Min son slog min sambo
Känn inte skuld för att du inte orkar!!!! jag har ett barn med funktionshinder dock lindrigt, men jag arbetar med barn som har svåra funktionshinder som ofta är utåtagerande och våldsamma.
Jag går till jobbet med vetskap om att jag kan få näsan krossad idag, eller ett finger brutet, en käftsmäll eller liknande.
Skillnaden är att jag går hem när min arbetstid är slut! Jag får hämta nya krafter så jag orkar vara på min vakt nonstop för att undvika situationer där jag riskerar att skadas. Vi har också mycket bra stödfunktion med samtal etc när något händer.
Det jag har lärt mig är att föräldrarna inte alltid är 'bäst'. Man är för nära känslomässigt och får aldrig hämta andan. Ofta ofta ofta är barnen som kommer hit mycket stökiga och får utbrott titt som tätt men efter ett tag så lugnar de ner sig, blir mer harmoniska osv.
Inte för att vi är bättre som så än föräldrarna utan för att vi är FLER. Händer något kan någon annan genast ta vid så att den som blivit utsatt får hämta andan.
Du/ni kan ju ha sonen hemma ändå, men inte alltid. Att ni inte klarar av honom hemma betyder inte att ni inte älskar honom! Att våga be om och ta emot hjälp är svårt, mycket svårt! Jag har själv svårt med det TROTS mitt jobb! Men ibland är det vad som är bäst för alla.