BF Augusti 2012
Kallisto grattis till 13+0 gränsen!! 
Kallisto grattis till 13+0 gränsen!! 
Jag har tydligen mycket på mitt hjärta just nu!
Men började fundera på mitt jobb... Jobbar som undersköterska på ett demensboende med tunga lyft(+liftar) och aggressiva patienter.(jobbar även 12 timnmars dagar) Fick senast igår ett slag i magen. Känner ju förstås en oro för "magens hälsa" hur mycket ska man tåla? Tycker ni jag borde prata med chefen? Är det nån annan som jobbar i vårdbranchen av er?? Nu är det ju så tidigt att bebisen är väl så skyddad... Men sen när magen börjar växa 
Uppdaterade mig på listan pga av namnbytet!
1/8
2/8
3/8
4/8
5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
6/8 Baggs 38 år, barn 2 och Lillismaj 37 år, barn 2 och 3
7/8
8/8
9/8
10/8
11/8
12/8
13/8
14/8
15/8
16/8 Barnatro10
17/8 iväntanpådig 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
19/8
20/8
21/8
22/8 Ior_blomberg, 28år, 2:a abrnet, 1 försöket
23/8
24/8
25/8
26/8 Sowe81, 30 år, 1a barnet
27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
28/8
29/8
30/8
31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet
Mina chefer vet om graviditeten, chefen, 1 sjukskötare och personalkoordinatorn(som råkar vara min svärmor). Kanske pratar med dom i ett senare skede om slag mot magen fortsätter och tiden(graviditeten går framåt som vi hoppas på). Tack för era svar!
Jag ringde och hörde med MVC idag. Dels för att vi ev ska inviga vårt vildmarksbad i helgen och jag ville veta om jag också kunde plaska!
Fick OK-stämpel på det! Och att jag har haft ilningar som strålar ner i underlivet men har nu också fått i vä sida. BM tyckte det lät som foglossning/ligament smärta...
Jag tycker det låter lite tidigt med foglossning men hon påstod att det är hormonellt och att bäckenet börjar släppa lite direkt när man blir gravid. Hoppas det inte blir värre!! Och så frågade jag även om min jobbsituation. Hon sa att man aldrig(nej förstås, men det är ju inte som dom vet vad dom gör) ska godta slag oavsett om man är gravid eller inte. Och att det är upp till arbetsgivaren. Så eventuellt omplacering eller om en läkare bedömmer det farligt= sjukskrivning.... Ska på jobb imorgon och tänkte prata med chefen då!
Grattis Smillak och Majsan77 till lyckat UL å KUB!!
Härligt!
Jag ska på UL eller VUL på onsdag osäker på hur dom gör men kommer då iallafall å va i v12+4! Ska försöka andas ut lite efter det om allt ser bra ut..
Har inte haft min bikini efter jag blev gravid, dum som jag var skulle jag ju borda ha provat den innan vildmarksbadningen igår! Fick knappt fast den och det va för lite tyg för att täcka brösten... Nånting som har hänt där! 
Trevlig söndag alla! Själv ska jag och träffa min bästa kompis och hennes nyfödda lilla tjej som jag fått äran att bli fadder åt! 
Här är vår skrutt från dagens UL!!
Läkaren fick längden efter flera mått (en livlig krabat de där) till CRL 7,40 cm. Storlek för en i 13+5 men pga av ICSI vet vi när befruktning skett, så räknar fortfarande mig i 12+4. Nu ska jag bara njuta(försöka iallafall) av att vara gravid och vänta barn! Sjukt va härligt det känns!!

Baggs grattis till fint UL! 
Freakemy å baggs härligt med semester!! Längtar till v 9 då jag får min!! 
Är det nånting jag lärt sig med IVF/ICSI karusellen är att ALDRIG kommentera verken en befintlig/obefintlig bebis mage!
min kompis hade lågt liggande moderkaka.Blödde i början men idag har hon en liten dotter! Kanske kan det va något sånt?
Inanna Li: Fy! Förstår din oro! Hoppas allt löser sig till det bästa!
Är det inte så att missfalls risken är = 0% efter 13+0. Något min läkare sa till mig iallafall. Sen kan barnet i magen dö av andra orsaker! Men den tanken tänker vi inte ens tjejer!!!
Barnatro10: Styrkekramar till er! Fy så trist!
Hur gick de barnatro10?
Hur mår du Inanna Li?? Har värken och blödningarna lugnat sig?
Tänker på er bägge och hoppas på det bästa!!
Nej så tråkigt!! Hur långt var du gången?
All lycka till er, hoppas er tur kommer snart! Kramar!!
Varför är du inte sjukskriven? Skulle vägra att vara på jobbet! Vad jobbar du med? Jah hade ju ont i magen i början och jag blev sjukskriven! Mest för min egen oro tror jag, men alla visa sån förståelse så det var aldrig några problem.
Carro34 Min sambo vill inte att vi tar reda på könet så´han får bestämma det!
Blir nog bra hur man än väljer att göra!
Jag längtar också till RUL som är 14/3 har inte några besök inbokade innan det! Känns länge men tiden rullar på! v 15 imorron! Har fått mera besvär med foglossning och var igår efter ryggbälte. Hoppas jag kan klara jobba! Kan bli aningen långt att bli sjukskriven i det här läget. Det kan ju bli bättre, men det är ingen jag pratat med som är särskilt hoppfulla!
Har ni några besvär med det här??
I övrigt har jag besvär med förstoppning! 26 år och får ta laxermedel! Känns ju så där kan jag säga... Men jag gör allt och lite till för att få vårt så efterlängtade
!!
Vissa vet om att vi haft problem att få barn. Men vi berättar inte till alla om IVF/ICSI:n..
Inga reseplaner inbokade! Ett besök till sverige imorgon och säkert någon gång till antar jag! Men räknar inte det som att resa! 
Här är det tyst! 
Vi tittar på barnvagnar men mest "för att". Köpa vågar vi nog inte göra innan RUL 14/3 och till och med det känns ganska tidigt.. Behöver jag säga hur jag längtar till RUL 
Hur är det med ert mående?! Själv mår jag ganska bra utom foglossningen! :/ Sjukskriven 2 ½ vecka nu med stödbälte och vila. Har även en akupunktions remiss som jag ska ringa om på tor/fre. Är det nån som nu eller tidigare fått akupunktion i samband med foglossning?? Var sätter dom nålarna? Har sånt obehag att dom ska sätta dom i huvudet(speciellt tinningarna)... Har det hjälpt?
I helgen tog vi mod till oss och köpte första klädesplagget. Ett parstrumpor! Kändes stort! 

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er! Vissa har gjort sina RUL grattis till dom!
Vi va på vårt igår. Allt var bra med den lill* Verkar dock bli en stor bebis ^^ Maskinen räkna BF till 6/8 men vi håller kvar samma som tidigare alltså 18/8 (12 dagar större en den "borde" va) pga av att vi vet när det är gjort så då ändrar dom inte.
Ska på 2 UL till innan RUL i v 36-37 Tycker bara det är bra och skönt att få se den lill* fler ggr!
Han ville ha in oss om 6 veckor och ev en gång till innan. Hur ser er UL historia ut framöver? Tror jag börjar ana några buffningar där innifrån men svårt att veta säkert tycker jag.. Känner ni? v18 (17+4 idag)
Å baggs hur gick de för dig!? Du hade väl oxå UL igår??
Jag bor på Åland (tillhör finland)
Vi har RUL v12-13(kub men vill man ej göra det går man ändå VUL) RUL v 18-20 samt RUL v 36-37.
Pga av att vi gjort ICSI vill dom ha mera koll på oss så jag har mera en en vanlig graviditets besök både till UL och MVC. Vet egentligen inte varför vi ska på så många men va jag tror e det för att dom vill se att allt är bra hela vägen och nu oxå ev pga av stor bebis!
(redan varit på 5 VUL/UL några rutin vid ICSI och några pga av min oro)
Ela2012 välkomen!!
Carro grattis till fint RUL. Kanske den lille sover den här förmiddagen? Men förstår din oro!
Enligt RUL verkar vi ju få en "stor" bebis. Var till MVC idag och tog SF mått. v19 idag (18+2) och hade SF-mått 20. Ligger en blit ovanför övre kurvan..
Vet att man inte ska jämföra så mycket med andra utan att allt kan va normalt för en själv, men blir ju ändå att undra.... Vad ha ni haft för mått?? Känns som det finns risk att se ut som en flodhäst i sommar!?