BF Augusti 2012
Mimmi80 och Loddi: Å nej vad tråkiga nyheter! Beklagar verkligen. Man vet inte vad man ska säga, det är så orättvist!
Mimmi80 och Loddi: Å nej vad tråkiga nyheter! Beklagar verkligen. Man vet inte vad man ska säga, det är så orättvist!
Välkommen Inanna68! Har inte vi snackat förut i ngn annan tråd?
Så roligt Baggs med att ha fått se det lilla livet.
Och en sak till - Va så himla glad för att du inte mår illa!
Jag har haft några helvetesveckor. Mår så fruktansvärt illa, kan knappt stå upp.
Jaha, igår fick jag feber igen. Gick till vårdcentralen och det visar sig att jag fortfarande har urinvägsinfektion. Så nu ska jag starta tredje antibiotikakuren!
Kan knappt tro att de är sant.
Imorgon börjar dottern dagis igen efter ett långt jullov. Men hur i hela friden ska man kunna komma upp, göra iordning henne och lämna? Hur gör ni andra som mår pyton?
Det är synd om henne att vara hemma med mig också när jag inte kan göra något.
Imorgon är jag i v 10+0 och på torsdag ska jag till mvc.
Jag tycker att det är lite konstigt att min mage knappt vuxit. Med tvillingar ska det ju vara större också. Plus att det är min andra graviditet.
Herregud vad nojjig man är!
Hej alla och grattis för roliga nyheter och lyckliga vul!
Jag mår fortfarande illa men idag är jag i vecka 11+0 så jag hoppas verkligen att det inte är långt kvar av detta lidande.
Jag ser framför mig när den magiska vecka tolv är över, jag vaknar på morgonen och vips så är illamåendet borta!
Idag tyckte jag att min mage plötsligt blivit så stor. Oj, hur kommer man se ut egntligen när man har två barn i magen? Grotesk?
(Jag är 165cm och smal, kommer vara lika bred som lång).
Och hur i hela friden ska man orka bära på den kulan, det var ju inte lite jobbigt med en!
Ja, det är en massa tankar
Är det någon mer här som väntar tvillingar?
Börjar fundera på vagn. Någon som kan rekommendera en bra syskon/tvillingvagn?
Grattis Carolina!
Vi ska göra test nästa vecka. Har inte vågat berätta för dottern än. Väntar till efter testet.
Kommer nu ihåg att Laila Bagge sa att hon bodde i sina mamma mysbyxor när hon var gravid. Jag vill också hitta ett par supersköna.
Vet ni vilka hon hade? Har ni tips på andra?
Jag blir lite smått orolig när jag läser om er som redan har stora magar. Tvillingmage ska ju vara större men jag tycker inte att det är ngt speciellt stort med tanke på att tre månader snart är gångna.
Idag såg jag två par gula supersöta "basketskor" i stl 18 (såna där med mjuk sula). Det var halva rean, hade fått dem för 25: paret men vågade inte köpa.
Med dottern var jag inte alls så här. Började handla rätt tidigt.
Har ni köpt något ännu?
Var på Nupp-UL idag och det gick jättebra! Äntligen känner jag att detta är på riktigt. Jag har verkligen två små busfrön i magen. Fick så fin bild med de två bredvid varandra.
Oron släppte direkt och vi berättade för vår dotter idag. Hon blev såå glad.
Fick även idag veta att jag fortfarande har urinvägsinfektion så nu påbörjar jag fjärde antibiotikakuren. Vad är detta? Vill aldrig ge med sig.
Int så kul med feber när man ändå mår så himla illa.
Idag är jag i v 12+1 så varje dag väntar jag på att illamåendet fått små söta vingar och flygit sin väg.....vääldigt långt bort! ![]()
Ha ha Baggs, kul, vi är precis på samma dag! ![]()
Och förresten så ang resultatet så sa hon att det var låg risk för kromosomförändringar. Jag frågade inte efter några siffror (känns som bättre att inte veta - en sak mindre att grubbla över).
Å lilla killen. Ja, de har väl en massa tankar som vi inte tänker på.
Min dotter säger att hon inte kan leka med dem för hon ska vara mamma. Också lite sorgligt, hon kanske tar på sig "stora-duktiga flickarollen".
Jag vill ju att hon ska vara mammas lilla bebis (fast hon blir snart 4år).
Nu börjar magen bulla ut ordentligt.
Någon som har tips om bra mamma-mysbyxor. Provade på HM men tyckte inte att de var så sköna.