Min son slog min sambo
Anonym (hans mamma) skrev 2011-12-16 14:59:11 följande:
Varit på möte med sonen i dag, då han fick berätta sin upplevelse vad som hände, de gick bra.. han sa att de bara blixtrade till, han hann inte tänka.DUMT var att den ena av socialarbetaren säger att vi vill ju att ni ska kunna bo under samma tak tillsammans tills du går ut skolan. han ska gå 3,5 till i skolan! Min son svarar att jag kanske flyttar innan dess, hon svarar neeej de ska du ju inte behöva göra.
Hallååå jag har innan berättat för dem att vi funderar på boende för sonen. Jag sa något om att vi får se hur de blir men vi kan ju nu rikta in oss på den allra närmaste framtiden och de som hänt så får vi se sen.
kände mig jättedum!
På mötet så visar de sig att de fått in papper från polisen om att hans pappa kommer sitta i fängelse i 1 år pga att han misshandlat mamman och ett av barnen, eftersom min son EJ vuxit upp med pappan vilket utredarna inte visste så kommer de ju enligt mig inte därifrån, jag lämnade honom under graviditeten då han gick på mig. På vägen hem säger min son att tänk om de ligger i blodet att jag blir sån :(
Jag sa att jag tror verkligen inte att man ärver sånt och att han kommer få hjälp nu och de skulle nog hans pappa också behövt.
Hans pappa är ett otroligt känsligt kapitel för min son, hoppas de inte leder till fler utbrott i helgen :(
Jätteskönt att jag fick honom med på mötet idag iallafall
Din man får ha förståelse för situationen är han en riktig man så ska han klara detta. Kanske är familjerådgivning något att tänka på för er alla tre. Ni verkar alla tre ha förmågan att tänka och begrunda hur ni agerar så ja tror de skulle funka bra.
Din man måste få bestämma han med och sonen får acceptera detta, han verkar ju vara en bra grabb annars.
Polisen är en väg men bara om ni inte hanterar situationen på andra vis ex om ni tillsammans kommer överens om vad som skall gälla även sonen bör få vara med och berätta hur han upplever saker så kan ni alla bli sedda och få förklara hur nu känner.
En bra regel kan ju vara att om någon använder våld så får denna stå för konsekvenserna vilket är en polisanmälan om ni alla tre kommer överens om detta så är det kanske bra men betänk att reglerna bör vara fler och inte bara riktade mot just sonen det är viktigt att han får förklara och bli hörd så även hans uppfattningar leder till något positivt för honom.