• ebben

beställt läsglasögon på nätet-de är suddiga!Vad göra?

beställt endast läsglas via nätet på en snygg båge.....När de kom ser man bara suddigt med de!?
    Skrev ett mail att jag vill returnera,men de svarar att jag inte kan det på glasögon med recept-MEN jag skrev ett till mail att jag ju INTE hade nåt recept,utan bara tydligt skrivit att jag ville ha läsglas med 1,25 i "styrka" .
    De kostade nära 2000 kr synd att "kasta bort det"!
    Vad kan jag göra?
    OM jag nu inte får returnera ,kan jag ta de till en glasögonbutik,o be att DE sätter in läsglas?? Går det ta bort glasen,o sätta in nytt?
    Det måste väl gå?
    För bågen är ju fin,eller vill ingen butik göra det då man beställt glasögonen på nätet?     

• Svar på tråden beställt läsglasögon på nätet-de är suddiga!Vad göra?
  • ebben

usch,får rent lite ångest av att ha "gått på en mina"! var så nöjd o trodde jag gjorde ett kap ju .....Aldrig handla via nätet! Fy så surt! kasta bort så mycket pengar...mer exakt så var det nog 1600 eller nåt...men ändå...precis innan jul o allt!!

• Sweet life

För det första måste jag ju undra varför man beställer glasögon utan att först ha besökt en optiker?

För det andra har man 14 dagars ångersrätt på varor köpta på distans. Sen om det står i avtalet som du godkände när du gjorde din beställning är det inte mycket du kan göra... Men hur kan du veta att du behöver 1,25?

• ebben

läsglas. jag har vari till optiker,fast alla såna där färdiga bågar m läsglas är för breda åt mig,så jag ville köpa en nättare båge! ja för att jag har ett par 1.0 o mannen ett par på 1,5 o då tyckte jag att mellan det skulle bli perfekt!

• Sweet life
    ebben skrev 2011-12-14 15:32:49 följande:
    läsglas. jag har vari till optiker,fast alla såna där färdiga bågar m läsglas är för breda åt mig,så jag ville köpa en nättare båge! ja för att jag har ett par 1.0 o mannen ett par på 1,5 o då tyckte jag att mellan det skulle bli perfekt!
    Men varför gjorde du inte en undersökning och fick rätt styrka fastställd? Det måste väl vart värt de 250kr som det kostar istället för att bara anta och nu slängt ut 2000kr på nått du inte kan använda... Dyr läropeng...

Tyvärr tror jag det kan bli dyrt att sätta in nya glas om det ens går, beror ju helt på bågen...
  • Bordeaux

Vi kan inte svara på om någon optiker kommer vilja byta glas i din båge, oftast går det men det finns bågar där det inte går.
    Gå och prata med en optiker.
    Ring konsumentvägledaren för att få bra svar på vad du kan kräva eller inte av internetföretaget, det har dem betydligt bättre koll på än vad vi har här.

• Bordeaux
    Bordeaux skrev 2011-12-14 15:38:11 följande:
    Vi kan inte svara på om någon optiker kommer vilja byta glas i din båge, oftast går det men det finns bågar där det inte går.
    Gå och prata med en optiker.
    Ring konsumentvägledaren för att få bra svar på vad du kan kräva eller inte av internetföretaget, det har dem betydligt bättre koll på än vad vi har här.
    Just det när du pratar med optikern ta med dina glasögon så de kan klämma, känna och kontrollera styrkan och sånt.
  • ebben

man behöver INTE göra en synundersökning för att ta  läsglasögon!!
     det finns ju i bvlken butik som helst!! det var ju bara att de bågarna är så stora breda o fula,o jag ville ha en snygg. exakt samma båge finns hos alla optiker en snygg båge från prada...... 

• ESCV

Jag gjorde en ordentlig kontroll hos optikern och fick ett färskt recept innan jag beställde på nätet och dom blev alldeles utmärkta. Skulle aldrig våga chansa.

Min mamma fick dålig syn innan hon upptäckte sin diabetes och fick då köpa sig ett par glasögon. När hon sen fick reda på att hon hade diabetes och fick medicin mot de så kom synen tillbaks glasögonen fick hon ändå betala för och dem gick inte att lämna tillbaks trots att det bara gått en vecka mellan glasögonköp och diabeteskonstaterandet.  

★°☆ 08 & 09 ☆°★ emmasandracaroline.blogg.se
  • IsDimma
    Sweet life skrev 2011-12-14 15:30:25 följande:
    För det första måste jag ju undra varför man beställer glasögon utan att först ha besökt en optiker?

För det andra har man 14 dagars ångersrätt på varor köpta på distans. Sen om det står i avtalet som du godkände när du gjorde din beställning är det inte mycket du kan göra... Men hur kan du veta att du behöver 1,25?
    Testat i vilken affär som helst som säljer läsglasögon? Dom säljs ju överallt.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Sweet life
    IsDimma skrev 2011-12-14 15:46:17 följande:
    Testat i vilken affär som helst som säljer läsglasögon? Dom säljs ju överallt.
    Absolut, och jag tycker att dem är helt värdelösa varje gång jag provar ett par med samma styrka som jag har på de läsglas jag beställt från en optiker efter synundersökning...
Svar på tråden beställt läsglasögon på nätet-de är suddiga!Vad göra?