känt av så det gick så här långt.
    Nu är jag hemma och har fått antibiotika och tabletter och suppar mot illamåendet.
    Imorgon får jag fira jul med familjen och är så glad.

Vivann: Fantastiskt, stort grattis!!

Sjöglimt: Har du provat postafen? De hjälpte inte mig så jag fick annat utskrivet av läkaren. Får se om det hjälper. Det är hemskt att må ila hela tiden.

GOD JUL ALLA!!

• Lillismaj

Grattis Lih84! Vad kul!

Sjöglimt: Jag ringde mödravården så fort jag plussade, de rekommenderade det på rmc i Linköping eftersom det tydligen är många gravida nu.

Sussi85: Stort grattis till dig också! Välkommen!

Idag är första dan på flera veckor som jag varit uppe och ute. Var på bio och Mc Donalds med dottern. Har haft så dåligt samvete för att jag inte orkat med henne.
    Fy sjutton för detta illamående, men måste säga att tabletterna hjälper en hel del.

Jag har inte rktigt fattat att jag är gravid än.
    Och jag har definitivt inte fattat att det är två små kottar. (!)
    Har bara mått skit.
    Det ska bli så kul när det börjar falla på plats och man kan börja planera och glädjas!

• Lillismaj
    Sussi85 skrev 2011-12-30 08:46:05 följande:
    Har fått tid för ULV är så otroligt nyfiken, ska till min läkare den 11/1.

Vad många olika typer av symtom alla värkar ha.
    Själv har jag bara lite molvärk till och från och lite mer kissnödig, för övrigt mår jag toppen.
    Det värkar så jobbigt att behöva vara illamående.

Lillismaj: Hoppas ni hade en trevlig dag och såg något bra på bio.
    Själv var vi och badade med sonen igår.
    Hur långt gången är du?
    Det måste verkligen kännas underbart att det är två som du väntar.

Är så otroligt att man är gravid, efter en så lång väntan och ändå så känns det inte verkligt ännu.
    Undrar när man kommer att börja slappna av och känna sig säker, när jag väntade sonen så visste jag det direkt när inte mensen dök upp men nu är jag nog mest rädd att något ska hända så att det inte vill lyckas.
    Tack, jo det var trevligt, såg Nalle Puh.
    Jag är idag i vecka 8+3.
    Och jo det känns fantastiskt med två busfrön, fast jag har nog inte smält det ännu. Känns lite som ett skämt när vi pratar om det här hemma.
    Lite orolig är jag också såklart, man vet ju nu att det är tufft med bebisar och småbarn. Men allt faller nog på plats sen.

Försök att inte tänka på att det kansk går snett. Nu är du gravid och du kommer att ha en liten bebis nästa sommar.
    Har du berättat för din son? Om inte när tänker ni berätta?
    Vi har inte sagt något till dottern än. Vad jag längtar tills hon får veta, hon vill så gärna ha en bebis (och nu blir det två, hi hi).
  • Lillismaj

Jag mår konstant illa men kräks inte längre (tar Lergigan comp tre ggr om dan).

I fredags var sista dan för antibiotikan mot urinvägsinfektionen men igår fick jag feber igen. Var på vårdcentralen idag - Har fortfarande UVI så ska få en ny omgång antibiotika.
    Usch, detta gör mig lite orolig. Känns som att det inte alls är bra för de små kottarna i magen.

Jag är så otroligt avundsjuk på er som inte har några symptom. Va så glada för det!

Nu har vi berättat för några att jag är gravid och alla har blivit så glada sen efter en liten stund så säger vi att det är två stycken. Ha ha, några har blivit vita i ansiktet!

• Lillismaj

Vad är Kub och nupp för tester? Hur gör de, vad ser man och vad är det för risker?
    Hörde att det finns risk för missfall med fvp?

• Lillismaj
    Fyran2012 skrev 2012-01-03 11:53:39 följande:
    Hallå, hoppar in här jag med!
    Väntar barn nummer 4..plussade 28/12 & har enligt olika räknare bf runt 25/8Glad
    Vad kul! Grattis och välkommen!
    Hur gamla är dina barn?
Svar på tråden BF Augusti 2012